Knopjes

Meevallertje

do sep 21, 2006 14:22

Mijn dag is weer goed ;) Ik had begin dit jaar een aanrijding met m'n winterauto(mijn schuld), en vanaf toen heb ik dus meer premie voor m'n autoverzekering moeten betalen. Nu kreeg ik een brief van mijn verzekeraar, die meldde mij dat de tegenpartij niks meer van zich heeft laten horen met betrekking tot de schade. Ik dus bellen hoe dat precies zat, bleek dus dat hetgeen wat ik extra aan premie heb betaald sinds de schade terug wordt betaald en dat ik m'n no-claim terug heb :lol: scheelt me toch nogal wat. Nu is het wel zo dat de tegenpartij zich alsnog kon melden, en dat het dossier heropend zou kunnen worden, maar dat zou volgens de verzekeraar niet zo snel gebeuren aangezien het nu al driekwart jaar geleden is.

Was ik dus in 1 klap van m'n winterauto af, door hem tegen een gloednieuwe Passat stationwagon te parkeren, en het heeft me nog niks gekost ook behalve dan dat beetje restwaarde van mijn auto ;) Ik vraag me alleen af wie dan die schade betaald heeft....

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Meevallertje

do sep 21, 2006 14:30

Die gloednieuwe Passat is op zeker All Risk dus de verzekeraar betaalt in 1e instantie de schade direct uit.
Vervolgens komt er de "verhaalpraktijk" in werking - het terugvorderen van dat bedrag bij jouw verzekeraar.
Als daar iets is misgegaan dan heb je mazzel.... :wink:

Maar kijk niet raar op als het dossier nog eens afgestoft wordt... :?
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Knopjes

do sep 21, 2006 14:35

Maar dat hele circus zal normaal gesproken toch geen driekwart jaar duren? Tenminste, mij lijkt van niet bij een gloednieuwe auto. De auto was trouwens een lease-auto op naam van een Belgisch bedrijf, de bestuurder was een Nederlander.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Meevallertje

do sep 21, 2006 14:43

Maar dat hele circus zal normaal gesproken toch geen driekwart jaar duren? Tenminste, mij lijkt van niet bij een gloednieuwe auto. De auto was trouwens een lease-auto op naam van een Belgisch bedrijf, de bestuurder was een Nederlander.
Weet niet hoe zwaar de schade aan de lease auto was maar deze kunnen ze best nog eens aan het eind van de leaseperiode gaan terug claimen. Die lease maatschappijen kijken nergens naar en ze mogen die schade ook gewoon ten alle tijde nog bij jou komen halen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

za sep 23, 2006 15:50

Als het een Nederlander in een Belgische lease-auto was, zou het wel een skunnen zijn dat hij problemen wil voorkomen.
Je mag als Nedelander niet zomaar in Nederland met een auto met buitenlands kenteken rijden, hiervoor moet je vfooraf een ontheffing vragen. Vervolgens mag je die auto in Nederland alleen voor woon-werk verkeer gebruike, volgens de kortste route, of een kilometeradministratie bijhouden om een BPM naheffing te voorkomen!! Als de bestuurder dus ahw illegaal in deze Belgische auto reed wil hij die naheffing voorkomen en dus geen slapende honden wakker maken....

Ik hoop voor je dat er geen claim meer komt.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Peterke
Full Member
Full Member

za sep 23, 2006 23:28

Heey bert, dat is een geluk bij een ongeluk :P

MVG, Peter
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

Rees-Cees

za sep 23, 2006 23:32

Beter hoor zo.

Mijn vrouw haalt haar 145 op bij het schadebedrijf en rijdt bij het schadebedrijf de halve zijkant er uit.

Terug naar “Het Forum Café”