NoFear Creations
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

Huishoudelijke Tips...

wo okt 08, 2008 11:29

Kwam dit op I-Net tegen:

Na luttele dagen op mezelf te wonen, heb ik kennis gemaakt met een van de meest besproken fenomenen van het samenwonen: het huishouden. Het huishouden kan in veel gevallen “stof” geven voor discussies, ergernissen en zelfs ruzies.
Complete boekwerken zijn al verschenen, wetenschappers hebben zich erover gebogen, zalen met feministen zijn ervoor bij elkaar gekomen, en in de ontwikkeling die emancipatie heet, speelt het een hele belangrijke rol. Maar nog steeds is het onduidelijk, wie wat hoort te doen en hoe.
Misschien is het goed als ik wat van mijn ervaringen met jullie deel, zodat diegenen onder jullie die ook met huishouden te maken hebben, of binnenkort krijgen, wat kunnen opsteken. Het huishouden kent vele valkuilen waar ik al ben ingetrapt! Ik heb ze even op een rijtje gezet zodat jullie van mijn fouten kunnen leren:

-De muren hoef je niet te stofzuigen

-De tafel afnemen doe je niet met een handdoek

-De vaat drogen moet je gewoon doen met een theedoek, een föhn is bij nader inzien toch niet zo handig

-De badkamer schoonmaken lukt niet met de douchekop; de slang is te kort

-Als je aardappels kookt, moet er echt water in de pan, anders gaan ze vastzitten aan de bodem

-Met bakken geldt: doe boter of Croma in de pan, anders brandt het vlees geheid aan!

-Heel verwarrend: in de oven hoeft geen water of boter! (Dat wordt een zooitje, geloof me..)

-Als je plotseling moet optreden, zet je strijkbout uit

-Als je dingen onder het kleed veegt, zijn ze niet weg, maar ze liggen gewoon onder het kleed.

-Kunstbloemen hoef je geen water te geven

-Doe geen Jif in de wasmachine

-Wat de ramen schoonmaken betreft: een bezem lijkt misschien handig, maar is het niet

-Als je een fles Dreft leegspuit in de gootsteen komt er van afwassen weinig terecht maar heb je wel een vette schuimparty!

-Zit het doucheputje verstopt? Blazen helpt niet

-Als je een schilderijtje ophangt: eerst de plaats bepalen, dán pas gaan boren!

-Je bed is geen trampoline

-Als je kleren eerst in de droger doet en dán pas in de wasmachine, had die droger behoorlijk weinig zin!

-Koffie die koud geworden is, kun je beter niet opwarmen

-Een badlaken lijkt misschien lekker groot, maar voor afstoffen totaal ongeschikt

-Het huishouden kent vele soorten borstels: tandenborstel, haarborstel, afwasborstel, wc-borstel, let goed op de verschillen!

-Na het eten de pannen legen met een stofzuiger: geen goed idee

-Als de wasmachine vol zit, werkt het niet om de overige kleren in de vaatwasser te doen

Je ziet: ik heb intussen al een hoop ervaring opgedaan, en het doet mij plezier om mijn ervaring over te kunnen brengen op anderen. Doe er je voordeel mee!
"Tijdelijk Alfa loos..."

Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member

RE: Huishoudelijke Tips...

wo okt 08, 2008 12:33

Thanx......... :D

Goeie tips zijn nooit weg............ :thumbs:.........(en succes !)

Grtz, Jos
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

delahayenator

RE: Huishoudelijke Tips...

wo okt 08, 2008 15:12

Thnx, had al wel wat ervaring, maar heb me helemaal kapot gelachen. Je vrouw/vriendin minder waarschijnlijk :jumping:
succes,
ik zie dat je in ieder geval alle noodzakelijke apparatuur in huis hebt.

Terug naar “Het Forum Café”