Mijn vader werkt bij een restauratiebedrijf waar ze gespecialiseerd zijn in de oude SL modellen van Mercedes. Zo'n 300 SL is echt een geweldige auto

. De deuren willen wel eens lekken en als de zon schijnt is het net een broeikas maar het rijdt als een veel modernere auto als dat het is.
Dat een oldtimer van moderne techniek wordt voorzien vind ik niet storend, de auto krijgt gewoon een tweede leven.

Bovendien is het net iets dat ik zelf ook doe

... ik hou niet van langzame auto's met carburateurs e.d. maar wel van het uiterlijk van een oudere auto. Bij een hele zeldzame klassieker zal het ook niet zo snel gebeuren denk ik, dan bouwen ze eerder een complete replica. Een 300 SL kost in goede originele staat al gauw een tonnetje of 4/5, als je daar een AMG v8 in hangt keldert die waarde naar een ton oid...
Weet iemand die een mooie 190 SL had laten restaureren. Auto getaxeerd over de 80.000 euro. Gaat hij er eindelijk mee rijden vind hij het helemaal niks... veel te traag. Nu hangt er een 2.3 16v motor in met carburateurs en aangepaste remmen e.d. kostte hem nog een extra aantal duizenden euro's maar nu rijdt de auto wel zoals hij het wil. Ook is alles zo gemaakt dat het weer teruggebouwd kan worden naar origineel. De taxatie waarde daalde overigens ook nog eens met 10.000 euro...

"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.