frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ontdekking van de week >75 gerelateerd

ma aug 27, 2007 23:48

Wát schetst mijn verbazing afgelopen week danwel weekend?? :!:
Ik had bij mn 75 turbo een extra voorstoel meegekregen van de verkoper , als evt vervanger voor de originele turbo voorstoel. De stof is eender dus verder niet naar gekeken.
Ga ik vorige week mn interieuren eens een beurtje geven met zo'n karcher ding (gehuurd>aanrader je kent je stoelen en bankstel in huis,vloerbedekking etc niet terug! 8) ) Blijkt dat die stoel een andere vorm van de zitting heeft dan mn turbo interieur..?? :? Nah ik nog eens gekeken, bleek er ook een kunstleren/skai achterkant op de rugleuning te zitten evenals een soort blikken onderstel waar ie op stond..
Nog over gefilosofeerd met Joris Groeneveld afgelopen vrijdag toen ie hier was >onze conclusie; stoel uit óf een 33 qo 105veloce serie1dinges óf een sprint.. Ok soit.
Zaterdag op Assen kijk ik in wat mij een 33 serie1 qo apparaat leek > héle andere stoelen!! Nah ja dat kan... :(
Ok, me confused. Ik loop langs de mooie 75 2.5 van titato (waar naar ons aller geweten een turbo interieur in hoort te zitten :idea: ) wat denk je? Zo'n skai achterkant aan de stoelen als die ene bij mij thuis!!! :shock: Ik word gek, zoek een 75turbo die een rij verder staat en kijk daarin>jawel de stoelen als in mijn turbo >Mét stoffen achterkant en zitting in de vorm van een '75 carbsstoel'.. :schrik:
Terug langs titato's 2.5 qo>Yep ook een andere zitting!CONCLUSIE: Een 2.5 qo heeft een ander soort voorstoelen dan een turbo....
Wisten wij dat? :?:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

RE: ontdekking van de week >75 gerelateerd

di aug 28, 2007 00:08

Volgens mij is die ene stoel van jou afkomstig uit een Alfasud Sprint 1700, hierin is deze stof namelijk ook geleverd.
Die kompleet Skai achterzijde is volgens mij niet origineel, maar een trucje om wat extra niet versleten stof als reparatiestuk voor de voorzijde te gebruiken. Ook de Evo die op het SS stond had een Skai achterzijde, en hiervan weet ik zeker dat die originele achterzijde gebruikt is voor reparatie van de stoelen. Die mooie turbo had trouwens wel weer skai in het midden van de hoofdsteunen :shock:

Verder afgelopen SS van 2 onafhankelijke bronnen gehoord dat deze stof ook in een VAG :twisted: product is geleverd. Ga ik uitzoeken!
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 28, 2007 00:17

Aha! Dat zou idd een verklaring kunnen zijn... Heb geen idee wat voor model stoelen en stof erin de sprint 1.7 zit.
Ben wel benieuwd in welke volkwagengroeptoeten er nog deze stof zat.
Geen nood heb nog een zga compleet tb interieur.. :wink:
Grtz,fRank

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 28, 2007 00:48

Dus de ontdekking van de week is dat er mensen zijn die hun 75 turbo/ 2.5 QV stoelen repareren? Wat een ontdekking. :?

:wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di aug 28, 2007 18:42

:lol:
Grtz,fRank

Terug naar “Het Forum Café”