Ja ik intussen.
Fijne dagelijkse auto vind ik, 8-klepper is mi voldoende krachtig om gewoon mee te kunnen doen en daarbij aardig zuinig. (ik haal zelf maar een krappe 1:15 maar dat is omdat ik veel korte stukjes doe met 60/80/100km/h wegen erin en van doorknutteren hou

, op langere afstanden loopt t verbruik nog wat terug, zeker op de cruise control)
Jtd motor is an sich vergaand foutloos, kilometrages bekend tot ruim over de 4 zelfs 5 ton (2.4) zonder noemenswaardige problemen. Bij fatsoenlijk gebruik en dito onderhoud zul je niet gauw stil komen te staan is mijn indruk.
Wat komt er wel voor:
-Turbo kapot, vaak door onoordeelkundig gebruik (na 80 km op de snelweg t ding direct stilgooien bij de macdonalds is er NIET goed voor bv

)
-Turbo variabele verstelling vast door roet (kan vaak weer gangbaar en gemodificeerd worden > specialist hierin op t 156 forum aanwezig, egr klep afdoppen is zowiezo aan te raden)
-Bdp sensor stuk
-Thermostaat vroegtijdig aan zn eindje waardoor slecht opwarmen van de motor met hoger verbruik en inwendige vervuiling.
En verder het standaard 156 verhaal: draagarmen voor buitengewoon zwak, zowel de originele als de imitatie en roest aan de bodemplaat, dorpels en schokbrekertorens vóór) en electronische malfunction in meer of mindere mate ( echt Alfa dus...

)
Als je meer wilt weten; even registreren op genoemd forum, zit veel kennis daaro.
Grtz,fRank