exelzor

Even voorstellen: Alfa romeo 156 1.8 voor race doeleinden

do aug 11, 2011 21:10

Omdat ik hier nieuw ben op de forum, stel ik me graag voor.
Ik ben een 24 jarige student uit amsterdam, die het financieel gezien allemaal net anders aanpakt. Mijn eerste auto was een 156 jtd, maar nu een aantal auto's verder heb ik een mooie Pontiac firebird. Omdat ik heb gemerkt dat je op de openbare weg niet ultiem kan genieten van je snelle auto, heb ik besloten om de circuit op te gaan. Na de eerste circuitdag met de firebird, leek het me toch handig om eerst met een goedkopere auto te oefenen op de circuit. Vrij snel heb ik voor weinig geld een 156 op de kop weten te tikken die technisch erg goed is, maar uiterlijk gezien erg slecht aan toe is.Daarmee ben ik ondertussen 1 keer de circuit op gegaan. Ik mis wel de vermogen van mijn amerikaan, maar heb er helemaal geen spijt van. Ik merk toch wel dat ik daarmee veel dichterbij de grens van grip durf te gaan. Had natuurlijk wel liever een v6 gewild, maar dat zou me veel meer geld gekost hebben.
Op de planning staat de auto compleet strippen van alle onderdelen die ik voor race doeleinden toch niet nodig heb. Dus binnenkort komt de complete interieur hier te staan en alle andere overbodige zaken. Verder ben ik nog op zoek naar een betaalbare stalplek, het liefst omgeving Amsterdam of onderweg naar Zandvoort. Zodra de auto geschorst wordt, kan de metamorfose nog extremer, zonder rekening te houden met de APK. Of ik nog wat aan de uiterlijk zal doen twijfel ik nog over. Deukjes zullen van het circuit rijden toch wel bij komen. Dus zie je binnenkort een lelijke alfa op zandvoort scheuren, dan heb je grote kans mij te hebben gespot :twisted:

alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Even voorstellen: Alfa romeo 156 1.8 voor race doeleinde

do aug 11, 2011 21:51

Nou welkom..

Mooie plannen...

Op het circuit heb je je ook aan regels te houden hoor..wellicht weet je het al maar anders word je hier vanzelf wijzer.... :D

Succes ermee..
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

zo aug 14, 2011 23:09

Dit vraagt om foto's!! Welkom.

jorritkooistra
Guru
Guru

zo aug 14, 2011 23:43

ik zeg foto's....
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

exelzor

ma aug 15, 2011 00:07

haha..ik had al gewaarschuwd dat hij cosmetisch niet goed uit ziet. Maar dan toch even een paar foto's van de laatste racesessie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vergeef de sjonnie gehalte. Het gaat me voorlopig vooral erom het racen onder de knieën te krijgen om dan uiteindelijk met mijn andere auto het circuit op te gaan:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/img]

paulsteeman
Guru
Guru

ma aug 15, 2011 21:00

Leuk om mee te spelen en te oefenen zo.....

Maar zou je voor een echte racer die Pontiac niet beter een schop kunnen en geld investeren in iets wat wel op de weg blijft?

Mijn schoonpaps heeft zo`n ding gehad maar ik heb bij die auto niet het gevoel gehad conact met de weg te hebben.

UIteraard respect voor je ideologie :wink:

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

midas
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma aug 15, 2011 21:07

Welkom hier en gave plannen!
Wat ik niet snap is dat je de 156 een Sjonnie bak noemt maar wel in die pontiac durft te rijden, :lol: :wink:
nu; 166TS, Giulia 1300Ti '67 met 2.1L

Afbeelding

B-lex
Guru
Guru

ma aug 15, 2011 22:35

Altijd leuk, trackday projectjes 8)

Succes!
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

exelzor

Re: RE: Even voorstellen: Alfa romeo 156 1.8 voor race doele

di aug 16, 2011 00:11

Wat ik niet snap is dat je de 156 een Sjonnie bak noemt maar wel in die pontiac durft te rijden, :lol: :wink:
Even voor de duidelijkheid: de 156 in het algemeen vind ik geen sjonnie bak! Dat zijn juist auto's die heel veel klasse hebben!

Maar een 156 met een sneeuwschuiver aan de voorkant, die ook nog eens in 3 stukken is en ook nog eens chrome velgen heeft EN een kentekenhouder die citeert "werken, werken, mijn vader heeft zijn hele leven gewerkt", vind ik wel een beetje sjonnie. Maar hij rijdt zo ontzettend lekker!

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di aug 16, 2011 02:37

Welkom.
Heel verstandig om je geld bij je eerste racer niet in cosmetica te steken maar in zoveel mogelijk circuit km's. Heb je veel meer aan.
Als je de grens gaat zoeken gaat je er gerandeerd een keer overheen (anders ga je niet hard genoeg :twisted: ) misschien sneuvelt die lelijke sjonnie bumper dan wel een keer, hang je er dan een andere op. Een gebruikte 156 bumper zal je de kop niet meer kosten denk ik? Zeker niet in "racekwaliteit".
Heb je al een racelicentie, of van plan die te gaan halen? Zo ja racen bij squadra italia natuurlijk. (zie www.squada-italia.eu)
Wat je met die firebird wel ideaal een keertje kan doen is driftcursus 8)
Wel setje oude achterbanden gebruiken. (zie oa www.driften.nl)
Niks mis mee met een dikke V8, Detroit heeft ook z'n charmes.

Gr DJ

Tomolino
Full Member
Full Member

Re: RE: Even voorstellen: Alfa romeo 156 1.8 voor race doele

di aug 16, 2011 07:13

Even voor de duidelijkheid: de 156 in het algemeen vind ik geen sjonnie bak! Dat zijn juist auto's die heel veel klasse hebben!

Maar een 156 met een sneeuwschuiver aan de voorkant, die ook nog eens in 3 stukken is en ook nog eens chrome velgen heeft EN een kentekenhouder die citeert "werken, werken, mijn vader heeft zijn hele leven gewerkt", vind ik wel een beetje sjonnie. Maar hij rijdt zo ontzettend lekker!
En dat horen veel mensen hier graag, denk ik zo. ;)

Heel veel succes met je project en hopelijk kan je hier de nodige info oppikken. :)
Alfa Romeo Spider 916 2.0 Twin Spark

alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di aug 16, 2011 07:35

Van harte welkom en veel plezier met je nieuwe race-speeltje!
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

vr aug 19, 2011 23:07

Mwa, Sjonniebak......die Cada-grille vind ik wel meevallen. ;) Overigens denk ik dat je met de 156 meer plezier zult beleven op het circuit dan met de Pontiac. Ik vind de Pontiac meer een cruisebak. Wil je die zo scherp sturend krijgen als de 156 heeft dat nog wat voeten in de aarde. Buiten het feit dat ik het zonde zou vinden.

Terug naar “Het Forum Café”