Een kennis van me heeft een 166 3.0 24v automaat die je inderdaad ook zelf kunt schakelen. Dit systeem in de 156 is dus bijna het zelfde maar dan van Japanse makelij, begrijp ik?
Ok, daar hoeven we hem niet voor te laten staan dan...
Verder nog dingen waar ik op moet letten als we gaan kijken?
Roest! Mn bodemplaat voetenbak.Bumpersteuntjes voor en de binnenschermen voor,daar waar de remleidingen en abs touwtjes tegenaan zitten...
En onderhoud uiteraard; distrispul + waterpomp is een leuke aderlating zelfs als je het zelf doet (waar je dan weer wat speciaal gereedschap voor moet hebben wil je t goed doen)
Krakende draagarmen voor. Banden vaak gecupt.
Ah duidelijk... Stel dat hij nog interesse heeft dan weet ik waar we naar moeten kijken/vragen. Distributie gebeuren is al naar gevraagd maar bleek onduidelijk... Auto schijnt van een maatje van de eigenaar van het bedrijf te zijn...
Bedankt voor de info allemaal, mocht het wat worden dan houd ik jullie op de hoogte.
En toch lees ik overal over een Q2 differentieel... Wat is daar dan anders aan??
Een differentieel is wat anders dan een versnellingsbak. Het Q systeem verwijst naar het soort bak dat in de auto zit, het Q2 differentieel is (volgens mij) een soort limited slip differentieel.
En omdat ik 't ook allemaal niet helemaal goed begrijp, maar weer eens een flimpje...