Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: Einde Saab

do apr 07, 2011 16:57

Productie ligt weer stil. De schulden stapelen zich op. Ik heb van begin af aan al het idee gehad dat ik gebakken lucht rook bij de verhalen van meneer Muller. Sneu voor de ware Saab adept. Of voeren ze daar ook de discussie: 'De laatste echte Saab was de ...' <vul maar in>?

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

do apr 07, 2011 19:05

Volgens mij is Spyker nooit 'gezond' geweest, de renstal verkocht/failliet en als klapt op de vuurpijl wordt er een miskoop gedaan in een bijna onmogelijke poging om Saab weer gezond te maken. Vanaf de meet af aan had ik hier weinig vertrouwen in. Nu hopen voor Muller dan VW er nog heil in ziet....

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 07, 2011 19:08

Er zou toch een heel nieuw model komen? Ik kan me voorstellen dat de investeerders achter het verhaal dat nog wel willen zien gebeuren.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

vr apr 08, 2011 10:30

Misschien door het onbegrip dat de topman 0,55 miljoen euro bonus heeft gekregen over 2010 omdat hij 40% van zijn doelen heeft bereikt.
Naast deze bonus ontving Muller ook nog 120.000 aandelen Spyker vanwege zijn inzet bij de overname van Saab.
In 2010 ontving de topman totaal een beloning van 1.058.571 euro (maar geen salaris, bron jaarverslag Spyker).

Ik kan mij voorstellen dat zo iets ergernis bij personeel en leveranciers oproept.

Leo Veloce
Full Member
Full Member

zo apr 10, 2011 23:57

Wat Corazon hierboven schrijft, dat is toch niet te geloven? Precies zoals in de fincanciele sector, alles is voor Bassie en na mij de zondvloed voor het lijkt (!) wel iedereen die eenmaal de top in dat soort grote ondernemingen heeft bereikt.

Waar is de moraliteit in de zin van dat er naast een dik korte termijn salaris op de lange leste ook een heleboel Jannen Modaal aan het werk gehouden kunnen worden? (Ik denk aan de ex bestuursvoorzitter van ABN-Amro die in goede tijden ooit een jaarverslag presenteerde met dikke winstcijfers en tegelijk massa ontslagen voor NL aankondigde omdat het in India nog meer winst zou betekenen, alles en alleen voor de shareholders).

Bah! ... en dat terwijl ik best gecharmeerd ben van een 9-3 als opvolger.

Terug naar “Het Forum Café”