Rens 1.7QV
Guru
Guru

Re: RE: EEN ZUIVERE HATTRICK!!!

wo mar 15, 2006 15:08

lelijk, allemaal zonder meer erg lelijk. duik maar eens in de historie. kom we ongetwijfeld nog meer lotgenoten tegen.

even een technisch vraagje: waarom flitst een paal 2 keer? ik heb me laten vertellen dat met de twee flitsen de afgelegde weg in een bepaalde tijd bepaald wordt?
als je de eerste flits ziet, kun je dus nog remmen en de schade beperken?

hoe wordt bepaald wanneer er uberhaupt geflitst wordt? radar? zegt die meting wat over de bekeuring/bewijs?
Helaas.

Hij flitst 2x voor twee foto's. De snelheidsmeting wordt verricht door radar. Dus je truc werkt helaas niet. Ik heb trouwens wel eens zo'n paal zien flitsen en die 2 flitsen gaan zo snel dat je niet meer kunt reageren om af te remmen :wink:

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

TD-man

RE: EEN ZUIVERE HATTRICK!!!

wo mar 15, 2006 19:02

bekeuringing van 14 euro hebben nog steeds een contributie marge van zeg 11 euro.
als je naar de gemiddelde kosten per bekeuring gaat kijken (alle overhead mee gerekend die het CJIB/politie maken) dan kom je wel negatief uit, maar er is zoals gezegd sowieso sprake van een flinke marge.

overall profitable... dat idd wel in tegenstelling tot de hondenbelasting...

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do mar 16, 2006 09:51

bekeuringing van 14 euro hebben nog steeds een contributie marge van zeg 11 euro.
als je naar de gemiddelde kosten per bekeuring gaat kijken (alle overhead mee gerekend die het CJIB/politie maken) dan kom je wel negatief uit, maar er is zoals gezegd sowieso sprake van een flinke marge.

overall profitable... dat idd wel in tegenstelling tot de hondenbelasting...
Alleen een envelop, een acceptgiro en zo'n fraai stukje drukwerk kosten al 3 euro. Alhoewel de oplage van die club natuurlijk erg groot is helaas...... Maar nog elf euro verdienen?! Dan werken ze efficienter dan je zou mogen verwachten. Zit die trajectcontrole zeker rechtstreeks aangesloten op de acceptgiro printer? Ach,die 14 euro is ze gegund hoor.... :wink: Zal voortaan nog beter opletten... :roll:
Dirk - Giulia2000TS

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: EEN ZUIVERE HATTRICK!!!

do mar 16, 2006 10:36

Er zit daar een hele afdeling studenten achter de computers en tegenwoordig komen er meer en meer digitale camera's, kosten zullen dus beperkt zijn.
Om ze geen al te hoge marges te laten behalen en ik waar voor mijn geld wil vraag ik in principe altijd een foto'tje op.

Deze organisatie is overgens HET bewijs dat een monopoliepositie slecht is voor de markt. De boetemarkt wordt momenteel door hen verpest met hoge prijzen en lage service, misschien moet er eens meer concurrentie komen? 'Deze week bij ons: 20 km/h te hard voor maar € 50,-, maximaal een maal per gezin per week' 8)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Koen
Advanced Member
Advanced Member

do mar 16, 2006 11:38

Deze organisatie is overgens HET bewijs dat een monopoliepositie slecht is voor de markt. De boetemarkt wordt momenteel door hen verpest met hoge prijzen en lage service, misschien moet er eens meer concurrentie komen? 'Deze week bij ons: 20 km/h te hard voor maar € 50,-, maximaal een maal per gezin per week' 8)
:thumbs:

Kunnen we misschien ook nog werken met zegeltjes en kortingsbonnen en acties. 3 behalen, 2 betalen !

Spaarkaart vol met zegeltjes, krijg je 1 gratis foto of een volledig glas servies. :twisted:
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Terug naar “Het Forum Café”