Ik heet Geert en ben sinds vorige week in bezit van een alfa romeo 155 2.0 16v s twin spark.
Ik vindt het echt een geweldige auto,mijn vorige auto was een vw corrado G60.
Ik was helemaal weg van die auto maar moest helaas weg omdat ik hem niet meer aan de gang kreeg vanwege electrishe problemen.
Aangezien ik het geld niet had om die naar de garage te brengen ben ik op zoek gegaan naar een vervanger.
Het had misschien wel voor hetzelfde geld voor de aankoopbedrag van de alfa opgelost kunnen worden,maar de auto was een bodemloze put waar al veel geld in gestopt was en ik moet een auto hebben waar ik van op aan kan.
Toen ik de alfa kocht stond er 134.000 km op de teller met NAP,de zijspiegel hing er helaas half bij de bumper zat een paar flinke krassen op de zijkant van de voorbumper waar ook de lak vanaf was.
Ik weet niet wat de vorige eigennaar bezield heeft maar er zaten van die nightriderlampjes in de grill,autostyle racependalen en gordelhoezen.
Tevens heeft de vorige eigennaar de randen van de luchtblazers rood geschiderd echt niet om aan te zien.
Het metaal van de binnenkant van de zijspiegel was doormiddengebroken,dat heb ik gerepareerd met polyester en het houdt goed (heb 190 gereden zonder dat die eraf vloog

De krassen op de bumper heb ik opgevuld en daarna gespoten,niet helemaal de goede kleur rood maar dat komt nog deze kleur had ik nog van de vorige auto.
Daarna die achterlijke nightriderlampjes verwijdert,het interieur moet nog maar alles op zijn tijd.
De orginele velgen vond ik zeker niet lelijk maar ik had nog lenso bsx 16' inch liggen van de vorige auto,die heb ik eronder gezet en ik vindt het erg bruut staan.
Bij mijn vorige auto had ik al graag iets op de tankklep gëairbrushed willen hebben,maar dat durfde ik niet aan omdat de lak nog erg goed was.
Bij de alfa zaten scheurdjes in de lak van het klepje en was ook verweerd,tevens was de klep makkelijk te verwijderen.
Ik heb met mijn airbrush metallica erop gespoten,zal niet iedereen z'n smaak zijn maar mensen zijn ook verschillend.
Als ik het niks meer vindt dan kan ik er altijd nog iets anders opspuiten of gewoon weer helemaal rood.
Ik dacht dat deze auto een stuk trager zou zijn dan de corrado maar dat valt reuze mee,ik denk dat deze zelfs na de 100 beter trekt.
Vergeleken met de corrado is de alfa 1 en al luxe,mijn dochter van vijf hoor ik ook een stuk minder klagen over de warmte dankzij de blazers,ramen die open kunnen en de zonnenwering achterin

Ik hoop dat ik technish weer wat opsteek op dit forum als er iets kapot gaat,maar dat komt denk ik wel goed.
Als het wat beter weer is zal ik wat foto's maken.