Ik rijd inmiddels een heel jaar Delta en ben net zo enthousiast als jij/jullie. Destijds overenthousiast en ongezien besteld ruim voor de introductie bij de dealer.
Ben eerlijk gezegd ook een echte Lancia-man (dit is m'n 10e Lancia), maar kritisch genoeg om de minpuntjes te onderkennen als die er zouden zijn.
Dat geklaag over de stoelen (Autovisie) kan ik niet onderstrepen. Ze zitten wat mij betreft na wat gewenning uitstekend. De vlakke achterbank met mega beenruimte is meer dan ideaal voor de kids en het is nog steeds een auto die veel bekijks trekt. Ik heb een 1,4 120 pk (prestaties vallen helemaal niet tegen), donkerblauw met Bicolore dak. Zou nu een andere kleur nemen maar het is een chique combi. Afgelopen weekend heeft iemand met deze auto meegedaan aan een zuinigheidsrit die ik mede organiseerde en heeft er bijna 1:20 mee gereden. Niet slecht en ruim boven de fabrieksogave.
Wat zou ik nu anders doen? Andere, meer uitgesproken kleur, lichtblauw bijvoorbeeld (mooie combi met al het zwart en het bivolore dak), en lichtmetalen wielen maken de auto toch wel heel wat meer af... De wat lagere en oncomfortabelere banden neem ik dan wel voor lief.
Wat is k...: de vooroverhang maakt dat je erg rustigaan moet doen bij drempels. Het zilverkleurige kunststof in het interieur daar mag van mij wat mooiers voor bedacht worden. Meer een rvs uitstraling bijvoorbeeld.
En het gaat overigens uitstekend naast de liefhebberij voor Alfa
Wil je Italiaanse exclusiviteit en iets groters dan de Mito dan kom je toch hier op uit?
Koen