yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: steuntje in de rug voor runflat banden

za sep 01, 2007 21:53

Belachelijk Nederland? Ook. Omdat we het nooit zullen nalaten op basis van een half verhaal te zeuren, zeiken en zaniken over die grote gemene overheid met z'n geniepige handlangers die ons arme burgers die nooit-maar-dan-ook-nooit iets fout doen het vel over de oren te halen.
Reken maar! En natuurlijk is iedereen op bepaalde vlakken burgerlijk ongehoorzaam, maar dan moet de overheid me ook niet wijs willen maken dat (ik noem even een voorbeeld in Eindhoven) men op de kaarsrechte 2x 2-baans Kennedylaan (waar sinds mensenheugnis geen ongeluk meer is gebeurd afgezien van 2 dronken lui die zich op een tankstation te pletter reden) voor de verkeersveiligheid de berm heeft volgeplant met flitspalen.

Verder moet diezelfde overheid bijvoorbeeld niet allerlei zeer ruimhartige en langdurige wachtgeldregelingen voor eigen personeel in stand houden (en dan maakt het niet eens uit of je goed gepresteerd hebt in je functie), terwijl de 'gewone' burger met een fooi wordt afgescheept als hij zonder werk komt te zitten.

De overheid moet ook niet projecten als de Betuwelijn de wereld in schoppen onder het mom dat het milieu daarmee gebaat is, als het bedrijfsleven die lijn niet wil en ook niet gaat gebruiken.

De overheid moet niet schijnheilig doen over het fileprobleem en de mogelijke oplossingen. Nee, je kunt de files niet oplossen, en nee, openbaar vervoer is geen reëel alternatief. En nee, het overbelasten van automobiliteit heeft niets te maken met de nobele drang om ons milieu te redden. Rekeningrijden is een werkgelegenheidsproject voor ambtenaren. Alleen een rasechte idioot snapt niet dat de ideale manier van rekeningrijden al bestaat zo lang als de automobiel zelf: brandstofheffing. Dan betaalt de vervuiler/gebruiker, met een minimale interventie van de overheid, met minimale implementatiekosten, met minimale faalkans! Bovendien is dan het 'probleem van ongelijkheid' dat een buitenlander de dans ontspringt ook opgelost, zeker als je dit in Europees verband zou regelen.

De overheid moet ophouden met de gemiddelde burger te criminaliseren en de echte criminelen te beschermen.

JA de beste stuurlui staan aan wal, maar bij de overheid liggen nog genoeg akkertjes braak waar échte winst voor ons land te halen valt. Snijden in eigen vlees doet altijd pijn, maar de overheid lijkt wel een heel lage pijngrens te hebben.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: steuntje in de rug voor runflat banden

za sep 01, 2007 22:23

En zou al dat ongenuanceerde gescheld (zie betreffende log) helpen denk je?

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

za sep 01, 2007 22:23

het verhaal is inderdaad niety zo zwart /wit als op het eerste oog lijkt....

Het gaat in dit verhaal helemaal niet om het wisselen van een band maar om reparatie (o.a. een wiel eraf, remschijf op de straat en remklauw los) van een auto voor de deur van de betrokkene...

Wat mij stoort is het feit dat er 1 (of meerdere tot wel 6 aan toe als ik bep. info moet geloven) ambtenaren belast zijn met toezicht houden op de milieuwet terwijl er in Almere (en ik spreek uit heel betrouwbare ervaring) toch echt wel meer aan de hand is..... en menig strafrecht artikel ruimschoots overtreden wordt...

Deze toezichthoudende ambtenaren vallen onder het gemeentelijke apparaat en hebben niets met de politiee te maken.... helaas wordt de "gewone"politieman weer afgerekend op dit soort artikelen....

persoonlijk:
ik zou zo graag eens willen dat de regering de politie boeven liet vangen.............................................

:oops:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za sep 01, 2007 22:29

En zou al dat ongenuanceerde gescheld (zie betreffende log) helpen denk je?
Nee, ongenuanceerd schelden helpt nooit. Wat dat betreft is het jammer dat het internet zo laagdrempelig en redactieloos is natuurlijk, (en dat mensen zelden tot nooit aan zelfcensuur doen of proberen hun mening op een normale wijze te ventileren) want een medium dat juist heel goed de mening van de burger hoorbaar zou kunnen maken wordt nu door de overheid bij voorbaat al niet sereus genomen. OK, er zijn heus wel initiatieven op internet (21 minuten etc.) maar (ik kan dit niet staven met getallen overigens) ik denk dat de mensen die daaraan meedoen niet zozeer een juiste dwrsdoorsnede van de bevolking opleveren (waarschijnlijk te politiek geëngageerd voor het gemiddelde).

En ik ben het met ravado eens: laat de politie boeven vangen! Richt een andere dienst op die de onvrjwillige collecte-activiteiten van de overheid waar moet nemen en dan ben ik benieuwd wie daar wil werken!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

van G
Guru
Guru

za sep 01, 2007 23:23

ik zou zo graag eens willen dat de regering de politie boeven liet vangen.............................................
Lijkt mij een goed plan

Maar of dan onze economie overeind blijft :?:

Waarschijnlijk gaat dan de benzine €6,30 per liter kosten :wink:

Of de btw naar 60% ipv 20% volgende maand :evil:

back on topic... niet je band wisselen en al zeker geen remblokjes...... neeee ook niet van je alfa [-X
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo sep 02, 2007 12:22

het verhaal is inderdaad niety zo zwart /wit als op het eerste oog lijkt....
Het gaat in dit verhaal helemaal niet om het wisselen van een band maar om reparatie (o.a. een wiel eraf, remschijf op de straat en remklauw los) van een auto voor de deur van de betrokkene...
Jij bent politieagent in Almere?

En ja, ik woon er, ik sleutel op straat (geen centjes voor schuur) en ja, ik leg er doeken onder en vang m'n zooi netjes op. Ga ik daar nou boetes voor riskeren?

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo sep 02, 2007 12:53

heb in almere gewerkt.

Zelf sta ik ook weleens op straat een paar remblokjes te vervangen.... :oops: riskeer ik nu mijn baan? :wink:

het maakt niet zoveel uit wat ik er van vind want de "normale" politie in almere houdt zich niet of nauwelijks bezig met dit soort zaken.....
ik vind persoonlijk ook dat dit geen prioriteit voor de politie moet hebben...
maar dat is mijn mening...
De milieupolitie doet dit soort zaken en die kunnen daar best streng in zijn....

Mijn ervaring is wel:".....het is de toon die de muziek maakt...."

p.s. milieudelicten lopen al heel snel in de 100-en euro's!!
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 04, 2007 15:18

Zelf sta ik ook weleens op straat een paar remblokjes te vervangen.... :oops: riskeer ik nu mijn baan? :wink:
** off topic mode ** Schuif je toch mooi de schuld op die buurman van je ? :mrgreen: ** on topic mode ***

:wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Terug naar “Het Forum Café”