elio
Guru
Guru

RE: Duidelijkheid voor de tuners (goed en slecht)

di mar 21, 2006 13:08

Uit de krant van vandaag:

De minister van Mobiliteit, Renaat Landuyt, gaat zijn ministeriële rondzendbrief over tuning aanpassen.
De ministeriële rondzendbrief over tuning, die op 15 februari van kracht werd, moet zeker worden aangepast. Dat heeft minister van Mobiliteit, Renaat Landuyt (SP.A), gezegd in antwoord op een vraag van CD&V-kamerlid Roel Deseyn.
Landuyt wil vooral ,,de manier van werken van sommige keuringscentra aanpakken''. Volgens Landuyt was de rondzendbrief bedoeld om ,,te versoepelen in de richting van het essentiële, met name de veiligheid te bewaken''.

Zottigheden
Maar het effect is dat sommige keuringscentra expliciet strenger optreden, zo zei hij. De minister haalde ,,zottigheden'' aan van lijkwagens, die aangepaste, getunede auto's zijn, en worden afgekeurd omdat ze geen attest hebben voor een eventuele andere spiegel. :jumping:

,,Ik stel vast dat bepaalde keuringscentra wijzigingen aan wagens afkeuren die zij de vorige keer wel goedgekeurd hebben.'' Landuyt zal de rondzendbrief dan ook verstrengen voor de keuringscentra.

Landuyt benadrukte dat de richtlijn van in het begin als voorlopig werd beschouwd. ,,Wij komen nu uit de grijze of zwarte zone, waarin alles wat men wijzigt aan wagens normaal verboden is. We zijn volop aan het legaliseren, met de kinderziekten van dien.''

Het uitgangspunt van de minister blijft dat alles, wat niet raakt aan de veiligheid van de auto, mogelijk moet zijn. Wat dat in de praktijk betekent, staat op een interactieve website.

(belga)

www.how2tune.be
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Mobster

di mar 21, 2006 13:50

Afbeelding

Michel, je gespam aan de minister heeft effect :mrgreen:

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di mar 21, 2006 23:56

spoiler kan weer op de 33!

:D
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 22, 2006 08:04

Vraag me af of ik nou m'n 30 € terug krijg :evil:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Duidelijkheid voor de tuners (goed en slecht)

wo mar 22, 2006 08:15

Vraag me af of ik nou m'n 30 € terug krijg :evil:
Grapjas :jumping:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mar 22, 2006 10:11

+wettelijke rente en smartegeld Michel!
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Timmerklits
Full Member
Full Member

zo mar 29, 2009 17:34

Ik las heel op het begin dat bij deze tijdelijk wet, ook geen korter bak mag.

???

Hoe gaan ze dat op de keuring bepaken? :d:d:d, die pipo's mogen nog niet eens met u auto rijden (alleen maar op de keuringslijn).
Of gaan ze de bak uit elkaar halen? :).

Ronduit belachelijk die keuringen hier in België.

Het is toch maar een momentopname, dus wat zin heeft het om zo gekke regels dan toe te passen.

Als je de wagen uit de keuring rijd en hij is goedgekeurd, en 5 meter verder gebeurt er iets met u wagen wat zij hadden moeten zien, dan zijn ze zelfs al niet meer verantwoordelijk er voor.

Ze zouden beter de belangrijke zaken eens wat grondiger keuren, en al die tuning spullen met rust laten.
Ik durf met remblokskes ijzer op ijzer naar de keuring gaan en door de remmentest geraken. (natuurlijk moeten ze niet zien dat het ijzer op ijzer is). Maar de test zefl kan dit niet onderscheiden, vermits alleen naar het verschil tussen links en rechts gekeken wordt.

Wij hebben er ook telkens weer miserie mee.

Kan er over blijven zagen.

greetz,
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Performa
Guru
Guru

zo mar 29, 2009 19:39

Iemand is duidelijk gefrustreerd.
Vertel het is...

Ivm je versnellingsbakverhoudingen wijzigen dat mag niet ... maar niemand kan da controleren.
Elke verbouwing van een voertuig waardoor het niet meer overeenstemt met het procesverbaal van goedkeuring, wordt bekrachtigd met een getuigschrift waarbij afwijking wordt verleend van de erin vervatte gegevens. Wanneer de verbouwing echter wordt uitgevoerd door een andere persoon dan de constructeur of zijn gemachtigde, wordt het verzoek niet ingewilligd tenzij met de toestemming van de constructeur of zijn gemachtigde.

En dat heeft niks met "tuningswet" te maken. Eigenlijk moogde er vanuit gaan dat er in die tuningswet staat wat wel mag en onder welke voorwaarden. Al het overige valt onder de alinea hierboven uit het technisch reglement van maart 1968.

Betreffende rembank er wordt buiten remevenwicht ook op remdoelmatigheid getest.
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Furrikain
Full Member
Full Member

ma mar 30, 2009 16:53

Iemand is duidelijk gefrustreerd.
Vertel het is...
...uit het technisch reglement van maart 1968.
Vind je het raar, die occasionele frustratie betreffende de Belgische keuring? :mrgreen:

Performa
Guru
Guru

ma mar 30, 2009 19:27

Je kan het ook anders zien ... als je aan de eisen van toen al niet voldoet ... :lol:
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Tom VDW
Guru
Guru

di mar 31, 2009 08:32

Vandaag moet ik naar de keuring gaan, volgens mijn garagist moet ik met alles in orde zijn qua verlaging, wielmaat etc.. Heeft speciaal naar het keuringscentrum gebeld. Mag geen probleem zijn lijkt me dan :roll: :lol:

Terug naar “Het Forum Café”