pb2k
Advanced Member
Advanced Member

overschrijven (aan een belgische handelaar)

ma okt 13, 2008 14:47

Er komt iemand uit Belgie gereden om mijn auto op te halen. hij heeft handelaarskentekenplaten bij zich en zegt dat ik me nergens zorgen om hoef te maken..ik wil natuurlijk wel een vrijwaringsbewijs

normaal ga ik naar het postkantoor om iets over te schrijven, hoe moet dat met een Belgische handelaar?
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: overschrijven (aan een belgische handelaar)

ma okt 13, 2008 15:07

Zelfde... hij kan m dan zelf exporteren. Of samen naar de rdw kun je m uitvoeren,
Shut up and ride!

Dominic
Guru
Guru

ma okt 13, 2008 15:38

neen gaat toch iets anders.
Als je bij het postkantoor komt kan je alleen een auto overschrijven als de nieuwe eigenaar inwoner is van nederland.
Je moet het vertouwen geven aan de belg en hij moet de auto invoeren in belgie.
hij stuurt vervolgens het invoerbewijs naar je op.
pas daarna kun jij de platen en kentekenbewijs naar het rdw opsturen.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma okt 13, 2008 16:21

Eh uitvoer is toch gewoon export?
Samen naar rdw kantoor waar de nwe eigenaar een formulier ondertekent en exportkenteken krijgt (anders moet de auto op een ambu oid vervoert worden! Weet niet of dat handelaarsplatenverhaal opgaat als ie in bels nog niet is ingeschreven!!) Jij als oude eigenaar levert alle papieren samen met de platen in bij dit rdw kantoor. Zoiets meen ik..

Ff goed uitzoeken om gezeik te voorkomen, anders verpieren aan een inwoner van Olanda... :lol:

Suc6 ,grtz,fRank

pb2k
Advanced Member
Advanced Member

ma okt 13, 2008 16:27

inderdaad moet niet te ingewikkeld worden :)
Bertone GTJ 1975 2.0 (helaas die is weg) / Lancia dedra 1.8 vvt
na mijn studie weer een bertone ! :) (2011)

reijnaje
Guru
Guru

Re: RE: overschrijven (aan een belgische handelaar)

ma okt 13, 2008 17:03

Samen naar rdw kantoor waar de nwe eigenaar een formulier ondertekent en exportkenteken krijgt (anders moet de auto op een ambu oid vervoert worden! Weet niet of dat handelaarsplatenverhaal opgaat als ie in bels nog niet is ingeschreven!!) Jij als oude eigenaar levert alle papieren samen met de platen in bij dit rdw kantoor. Zoiets meen ik..

Ff goed uitzoeken om gezeik te voorkomen, anders verpieren aan een inwoner van Olanda... :lol:

Suc6 ,grtz,fRank
Zo heb ik het ook gedaan. Met platen en alle papieren naar de RDW, hele handel afgeven even wachten en je krijgt meteen het vrijwaringsbewijs en eventueel de exportplaten als je die nodig hebt. je hoeft niet eens samen naar de RDW, de belgische handelaar is daar niet bij nodig.

Misschien dat de manier zoals Dominic beschrijft ook wel kan maar daar zou ik mij zelf niet lekker onder voelen, ik hou het liever in eigen handen.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: overschrijven (aan een belgische handelaar)

ma okt 13, 2008 17:32

Suc6 ,grtz,fRank
Zo heb ik het ook gedaan. Met platen en alle papieren naar de RDW, hele handel afgeven even wachten en je krijgt meteen het vrijwaringsbewijs en eventueel de exportplaten als je die nodig hebt. je hoeft niet eens samen naar de RDW, de belgische handelaar is daar niet bij nodig.

Misschien dat de manier zoals Dominic beschrijft ook wel kan maar daar zou ik mij zelf niet lekker onder voelen, ik hou het liever in eigen handen.

Zo werkt het, mijn donor Gtv heb ik in holland gekocht en gewoon door de eigenaar laten exporteren bij de RDW.
Hij zijn vrijwaring en ik een auto zonder kenteken.

Dominic
Guru
Guru

ma okt 13, 2008 18:14

uiteraard houd je zelf het deel 3 en de kentekenplaten. Ging ervanuit dat dat gewoonte is.
maar dan nog moet je het vetrouwen geven of hebben dat het goed komt
zo heb ik mijn berlina naar belgie geimporteerd. :wink:

Terug naar “Het Forum Café”