Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

Wat een auto die Delta

ma sep 28, 2009 17:41

Niet echt Alfa, maar evenveel Fiat dan Alfa dus hoort die hier wel thuiS. Zopas mikn duitse ramelbak even ingeruild voor een weekje op een Lancia Delta 1.6 Multijet...oooowww was dat even een meevaller..die italianen kunnen er toch wat van! Alleen al voor de ruimte achterin zou je hem kopen, laat staan voor het design. Ik weet wel dat er ook hier weer enkelen dit tegen zullen spreken, maar wou jullie toch even mijn vreugde delen.. Jammer genoeg moet ik hem einde de week al weer inruilen, of verstop ik de sleutels??? :lol:

Trenta3
Guru
Guru

RE: Wat een auto die Delta

ma sep 28, 2009 18:40

Moest ik zo genen Alfafreak zijn he, dan was dat zeker de opvolger voor mijn 159! Ik vindt de Delta echt klasse, is mij èèn van de mooiste wagens die op de markt zijn! 8)
Voor Lancia te zijn vindt ik dat ze wel precies goed verkopen,zie ze toch redelijk veel rijden kan verkeerde indruk zijn, hier niet veraf zit een Lancia dealer :roll:

(voor mij ne witten met een zwart dak) 8)
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Tom VDW
Guru
Guru

Re: RE: Wat een auto die Delta

ma sep 28, 2009 18:58

Moest ik zo genen Alfafreak zijn he, dan was dat zeker de opvolger voor mijn 159! Ik vindt de Delta echt klasse, is mij èèn van de mooiste wagens die op de markt zijn! 8)
Voor Lancia te zijn vindt ik dat ze wel precies goed verkopen,zie ze toch redelijk veel rijden kan verkeerde indruk zijn, hier niet veraf zit een Lancia dealer :roll:

(voor mij ne witten met een zwart dak) 8)
Blij dat je het zegt! Is idd een klassewagen8 Je ziet ze zelfs meer rijden dan de Mito vindik. De versie waar ik nu mee rondtour is wel een basic, maar je kan er wel iets ferm van maken..

Trenta3
Guru
Guru

ma sep 28, 2009 19:52

Moest ik van jou zijn, rijdt die Mini total loss! :lol: Mag je mischien Delta blijven rijden :wink:
andere optie zou ook het openbaar vervoer dan kunnen zijn! :lol:
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Tom VDW
Guru
Guru

Re: RE: Wat een auto die Delta

ma sep 28, 2009 20:54

Moest ik van jou zijn, rijdt die Mini total loss! :lol: Mag je mischien Delta blijven rijden :wink:
andere optie zou ook het openbaar vervoer dan kunnen zijn! :lol:
NEE want dan krijg ik een nieuwe :roll: :lol:
Misschien vergete ze mij wel op te belle en houden ze liever de mini :roll: :lol:

peppe
Full Member
Full Member

ma sep 28, 2009 21:44

Had ik 2 maandjes langer geduld gehad, reed ik nu de delta ipv een 147........wat een prachtwagen 8)

Corrado
Guru
Guru

do okt 01, 2009 14:09

Ik rijd inmiddels een heel jaar Delta en ben net zo enthousiast als jij/jullie. Destijds overenthousiast en ongezien besteld ruim voor de introductie bij de dealer.

Afbeelding

Ben eerlijk gezegd ook een echte Lancia-man (dit is m'n 10e Lancia), maar kritisch genoeg om de minpuntjes te onderkennen als die er zouden zijn.

Dat geklaag over de stoelen (Autovisie) kan ik niet onderstrepen. Ze zitten wat mij betreft na wat gewenning uitstekend. De vlakke achterbank met mega beenruimte is meer dan ideaal voor de kids en het is nog steeds een auto die veel bekijks trekt. Ik heb een 1,4 120 pk (prestaties vallen helemaal niet tegen), donkerblauw met Bicolore dak. Zou nu een andere kleur nemen maar het is een chique combi. Afgelopen weekend heeft iemand met deze auto meegedaan aan een zuinigheidsrit die ik mede organiseerde en heeft er bijna 1:20 mee gereden. Niet slecht en ruim boven de fabrieksogave.

Wat zou ik nu anders doen? Andere, meer uitgesproken kleur, lichtblauw bijvoorbeeld (mooie combi met al het zwart en het bivolore dak), en lichtmetalen wielen maken de auto toch wel heel wat meer af... De wat lagere en oncomfortabelere banden neem ik dan wel voor lief.

Wat is k...: de vooroverhang maakt dat je erg rustigaan moet doen bij drempels. Het zilverkleurige kunststof in het interieur daar mag van mij wat mooiers voor bedacht worden. Meer een rvs uitstraling bijvoorbeeld.

En het gaat overigens uitstekend naast de liefhebberij voor Alfa :wink:

Wil je Italiaanse exclusiviteit en iets groters dan de Mito dan kom je toch hier op uit?

Koen

Terug naar “Het Forum Café”