Lonewolf

Fadesa Romeo "El Serpis"

do jun 30, 2011 17:58

Hallo,

Ik heb mijn best gedaan om iets over dit model te vinden in het forum, maar helaas.

Weet iemand wie de maker van dit model is. Het Is Een Romeo 2 bestelwagen.
Ik denk dat Fadesa deze wagens in licentie in Spanje bouwde. El Serpis is een Spaans merk olijven, waarschijnlijk uit de provincie Alicante, want het model heeft een Alicante kenteken.

Bij voorbaat dank.

Lonewolf

Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Fadesa Romeo "El Serpis"

do jun 30, 2011 18:26

Hallo "Lonewold" de Fadisa Romeo2 (niet Fadesa) is inderdaad een Spaanse licentiebouw van de Alfa Romeo Romeo2. Er zijn wat detailverschillen in de grille, maar verder is het een exacte kopie. In de "miniaturen" sektie van forummer "Dinkyboy" vind je in ieder geval wat over het schaalmodel wat door de Spaanse kioskreeksen enkele jaren geleden is uitgebracht. Als je met google zoekt op Fadisa Romeo2 kom je wel wat tegen, maar het is inderdaad niet veel.

Als dit Spaanse licentiebouwverhaal je interesseert ben je hoogstwaarschijnlijk ook wel geinteresseerd in de Alfa F12/A12 & F11/A11 Spaanse licentiebouw van Ebro. De auto is daar met een paar minimieme verschillen geproduceerd als de Ebro F100 en later de Ebro F108. Voor de F108 worden de verschillen met de Alfa wat duidelijker. Van de Ebro F108 zijn enkele jaren geleden door de Spaanse kioskreeksen ook 2 verschillende 1:43 schaalmodellen gemaakt. Ook hiervoor raad ik je aan het forumonderwerp van "Dinkybot" te raadplegen.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Lonewolf

RE: Fadesa Romeo "El Serpis"

vr jul 01, 2011 10:33

Hallo Alfa-Japan,

Dank voor je recatie & tips.

Ik vond op een Spaanse site de volgende informatie.

Dit model is gemaakt door IXO in opdracht van de Spaanse uitgeverij Altaya.
Dat is waarschijnlijk wat men op het forum met kioskmodellen bedoelt.

Terug naar “Het Forum Café”