Het is een soap, lees en huiver…
Op de dag van aflevering was de verkoper op vakantie en kregen we een ander, wat blijkt: een deukje was niet verwijderd wat wel besproken was.
Er werd een afspraak bij het schade huis gemaakt voor maandag,om het deukje te repareren,
We hebben de auto niet betaald en en niet meegenomen,maandag, dan was de verkoper ook terug van vakantie en kon hij de auto zelf afleveren.
Dinsdag werden we gebeld en de verkoper kon de afspraak over de deuk zich niet herinneren maar klant was koning en het zou gemaakt worden.
Hij zou de auto gelijk op dinsdag weg brengen.
“De auto was toch al bij het schade huis? “ Nee ,ze hadden eerst gewacht tot hij terug was…
Weer wachten dus, donderdag zou hetdeukje op zeker klaar wezen, in de ochtend.
Of ik hem dan kon halen… Ik zei dat word,vrijdag ivm ons werk maar we hielden contact,en donderdag zou hij bellen,of vrijdag door zou gaan,om de auto te halen,
Donderdag , om 9 uur in de avond werd ons doodleuk verteld dat de auto niet klaar was en mischien vrijdag ook niet ,druk druk…
We vertrouwden het niet meer, en hadden besloten dat de auto ook maar een ANWB keuring moest ondergaan, en de afspraak was op donderdag de week, erna.
Dan moest ook dat deukje eruit zijn was onze standpunt, anders zouden we stappen ondernemen.
“Prima, dan konden we eerstde auto betalen en dan met de auto naar de ANWB”.
Wat dacht je zelf echt niet! we gaan niet de auto betalen ,en dan naar de anwb ,we betalenpas, als de auto helemaal in orde is.dat kon niet volgens de verkoper,
We zijn er ,vrijdag daarna naar toe gereden, en hebben de chef erbij gehaald.
Die vond het ook niet reëel hoe het verloop was en hij zei dat zij de auto naar de ANWB zouden brengen en het deukje zou verholpen zijn.
Zo gezegd zo gedaan…
Je begrijpt dat wij zelf ook daar aanwezig waren he, dan hoorden we het zelf, van de eerste hand.
Gelukkig, het deukje was eruit. Vraag niet hoe, dat had netter gekund.
De auto is ook prima, terug naar huis werden we door de verkoper gebeld, dat de auto goed was ja, dat wisten wij ook wel!
Wij gelijk de auto halen die dag, wel 2x gezegd dat we de keuring zelf zouden betalen. “Ja wees maar niet bang”.
Daar aangekomen, niet zo leuk als je begrijpt, naar hoe we behandeld waren, krijg ik de papieren en betaal ik de auto.
Ik krijg1sleutel en de onderhouds historie was er ook niet.
Ook niet de technische en handleidingsboekjes waren er niet terwijl ik bij de koop had gevraagd of dat erbij zat!
Ikzelf ben daar heel precies in, ik dacht er hangt hier een candid camera maar nee hoor, het is echt!
De sleutel word nog nageleverd, maar het mooie is, in het rapport staat “als er geen historie van de onderhoud aanwezig is, dient de distributie riem vervangen te worden”.
Nou moet je geloven dat gaat gebeuren, echt wel!
Ik heb de chef gebeld en gezegd dat alle papieren,toch ergens moeten liggen, zoniet gaan we van het raport uit en wordt de riem nog vervangen.
Hij was stil en bood nogmaals zijn excuses aan.
Nou daar heb ik nu een zolder van vol liggen.
De verkoper heeft trouwens een andere baan gevonden.
Anders, hebben we vernomen , had hij ontslagen geworden want dit was niet de eerste keer!
Nou één ding: hij rijdt geweldig maar we zijn nog bezig he!
maar wat een feest moet wezen,is een drama geweest.
Word vervolgd….. en mijn grote dank aan de schrijver ,die dit duidelijk heeft op geschreven voor mij .