Mijn Vakantie begon op 3 september met de Forummeeting in Amsterdam..een leuke BBQ met toffe mensen
en hele mooie auto’s…..
Het weekend daarop het Boxertreffen in Limburg een heel lang weekend van Vrijdag tot Maandag
Super !!! een mooie mix van mooie auto’s in een mooie omgeving….
En dan het weekend daar weer op het grote feest op Zandvoort.. het Spettacolo Sportivo
Een tijd terug had ik het plan om naar Arese te gaan …..en dat kwam mooi uit in deze vakantie
De maandag na Spettacolo direct vertrokken richting het zuiden..
Via Venlo, Karlsruhe (

wat is die A5 een racebaan) Losone
Om een uur of 8(avond) was ik de grens van Zwitserland gepasseerd…en wist dat het erg laat zou gaan worden
Want ik moest nog een dikke 200 km rijden tot het zuiden van Zwitserland…… eigenlijk wilde ik niet via de Gotthardtunnel…..maar om tijd te sparen zou ik wel moeten….echter toen ik om een uur of Negen voor de tunnel stond bleek deze gesloten te zijn van 20.00 uur tot 05.00 uur…dus dan maar over de Gotthardpass
En dat was niet fijn in een onbekende omgeving, donker en mistig….al kruipend naar boven en naar beneden
Pff wat was ik blij dat ik weer beneden was ….en de 33 kon laten rusten bij het benzinestation net na de Tunnel
Maar ik moest door om een beetje op tijd in Losone te zijn…..
Om een uur of 11 was ik in de “blauwe straat” de kleur van mijn oude werkgever…in Zwitserland zit het moederbedrijf gevestigd..aan het einde van deze straat zit het Hotel (Bruinegebouw)waar ik terecht kon en waar de eigenaar keurig zat te wachten op mij……
de volgende ochtend.. ben ik richting Arese gegaan en wilde via de 233 Arese bereiken
dit bleek achteraf niet de beste keuze te zijn…..
Via Ponte Tresa een heel mooi grensplaatsje naar Varese…..bij Varese waren veel wegwerkzaamheden en daar ging het mis door
De summiere wegbewijzeringen……De gratis ANWB kaart kon zo het raam uit…en ik kwam op de weg naar Como terecht …ik ben nog terug gereden…maar toch kon ik niet anders
Vol Stress mede door de vette Italiaanse rijstyle ben ik uiteindelijk via de autostrade naar Saronno gegaan om daar weer de 233 op te pakken
Uiteindelijk ben ik in Arese aangekomen…ook daar was het een doolhof door wegwerkzaamheden
Maar toch de ingang gevonden van het Museo….
Toen ik mij melde bij de portier zei hij dat ik maar een half uur zou hebben om het Museo te bezoeken
En dat ik beter terug kon komen om 14.00 uur, dat was goed als hij maar een goede Pizzatent wist…en dat wist hij
Ik had mooi twee uur de tijd om te eten en Arese te verkennen….
Helaas waren alle Hotels in de omgeving vol..en ook ontdekte ik een rammeltje bij de voorwiel ophanging
En was inneens NOT Amused……
Om even voor 14.00 uur stond ik weer voor de poort……en wat is nou mooier om de 33 op de krik te zetten
op het Alfa terrein om te kijken waar het rammeltje vandaan komt…….maar heb nix kunnen vinden
alles zat vast en goed….
Klokslag 14.00 uur melde ik mij bij de poort en de portier wees mij door naar de parkeerplek
Waar een andere portier mij paspoort inruilde voor de bezoekerspas…
Daar stond ik dan voor de deur van het Museo…..toen de deur open ging……Stilte, de Geur, de uitstraling
Geweldig….ik was idd daar helemaal alleen tussen al die mooie bella’s
Rustig begon ik aan de ronde door het Museo met de fototoestel
Ineens stond ik tussen de Nuvola en de 33’s..onbeschrijfbaar zo mooi

Sorry Evert het boxerblok zat muurvast
In de zaal met de space Bertone’s zag ik door het raam de 164procar staan..een auto die ik wel even aan wilde raken….maar dat kon niet omdat deze in een andere ruimte stond gescheiden door glas…..helaas dan maar een foto op afstand….
Daar werd de stilte doorbroken door stemmen die van boven kwamen.. het waren twee heren op leeftijd
De ene vroeg aan mij waar ik vandaan kwam…uit Holland zei ik trots….Ha dan ben jij vast helemaal leip van Alfa !!!!…..hij zelf kwam uit de USA en was daar bij zijn oudere neef en was op bezoek voor de F1… zijn oudere neef was vroeger werkzaam bij Alfa op de motorenafdeling….geweldig toch !!!
Ik ben daarna even naar buiten gegaan om een blikkie cola te nuttigen…..aan de overkant van het Museo
viel mij op dat daar ook auto’s stonden opgesteld…het waren race bolides..keurig opgesteld
Daar ook foto’s van gemaakt (binnen)….ineens viel mij door een doorkijk een compleet Vliegtuig op

Daar moest ik heen…..via de trap in het gebouw naar beneden….mocht dit wel….maar het was stil en niemand te bekennen…
daarnaast stond ook het bekende kooktoestel…..

ik stond in de ruimte achter het Museo……snel ging ik opzoek naar de 164 procar
die ik snel had gevonden
van alle kanten kon ik de 164 procar fotograferen en aanraken.. het toppunt was wel dat er spinnewebben in de wielen zaten
naast de 164 stond een Alfa die ik nog niet eerder gezien had
Le Mans ??????
Een stukje verder in de gang vond ik de bedrijfskantine..met een menu om van te kwijlen

daar kan mijn huidige werkgever een puntje aan zuigen
Daarna ben ik nog tot sluitingstijd in het Museo gebleven….en ben daarna weer via de 233
Naar Zwtserland gereden….om de nacht door te brengen
De volgende ochtend ben ik via de gotthardpass weer naar Nederland gereden
wat een uitzicht heb je daar.......
De 33 met meer dan 265.000+ km op de klok heeft meer dan 2000 km gereden zonder problemen….
En dat met een snelheid op de Duitse autobahnn tussen de 140 en 160 km/h en pieken van 220 km/h op de klok
Echt gaaf en heb vol genoten van deze vakantie… volgend jaar weer…
Het alfavirus is bij mij over gegaan in ongeneselijk Alfagek