pepijn
Advanced Member
Advanced Member

RE: "Levensgevaarlijk" gedrag

di sep 29, 2009 00:23

helemaal met je eens Whizz. De politie doet hier gewoon zijn werk en voert de wet uit zoals we dat allemaal graag zien tot het niet meer in ons straatje past. Lullig voor die gasten, maar zoveel ruimte hebben ze niet nodig dus dat kan echt wel bij een kennis of bedrijfje op de parkeerplaats met toestemming van de baas & zonder overlast. Openbaar is openbaar en daar gelden wetten & regels.

Het is enkel en alleen de toon van die van de toorn die zo'n misselijk makende enge stemming schept dat iedereen over de politie valt. Bij Leo de Haas was dat m.i. wel anders die liet iedereen in z'n waarde maar durfde ook weleens een politie actie in twijfel te trekken en dat stond Spee of de beleidsmakers niet aan. Toorn heeft er echter geen enkel probleem mee zijn arm tot zijn schouder in eenrichtingsholtes te duwen en mee te lullen zodat dat hij alleen overbleef en met de politie mee mocht rijden & filmen.

Wat wegmisbruikers wel goed laat zien is idd het verschil tussen agenten. Die lange brabander is altijd een stuk relaxter, minder autoritair als het nodig is, coulanter en respectvol als zijn noordelijke collega's bv. dat valt me wel op.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 29, 2009 05:59

"Stuntrijders zijn rijbewijs kwijd."

:mrgreen:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 29, 2009 07:21

Blik op de Weg was inderdaad een stuk minder erg, maar ook daar was de onderliggende toon niet geheel "neutraal". Dat deze programma's gekleurd zijn is ook vrij eenvoudig te verklaren, WC-Eend komt ook op TV om WC-Eend te promoten en dat is bij de verkeerspolitie niet anders. Als ik de baas van die club was en ze wilden bij me filmen, zou ik ook zorgen dat de boodschap en het doel dat mijn clubje heeft zo veel mogelijk bij de kijkbuiskindertjes duidelijk wordt. Als het TVprogramma wat er uit gemaakt wordt mijn niet bevalt, is de maker daarna niet meer welkom.

Meneer Spee is geen persofficier en als zodanig snap ik niet wat hij nou aan het doen is. Hij heeft er voor te zorgen dat het OM overtreders vervolgt en de communicatie dient hij aan de persvoorlichter over te laten. Overheidscommunicatie gaat via Postbus 51 en zodra hij zich met het uitvoerend beleid van de politie bezig houdt, schendt hij de onafhankelijkheid die het openbaar ministerie, de politie en de rechterlijke macht van elkaar horen te hebben. Het zou goed kunnen zijn dat hij niet meer kan en mag dan een willekeurige andere officier van justitie, maar hij doet het voorkomen alsof hij persoonlijk verantwoordelijk is voor de daling in het aantal verkeersslachtoffers in Nederland. Dat er nog steeds evenveel mensen op elkaar en het straatmeubulair klappen vergeet hij even te noemen in zijn succesverhaal. Ik denk dat de euro-ncap tests en alle daaruit voortvloeiende dingen als airbags, gordelspanners en kooiconstructies meer invloed hebben dan de digitale struikrovers die bermbelasting aan het innen zijn.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: "Levensgevaarlijk" gedrag

di sep 29, 2009 08:46

Wat dacht je Rob, even een geenstijl topic kopieren. Op de weg horen motoren 2 wielen aan de grond te hebben en automobielen 4, wil je debiel doen prima, inleveren dan je papiertje
mmm, tikkie overdreven... (als bij mij het voorwieltje even in de lucht hangt (euh, niet van de 75 he) zou ik mijn papiertje dus gelijk kwijt moeten zijn :twisted: )
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

di sep 29, 2009 09:10

Waarom zou Spee dat niet mogen? Hij licht het beleid van justitie toe: 'dit vervolgen wij en om die reden', met als bonus een toelichting op de wet (die nogal eens wil veranderen). En waarom via een persvoorlichter? Hij is het 'gezicht' van justitie (mbt het verkeer), zijn verhaal 'uit de eerste hand' komt daardoor geloofwaardiger over. En ook al krijgen veel mensen jeuk all over zodra ze hem zien, de man doet het gewoon goed op de camera en heeft een helder verhaal. Helaas zit dat verhaal soms wel eens een tikkie naast de waarheid (zoals zijn radardetectorleugens).

