Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Ben jij de oude technologie moe?

ma sep 14, 2009 23:31

Ach wat moet ik er van zeggen ........... overal zit wat in MAAR

Als ik in een woonwijk een windgenerator wil plaatsen mag dat niet !!!!!!!!!!!!!!!

Ook al garandeer ik geen noemenswaardige geluidsoverlast
En kijk maar eens goed rond er zijn mogelijkheden te over om dit te doen
uiteraard ga ik voor zelfbouw de plannen zijn allang klaar :biggrin:

Maar ja onze millieubewuste overheid schrijft nu eenmaal voor geen blablablabla....................regeltjes regeltjes

zelf een auto ombouwen naar elektro kun je wel vergeten, valt in nederland bijna niet zonder extreem hoge kosten op kenteken te krijgen
kijk eens op youtube, in amerika bv bouw je zo`n diggie lekker zelf .

Tja wat wil ik hiermee zeggen .........ik weet het zelf eigenlijk niet.

maar geef mij maar de oude techniek voorlopig, op auto gebied wel te verstaan.

Oja heeeeeeeeeeeeeeeeel vroeger vertelde mij iemand eens iets over weerstandjes en torretjes, zoiets noemde men toen school oid.

wel een leuke disc. hier



grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Ben jij de oude technologie moe?

zo mar 13, 2011 13:00

Het geld is op!

De mogelijkheid om subsidie aan te vragen voor een elektrische auto in Amsterdam, is voorlopig voorbij. Het budget van drie miljoen euro is op.
Er zijn nu 260 elektrische auto’s gekocht met behulp van subsidieregeling.

Even rekenen... Dat is € 11.540 per auto. Best wel veel geld.
Wat gebeurt daar voor.

- nu minimaal 100 oplaadpunten.
- parkeerplek voor de deur (daar wordt/werd een elektrisch laadpunt gemaakt)
- gratis opladen
- gratis parkeren op een plek voor elektrische wagens
- korting op de leaseprijs van je elektrische wagen (€310 per maand op je Tesla).

Mijn favoriet. De Tesla S

Meer info
http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkee ... de-vragen/

Aantal leuke sites:

http://www.opgewektverhuur.nu/
De meeste zijn erg lelijk maar er zit ook wat leuks tussen.
Ik heb gisteren zo'n elektrische cruiser fiets gezien. Zag er best cool uit en de fiets ging behoorlijk snel!

http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkee ... ch/weblog/

http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkee ... h-vervoer/

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Ben jij de oude technologie moe?

zo mar 13, 2011 13:24

Is een kolen / oliecentrale zo veel efficienter dan een een auto als je alles meerekend voordat een electrisch karretje zich in beweging zet? Dus inclusief de energie die er nodig is om de kolen te delven en naar de centrale te vervoeren, spanningverlies tijdens het transport van de electricteit tot aan de accu van het karretje etc.

Een prijsvergelijk gaat mank op de enorme accijnzen die geheven worden op autobrandstoffen dus het gaat puur om de fysieke efficiency van het omzetten van brandstof in voortbeweging (well to wheel).

Intussen zou ik best eens willen rollen en dollen met het karretje op pagina 116...
Laatst gewijzigd door Zaagauto op zo mar 13, 2011 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6857
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Ben jij de oude technologie moe?

zo mar 13, 2011 13:41

Hoe doet zo'n elektrisch wagentje het eigenlijk in de winter als het een keer goed vriest? Dan zijn de accu's een heel stuk zwakker door de kou en je zult dan ook wel een hoop stroom nodig hebben voor de ( ik neem aan) elektrische kachel.. :?

Over een paar jaar kun je tuning-cd's kopen met geluiden voor je elektrische auto gok ik zo, dan kun je je Prius laten klinken als een Ferrari. :roll: Hoor je het ding in ieder geval aankomen.

Laat mij maar lekker doortuffen op benzine/diesel/LPG... 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: Ben jij de oude technologie moe?

zo mar 13, 2011 19:49

Ik denk dat de elektrische motorfiets meer levensvatbaar is in de nabije toekomst, dan de elektrische auto. Juist door het verwarmen van de cabine in de wintermaanden.
De motorfiets heeft geen verwarming (misschien de handvatten). Meestal gebruikt bij droog weer en iets warmere temperaturen.

Door kleine lichte motoren in de naven tweewiel aangedreven en bij (licht) remmen kinetische energie opslaan als elektrische energie.

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Ben jij de oude technologie moe?

zo mar 13, 2011 21:31

Is een kolen / oliecentrale zo veel efficienter dan een een auto als je alles meerekend voordat een electrisch karretje zich in beweging zet? Dus inclusief de energie die er nodig is om de kolen te delven en naar de centrale te vervoeren, spanningverlies tijdens het transport van de electricteit tot aan de accu van het karretje etc.

Een prijsvergelijk gaat mank op de enorme accijnzen die geheven worden op autobrandstoffen dus het gaat puur om de fysieke efficiency van het omzetten van brandstof in voortbeweging (well to wheel).

Intussen zou ik best eens willen rollen en dollen met het karretje op pagina 116...
Grootste probleem met elektriciteit is om het op de juiste plek te krijgen. Enkele jaren terug nog wilden Duitse energiebedrijven nieuwe centrales bouwen langs onze kust; TenneT stak daar een stokje voor omdat ons nationale energienet dat niet zou kunnen verwerken. Maar als je dan de elektrische auto bobo's mag geloven zou dat energienet daar wel toe in staat zijn wanneer die energiebehoefte voor elektrische auto's zou zijn. Het komt mij voor dat die technische boys van TenneT beter weten waar ze het over hebben dan die Haagse politici....

Rechtstreeks is in principe beter, maar het voordeel van een elektromotor is dan weer dat deze niks gebruikt wanneer je in de file stilstaat (je kachel en radio wel uiteraard). Elektrische auto's lossen niks op dat niet ook opgelost zou worden wanneer de fileproblemen werden aangepakt, en dat laatste is om veel meer redenen een stuk zinniger.

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

RE: Ben jij de oude technologie moe?

zo mar 13, 2011 22:47

Ik vindt juist dat het probleem niet alleen in de techniek moet worden gezocht maar juist bij de luie mensheid zelf.
Noem nou bijv. een autobedrijf met 50 man personeel waarvan 40 man met de auto op het werk komt.
Dat zijn dus al 40 auto 's die elke dag woon werk op en neer moeten rijden, nu weet ik uit eigen ervaring dat bijna iedereen vlakbij elkaar in de buurt wonen.
Waarom dan niet een busje die elke ochtend het personeel van en naar het werk kan brengen??Of makkelijker nog: Carpoolen...
Ik hoorde mijn collega 's al mopperen: Ja hij is 10 min later vrij dan mij.....Dan moet ik wel 10 min langer wachten :? En de baas???? Interesseerde het geen moer zolang we maar op tijd waren.

Maargoed je zou minstens 35 auto 's minder op de weg kunnen hebben !!!!! minder files en minder milieu belasting en je heb geen elektrische auto 's nodig.
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Terug naar “Het Forum Café”