WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Problemen voor Ron simons op de ring

zo jan 16, 2011 10:55

In beroep gaan tegen het recht van de nieuwe eigenaren om bedrijven te weren gaat geen zin hebben. Jij mag op jouw terrein mensen weren die zich misdragen volgens de regels die jij opstelt en het zou me slecht lijken als zoiets in Duitsland (of de rest van Europa) ineens niet meer mag.

De redenen waarom ze hem bannen kan hij aanvechten in een nieuwe rechtzaak. Hij kan aanvoeren dat hij nooit iets bewust fout heeft gedaan, dat hij TuV op z'n auto's heeft, dat hij best bereid is om eventueel extra veiligheid in te bouwen en dat eventuele schades gewoon geregeld kunnen worden, zoals dat altijd al geweest is. Dat zal een hoop gedoe, tijd en geld gaan kosten. Het bedrijf opheffen, de spullenboel aan een ander bedrijf verkopen en met dat andere bedrijf wat niet geband is gewoon de ring weer opgaan lijkt me een stuk eenvoudiger, sneller en goedkoper. Als ze dat nieuwe bedrijf ineens weer bannen, heeft hij een heleboel meer "bewijs" dat het concurrentievervalsing is en het niets te maken heeft met hoe veilig of netjes hij bezig is.

ErwinV6

zo jan 16, 2011 11:03

Er wordt alleen aan 1 ding voorbij gegaan, het wordt omschreven als een tolweg cq. openbare weg.
Daarom vind ik het vreemd dat hier andere regeltjes gelden.
Nurburgring gmbh, is welliswaar de uitbater van deze 'tolweg' dus ik weet niet helemaal wat zij voor rechten hebben in deze omdat het een
redelijk op zichzelf staand iets is....
Al met al blijf ik er een vervelend gevoel bij hebben. :?

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma jan 17, 2011 11:11

Dat is ook een beetje zoals ik het bedoelde. Volgens de weg is de Nordschleife toch geen eigen weg, maar een tolweg? Wat geeft de uitbater dan het 'alleenrecht' op deze weg?
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jan 17, 2011 11:57

Ik weet helaas niet welke ruimte het Duitse wetboek geeft, maar triest voor Ron is het zeker!
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

ma jan 17, 2011 12:18

Volgens de weg is de Nordschleife toch geen eigen weg, maar een tolweg? Wat geeft de uitbater dan het 'alleenrecht' op deze weg?
Simpel,het is een afgesloten terrein en als huurder mag je dus bepalen wie of wat of hoe je dingen wilt op het door jouw gehuurde terrein.
Dus als men daar mensen met grijze haren wil weren kan men deze gewoon de toegang weigeren.......
Dat er een andere commerciele reden achterzit is dus moeilijk te bewijzen en zal Ron zijn werkterrein moeten gaan verleggen (richting Spa e.d.)

Zuur, vals, enz enz, maar welkom in de grote mensen(zaken)wereld :?

ErwinV6

ma jan 17, 2011 12:28

Dat afgesloten terrein is discutabel, het valt onder de categorie openbare weg/ tolweg zonder snelheidsbeperking.
Op een afgesloten terrein hoef je geen kenteken te hebben, geen apk, geen verzekering en mag je rechts inhalen....
Voor zover ik weet is dat nooit veranderd!

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma jan 17, 2011 12:41

Idd. Ik weet niet hoe iedereen erbij d=komt dat het een afgesloten of een eigen weg is? :roll: Als die informatie ergens op het net staat, zou ik deze graag zien.

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Problemen voor Ron simons op de ring

ma jan 17, 2011 12:43

Dat afgesloten terrein is discutabel, het valt onder de categorie openbare weg/ tolweg zonder snelheidsbeperking.
Op een afgesloten terrein hoef je geen kenteken te hebben, geen apk, geen verzekering en mag je rechts inhalen....
Voor zover ik weet is dat nooit veranderd!
Ja dat is inderdaad een punt. Tijdens turistfahren zou je gewoon iedereen die tol betaalt moeten toelaten, mits zijn/haar voertuig geschikt is voor de openbare weg. In de praktijk worden wel vaker mensen geweerd die nadat ze een "defect" aan hun auto hebben gefikst (te luide uitlaat of zo) weer bij de poort staan. Dit zou wel een juridisch precedent zijn dat de ring toch geen openbare weg is en verzekeringen en dergelijke niet meer gelden. Of dat zo goed gaat zijn voor de omzet lijkt me twijfelachtig.

ErwinV6

ma jan 17, 2011 12:50

Vroeger was alles anders :lol:

Mijn 1e rondjes (in 1990) deed ik met een Morris Minor Traveller uit 1965, beetje geupgrade naar 1300 en schuifremmen.
Wat vond ik iedereen toen hard gaan.
Ondanks dat het bakkie niet echt snel was, was ik na die 1e ronde verslaafd.
Toen ik daarna nog een rondje wilde doen (voor ik geloof 9mark) mocht dat niet omdat er geen veiligheidsgordels inzaten.
De ingang was toen nog bij T13.
Ik terug naar de camping en een broekriem uit mijn spijkerbroek gehaald en die los over de schouder gelegd :lol:
Diezelfde vent zag de riem en keurde het goed :mrgreen: vervolgens nog een paar rondjes gedaan incl. broekriem!!

La macchina
Full Member
Full Member

ma jan 17, 2011 15:43

Nog wat meer Nederlandstalige toelichting bij het hele verhaal http://drivr.be/2010/11/15/nurburgring- ... heidswaan/
Kroniek van een aangekondigde dood (?)
GT 1300 Junior ('74)
scarb n°: 5812

Terug naar “Het Forum Café”