Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: en toen ging het fout...

di dec 29, 2009 20:05

In Nederland rijdt dan 9 van de 10 mensen op de linkerbaan het gat dicht, zodat je achter de vrachtwagen klem komt te zitten. In Duitsland maken de meesten juist ruimte voor je, zodat je ook naar links kan. Ik probeer dat hier ook wel te doen, maar vaak is men daar zo niet aan gewend, dat ze het niet eens doorhebben en gewoon rechts blijven zitten.
Zo probeer ik de laatste jaren ook te rijden en het valt mij op dat de mensen die wel begrijpen dat je ze ruimte geeft ook meteen gaan versnellen en snel terug naar rechts gaan na het inhalen.

paulsteeman
Guru
Guru

RE: en toen ging het fout...

di dec 29, 2009 20:22

De mensen in nederland weten helaas niet meer wat voorrang geven is. Kijk maar eens op invoegstroken:

Je hoeft niet opzij te gaan als je op de hoofdrijbaan zit, het mag zelfs niet eens, maar men slingert hem gewoon met 75 km voor je zodat je wel genoodzaakt bent uit te wijken. Vanmiddag noch met een Matiz meegemaakt en dat vaak meerdere keren per dag.

Het inhalen op de snelweg is al niet veel anders: de man op de linkerbaan remt maar ff zodat ik met 5 km/h snelheidsverschil in kan halen want anders moet ik zelf remmen.

Gewoon een rotmentaliteit die Hollanders, als je dit in Duitsland ziet zijn het ook alleen maar de Hollanders die dit flikken....

Tot zover deze frustratie. Ik zal maar niet zeggen hoeveel mensen ik al bijna de vangrail in heb gejaagd omdat ze in mijn redelijk grote dode 146 hoek zaten. Excuus aan al deze medeweggebruikers :oops:

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gerrets
Guru
Guru

di dec 29, 2009 20:24

Waar ik me altijd aan kan ergeren is dat mensen niet bezig zijn met auto rijden maar anderen dingen doen in de auto. Waardoor ze afwisselend hard en zacht gaan rijden. En wanneer mensen niet zien dat het stoplicht groen wordt. Dat kan me echt irriteren. verder maak ook ik me niet meer druk om de mensen die schijnbaar nooit op de snelweg rijden.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

di dec 29, 2009 21:35

Ik ben weer heerlijk op vakantie geweest in Oostenrijk en de reis vind ik al een deel van de pret.
Heerlijk de cruisecontrole aan, dit jaar heel beschaafd op 140 (blijven niet veel echte km's van over op de navi).
In Nederland word je nog net niet van de weg geduwd door belerende types, in de ons omringende landen lijkt het wel een harmonie.
Ondanks de grote snelheidsverschillen, geen onvertogen woord kunnen uitspreken over witte kentekens.

Heerlijk was het toen we op de terugweg in Nederland kwamen, het was 7 uur 's ochtends en de randdebielen sliepen nog 8)
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 29, 2009 21:40

Eeeeeeennnnn ademen.....

Ik rijd zelf ook 40-50K per jaar, ik zie ook van alles voor en achter me gebeuren. Ik probeer altijd veel ruimte voor mezelf kan creeren. Dat kan door rechts te blijven hangen en lekker iedereen voorbij te laten pruttelen, of door de rijstrook te kiezen waar zo min mogelijk gedonder is. Als ik zelf vind dat ik sneller wil dan de rest, kijk ik meestal niet alleen honderden meters vooruit, maar ook veel in m'n spiegels en dode hoeken. Zolang je die ruimte voor jezelf maar weet te vinden gebeuren dit soort dingen je vrij weinig, of je zag ze al lang tevoren aankomen.

Op het moment dat je je er echt aan gaat ergeren, wordt het tijd om je rijstijl aan te passen. Er is maar 1 jij en er zijn er 5 miljoen van hun. Je kan gillen schelden, stampen, bumperkleven, remtesten wat je wilt, alle 5 miljoen luisteren toch nooit naar je. Niet dat ik nooit eens lekker zit te schelden in de auto of dat de bumperklever achter me nooit merkt dat ABS echt slechter remt dan iemand die een goede auto heeft en weet hoe ie er mee moet remmen hoor, maar het blijven gelukkig uitzonderingen.

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di dec 29, 2009 22:06

Ken zelf de situatie vanuit Parijs terug naar huis rijden op 1 januari (een keer). Parijs-Breda was ik binnen 3 uur gelukt... Toen van Breda naar Enschede nog ruim 3 uur over gedaan... Dit terwijl er eigenlijk niks te doen was op de weg, maar mensen hier in NL een ander gewoon de ruimte niet willen gunnen... :roll:

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 30, 2009 00:45

Eeeeeeennnnn ademen.....

