.....Overigens ook dramtisch slechte wissers op de 159.....
Noem mij één Alfa uit de periode 1980- 2005 die wél goede wissers heeft...

En met goed bedoel ik die enkelvoudige (redelijk duits aandoende ,dat moet gezegd!

) edoch machtige armzwaai op een Mercedes W124 of W210...
In ene keer zwoesh, en schoon! Op de huidige 156 van ondergetekende bv (2004, 215K km) is het hele systeem inclusief stangenstelsel zo rot als kaas...Die 'lagering' van die armpjes (of meer t ontbreken ervan) , dat is toch eigenlijk van een vooroorlogse kneuterigheid he.....pf wat een bagger.

Als ik harder rij dan pakweg 130 tikt t wisserblad heel luid over de rubberrand van de voorruit links, irritant? Mwoch...
Andere moderne technieken? Inderdaad die 'kapotte dramlampen richtingaanwijzer techniek' kan mij ook niet bekoren. Het (affabriek!) monteren van pinkers in de zijspiegels vind ik dan weer wel een hele goede verbetering. Waar ik zelf vaak wat moeite mee heb is het ontwaren van een geactiveerd knipperlicht a/d voorzijde van een auto als deze ook nog met dimlicht aan rijdt overdag. Zeker tegenwoordig met die heldere units. Dan is er één 'wolk' van licht waar je moeilijker t pinklicht uit filtert, dan zijn die lampjes in de spiegel wel handig...
Anekdote ivm moderne techniekjes op een auto: mn vader heeft voor t eerst parkeersensoren en een kleurenbeeld achteruitrijd camera op t affabrieknavi scherm in zn auto, een nissan (jawel bizar!

).
Bij inschakelen van de achteruit switcht t ding automatisch op 'achter de auto kijken', mega handig bij t aankoppelen van bv de caravan, is nl een meer betrouwbare bron dan mn moeder die aanwijzingen geeft...
MAAR, er blind op varen betekend ook die ene lekkere dikke eikenhouten paal linksachter niet zien> boenk, schade meneer...

Hij was er zíek van...
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...