Ik zou overigens nooit de behoorlijk tamme beelden van het Groningse Makro-terrein hebben gebruikt om het optreden tegen stuntrijden te illustreren. Laat dan maar eens wat van de gevolgen zien. Dit roept alleen maar een 'je mag ook nooit wat'-reactie op en zet niet aan tot nadenken.

Harry Tijssen
Guru
Guru

di sep 29, 2009 11:21

Net als bij de jaarlijkse campagne voor vuurwerk, zoiets dergelijks.
Een paar gasten met hun benen in de kreukels, overal pennen door het lijf.
Dat ziet er al meteen iets minder STOER uit. :lol: :lol:
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Dinky Boy
Miniaturista

di sep 29, 2009 11:32

Ik weet het niet meer precies, maar ik geloof dat uit onderzoek bleek dat die campagne zijn doel voorbij schoot (bovendien: een doelgroep die welbewust het gevaar opzoekt overtuig je niet door te waarschuwen dat iets gevaarlijk is). Laat niet het resultaat zien van het ongeluk, maar het ongeluk zelf. Ik denk daarbij qua verkeer aan de uitzending (oude) van Blik op de Weg waarbij een stel, in zomerkleren op de motor op de snelweg rijdend, het begrip 'afvallen' een geheel nieuwe dimensie gaf. Na een schuiver misten ze nogal wat huid, het zag er serieus pijnlijk en vervelend uit.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 29, 2009 11:44

Ik denk dat het weinig uit zal maken. Op MTV heb je het programma 'Scarred' waar je op homevideo's allerlei skaters en dergelijke sporters echt misselijkmakend ziet verongelukken, tot open botbreuken aan toe. Je zit af en toe echt met vertrokken gezicht te kijken, maar het zal geen enkele kijker er van weerhouden om zelf nog eens lekker in te droppen. Immers, dat soort dingen gebeurt alleen met anderen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 29, 2009 15:03

Niks verkeerds over de politie, zeker niet van mijn kant. Maarja, die jongens bekeuren op klaarlichte dag... Beetje jammer. Iedereen die dit bekijkt ziet dat het geen ongecontroleerde boomklevers zijn. Deze jongens zijn beheerst bezig en vallen niemand lastig. Stuur die gasten gewoon weg met een duidelijk verhaal. Niemand leert wat van verdere stappen. Dat zie je zo vaak ontbreken.
Bekeur iemand die er van leert. Controleer bij scholen en bij lokaties waar het vaak misgaat. 2 weken terug ook een bekeuring mogen ontvangen op een verlaten provinciale weg met gescheiden rijbanen. Risico nul. Ik zat achter een Porsche Cayman aan en ben dik geflitst! Met 87 km per uur........ Laat het gewoon gaan. Wie heeft er wat aan die paar euro's die meer kosten qua administratie dan ze ooit opbrengen en die mij verder niks leren.
Dirk - Giulia2000TS

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 29, 2009 17:17

. Ik zat achter een Porsche Cayman aan en ben dik geflitst! Met 87 km per uur........
Das op zich een verdiende prent. Hij rijdt achter een Posje aan..... :schrik, das geen excuus: Als het nou een 8 c of een 75 was om maar wat te noemen. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

BMP
Full Member
Full Member

di sep 29, 2009 18:09

Als het nou een 8 c of een 75 was om maar wat te noemen.
:jumping:
De vorige bella's

Alfa33 1.5 milano 1983
Afa33 1.3 s type2 1989
Alfa 155 1.8ts 1993
Alfa 156 1.6ts 1999
2000 Berlina 1971

Heden Alfa 159 1.9 JTS 2006

http://ziggo.gebruikers.eu/news.php

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 29, 2009 22:58

. Ik zat achter een Porsche Cayman aan en ben dik geflitst! Met 87 km per uur........
Das op zich een verdiende prent. Hij rijdt achter een Posje aan..... :schrik, das geen excuus: Als het nou een 8 c of een 75 was om maar wat te noemen. :wink:
Het wordt alleen maar erger als ik vermeld met welke auto....... U weet teveel, ik zeg niks meer..... :roll: :oops: :wink:
Dirk - Giulia2000TS

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 30, 2009 16:16

Het wordt alleen maar erger als ik vermeld met welke auto....... U weet teveel, ik zeg niks meer..... :roll: :oops: :wink:
Haalt dat ding 87 dan?????Met een lekke koppakking?? :lol: :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 01, 2009 09:36

Haalt dat ding 87 dan?????Met een lekke koppakking?? :lol: :wink:
Pure italiaanse historie; zelfhelende techniek. Niks aan doen... Alles komt goed. 8)
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Het Forum Café”