Ik rijd zelf ook 40-50K per jaar, ik zie ook van alles voor en achter me gebeuren. Ik probeer altijd veel ruimte voor mezelf kan creeren. Dat kan door rechts te blijven hangen en lekker iedereen voorbij te laten pruttelen, of door de rijstrook te kiezen waar zo min mogelijk gedonder is. Als ik zelf vind dat ik sneller wil dan de rest, kijk ik meestal niet alleen honderden meters vooruit, maar ook veel in m'n spiegels en dode hoeken. Zolang je die ruimte voor jezelf maar weet te vinden gebeuren dit soort dingen je vrij weinig, of je zag ze al lang tevoren aankomen.

Op het moment dat je je er echt aan gaat ergeren, wordt het tijd om je rijstijl aan te passen. Er is maar 1 jij en er zijn er 5 miljoen van hun. Je kan gillen schelden, stampen, bumperkleven, remtesten wat je wilt, alle 5 miljoen luisteren toch nooit naar je. Niet dat ik nooit eens lekker zit te schelden in de auto of dat de bumperklever achter me nooit merkt dat ABS echt slechter remt dan iemand die een goede auto heeft en weet hoe ie er mee moet remmen hoor, maar het blijven gelukkig uitzonderingen.

=D> Ik heb voor mijn stage een tijdje ook veel km's mogen rijden ( 3000 km in 3 maanden is toch best veel voor iemand die relatief nog niet zolang zijn rijbewijs heeft) rondom het centrum van de asociale-automobilisten (Amsterdam) in de oude 75 1.6 . Iets wat ik inderdaad heb afgeleerd is om me druk te maken om dingen die mensen doen en laten, het benadeeld alleen maar je eigen autorijden.

En inderdaad kan ik ook beamen dat de grootte van je auto ook samenhangt met de manier hoe mensen op je reageren in het verkeer: toen ik van mn 33 in mn 164 stapte kon ik ineens een stuk vlotter op de linkerbaan doorrijden. Wat ik overigens erg prettig vind zijn de tripjes door Friesland, Groningen, Overijssel enz. Je kan daar veel lekker het gas opentrekken dan hier en dan niet alleen doordat daar minder flitspalen zijn...
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 30, 2009 02:05

ik rij al een tijdje dagelijks in een Fiat Uno, aanmerkelijk verschil met een grote auto, meerdere malen bijna van de weg gedrukt :evil:

vroeger in een Seat Fura (fiat 127 kloon) , was hetzelfde verschijnsel...

als er een oprit verschijnt denkt men dat je in een Fiat Uno net zo snel kan reageren als een dikken Benz bij nat weer....
156

Markfa
Member
Member

wo dec 30, 2009 10:12

Inderdaad is voorrang tamelijk afhankelijk van de auto waarin je rijdt. Voor de deur hebben wij een bruggetje waar je met 1 auto tegelijk overheen kan. Echter vond de gemeente het handig om het traject eromheen ook te versmallen waardoor er een stuk van 30 meter 1 baans. De kant waarvandaan je geen voorrang hebt kan over het algemeen niet zien of er een auto aankomt. Nu is het dus zo dat je maar gaat rijden en hoopt dat de persoon die aan de andere kant (later aankomt) stopt een niet nog even er voor schiet.
In de Panda van m'n moeder kan ik het schudden als er iemand aan komt rijden of moet ik erg veel geduld hebben voordat de andere persoon naar achter gaat. In de 159 echter wordt er keurig netjes gewacht....

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 30, 2009 11:08

Inderdaad is voorrang tamelijk afhankelijk van de auto waarin je rijdt. Voor de deur hebben wij een bruggetje waar je met 1 auto tegelijk overheen kan. Echter vond de gemeente het handig om het traject eromheen ook te versmallen waardoor er een stuk van 30 meter 1 baans. De kant waarvandaan je geen voorrang hebt kan over het algemeen niet zien of er een auto aankomt. Nu is het dus zo dat je maar gaat rijden en hoopt dat de persoon die aan de andere kant (later aankomt) stopt een niet nog even er voor schiet.
In de Panda van m'n moeder kan ik het schudden als er iemand aan komt rijden of moet ik erg veel geduld hebben voordat de andere persoon naar achter gaat. In de 159 echter wordt er keurig netjes gewacht....
ja, blijkbaar het recht van de sterkste, wat ik nu wel doe met die oude Fiat is wat brutaler rijden, dan zie je dat je al wat vaker voorrang krijgt, maar het is wel oppassen geblazen met zo'n kreukeldoos :lol:
156

Terug naar “Het Forum Café”