GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Koplampje vervangen?

wo sep 27, 2006 15:13

De restauratie van een alfa neemt minder tijd in beslag :jumping:
Dat moet je dan ook bijna net zo vaak doen :mrgreen:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

PDAHazzard

Re: RE: Koplampje vervangen?

do sep 28, 2006 01:16

neen een lamp van een 156 vervangen is heel goed te doen. Ik ben er ongeveer en kwartiertje mee bezig en dan brand hij weer
Jaaah.. maar.. brand ie ook in je koplamp unit? hahaha

Motorkap te hard dicht laten vallen per ongeluk, en je kunt weer opnieuw beginnen.

De 'oude' 147 is ook behoorlijk ondoenlijk, met name de linker koplamp. De nieuwe 147 is iets meer ruimte overgelaten, zodat je niet per sé van die ranke italiaanse vrouwenhandjes nodig hebt...

Beetje off-topic maar toch: het bijvullen van ruiterwisservloeistof is bij de 147 ook schier onmogelijk zonder morsen. Wie heeft dat verzonnen? Wat is er nou zo moeilijk om de vulopening a) groter te maken, b) rechtop te plaatsen en c) op een gemakkelijkere plek te plaatsen.... zucht...
Het betere knoeiwerk stoort mij persoonlijk niet zo. Je hand in 10 bochten wringen is één ding, verplicht de hele voorkant uit elkaar schroeven een ander. Zo vind ik het bij m'n GTV6 ook aan te raden een trechtertje te gebruiken voor de olie om morsen te voorkomen, terwijl er daar echt wel ruimte zat is. Zolang je je verzameling gereedschap niet hoeft aan te spreken, vind ik het al lang best gezien de huidige trend van ingewikkelde constructies.
Ja precies: zolang je je verzamelijk gereedschap niet hoeft aan te spreken. Nu ververs ik mijn ruitesproeiervloeistof vrijwel altijd bij een benzinepomp. En laat ik nou net die ene keer altijd dat trechtertje niet bij me hebben en verkopen ze daar toevallig er ook geen en hebben ze alleen maar van die flessen met een giga grote opening en zit mijn ruit inmiddels potdicht van de pekel en ander tuig voor mijn voorruit... :D :twisted: :roll: :shock: 8) ... nee, praktisch is echt anders....

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Koplampje vervangen?

do sep 28, 2006 01:44

Bij mijn Mazda (sorry ;)) gaat er een koei van een lampje branden van zo'n 2,5 cm² groot als de ruitensproeier bijna leeg is. Die zit dusdanig in het zicht (naast de benzinemeter) dat het niet eens in je opkomt om af te wachten tot-ie echt leeg is. Om dezelfde reden zul je bijvoorbeeld ook zelden een 323F tegenkomen waarvan per ongeluk het mistachterlicht brandt ;)

Dus gewoon gelijk bijvullen 's avonds thuis, uit zo'n 5-literblik-voor-3-euro-van-de-gamma (wil niet eens weten wat het bij de pomp kost).
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

MarkGTV
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: Koplampje vervangen?

do sep 28, 2006 08:10

Heeft er iemand wel eens een lamp van een Fiat Stilo JTD links voor vervangen......
Accu demonteren, accubak demonteren en dan kun je pas zien waar het afdekplaatje zit......

Diegene die dat uitgevonden heeft..... ](*,) ](*,)
Scarb 4448.
MiTo 1.3 JTDm Eco ( lekker goeiekoop...)
Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170pk

Heb gereden:
- 33 1.3S
- 33 1.7 16v S
- 33 16v Elegance
- 155 1.8 TS
- Alfa 75 1.8 Turbo
- Bertone GTV 2000

Life's so Alfa........

Terug naar “Het Forum Café”