Gebruikersavatar
2.0TS
Junior Member
Junior Member
Berichten: 53
Lid geworden op: di jun 21, 2005 21:30
Locatie: Nijmegen

Nieuw Gereedschap

wo jan 11, 2006 20:53

Ik ben van plan om nieuw handgereedschap aan te schaffen, zoals bijv. steek- en ringsleutels, doppenset, schroevendraaiers, enz. Nou zie ik veel verschillende merken en diverse prijsklassen op internet (Ironside, Teng Tools, Facom, Rahsol, Gedore, Kinzo). Kan iemand mij adviseren waar ik goed en betaalbaar gereedschap aan kan schaffen en van welk merk? Het gebruik is in ieder geval hobbymatig, maar het gereedschap moet wel betrouwbaar zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
75 TS '90
Giulia 1.6 Biscione '70

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: Nieuw Gereedschap

wo jan 11, 2006 21:00

Er zijn verschillende goede merken, net zoals meningen wat het beste is, het mooiste is naar mijn mening
het gereedschap van Snap-on maar vindt ik te duur voor hobby gereedschap, heb zelf alles van Facom

Tip : neem glad verchroomd gereedschap, zoals Facom maar ongetwijfeld ook andere merken, deze zijn makkelijker
schoon te houden bij het sleutelen aan auto's, gewoon een keer afpoetsen met een doek is vaak al voldoende, Gedore b.v.
is kwalitatief TOP maar is nogal ruw van afwerking, dit gereedschap blijft vaak klef, moet je echt afwassen om schoon te krijgen

Koop het beste gereedschap wat je kan betalen indien je het vaak gaat gebruiken, gebruik het waar het voor gemaakt is dan heb
je er levenslang plezier van.
Ik heb ook een set goedkoop gereedschap voor het "sloopwerk", best wel eens makkelijk om b.v. een schroevendraaier te kunnen
gebruiken als breekijzertje, dat moet je met goed gereedschap dus niet doen

Eventueel aankopen via de baas kan best wel wat schelen, iig de BTW
trasforma il meglio in massimo

Den

RE: Nieuw Gereedschap

wo jan 11, 2006 21:06

Een goed stuk gereedschap is zijn geld altijd waard de betere merken zijn in mijn ogen Rashol (B keuse gedore zelfde staal mindere afwerking)
Facom (alleen wel veel geld)
Ironside is een private label maar overwegend van goede kwaliteit.
Kinzo zou ik voor mijn verdriet nog niet willen slechte maat voering en door alles overal en nergens te kopen weet je nooit wat je krijgt.
Zelf gebruik ik Stahlwille gereedschap maar heb dit via de zaak lang geleden aangeschaft. Zou ik nu moet kiezen da koosik waarschijnelijk voor Rashol. Goede kwaliteit voor een redelijke prijs. En gepolijst of niet lekker belangrijk als het maar heel blijft en de maatvoering goed is.

succes met kiezen

Den

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Nieuw Gereedschap

wo jan 11, 2006 23:03

kraftwerk!

prijs/kwali is top!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Andretti Molletti

RE: Nieuw Gereedschap

wo jan 11, 2006 23:06

Ik ben wel benieuwd wat Bahco tegenwoordig aan kwaliteit levert? Ze hebben Belzer overgenomen en dat was altijd een van de topmerken!
En Facom valt kwa prijs toch wel mee????? (is idd goed)

lex thissen

RE: Nieuw Gereedschap

do jan 12, 2006 01:15

Hoi 2.0 TS

Ik zal niet snel bezuinigen op goed gereedschap, alhoewel ik de voorkeur geef aan Hazet of Snap-on maar deze zijn duur. Ik vind Gedore en Facom zeer goede prijs/ kwalitijds verhouding hebben, ik werk er profesioneel ook mee. Heb zelf veel Gedore en Hazet.
Persoonlijk vind ik Gedore prettiger in de hand liggen en meer grip Hebben tegenover het gladde oppervlak van Facom, zeker met smerige handen 8) , maar deze is idd makkelijker schoon te maken.
Ik zou zeker niet voor "Low Budget" gaan....dat moet tzt toch weer vervangen worden, en de's sund geld :wink:

Gewoon een mooie voorraad op bouwen zou ik zeggen.

Ps, ik zie en hoor ook vaak Beta, ziet er goed uit maar nog nooit me gewerkt,


Lex.

AlfaNewB

RE: Nieuw Gereedschap

do jan 12, 2006 08:34

HIER hebben ze Kukko ringsleutels..?

Is dat wat? Uitgebreid setje voor 5 tientjes. De TengTools momentsleutel is daar ook nogal prettig geprijsd.

Daan 33

RE: Nieuw Gereedschap

do jan 12, 2006 12:34

hai,

zelf heb ik het geluk dat ik met Snap-on mag sleutelen, maar ik werk tegenwoordig ook wel met KS-tools het is natuurlijk geen Snap-on maar voor hobbymatig gebruik zeer goed aan te raden en volgens mij iets goedkoper als Facom( ook ideaal gereedschap).

groet Daan

Gebruikersavatar
2.0TS
Junior Member
Junior Member
Berichten: 53
Lid geworden op: di jun 21, 2005 21:30
Locatie: Nijmegen

RE: Nieuw Gereedschap

do jan 12, 2006 19:02

Het is mij in ieder geval duidelijk welk gereedschap je zeker niet moet aanschaffen. Hebben jullie ook (internet)adressen waar ik tegen een redelijke prijs kan kopen?
75 TS '90
Giulia 1.6 Biscione '70

Gebruikersavatar
paul veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 451
Lid geworden op: do sep 15, 2005 21:37
Locatie: De Lier

RE: Nieuw Gereedschap

do jan 12, 2006 19:37

Zoals je vrijwel iedereen al hoort, neem voor de gereedschappen die je vaak gebruikt zeker een goede kwaliteit. Ik heb zelf o.a. Kraftwerk en Snap-on eurotools (goedkopere Snap-On serie, wat minder hoogglans afgewerkt dan de echte, maar zeker niet slecht) en gedore. Persoonlijk vindt in snap-on en kraftwerk het lekkerst sleutelen. Slank gereedschap en lekker in de hand liggend. Gedore is wat grover (qua vorm en afwerking). Voor gereedschap wat je zelden gebruikt kun je natuurlijk wat goedkoper spul aanschaffen, wat je bij gereedschapsboeren op oldtimer beurzen ziet.
Een aanrader is zeker Kraftwerk. Mooi afgewerkt (lijkt zelfs op Snap-on zoals bijvoorbeeld de ratels), goede kwaliteit en zeer betaalbaar. Ik heb o.a. de steek-ratelringsleutelset van Kraftwerk wat heerlijk werkt.
Kraftwerk is o.a. te verkrijgen bij Rustbuster (www.rustbuster.nl) in Veenendaal.

Succes met je keuze!
GT 1300 junior '75
Alfasud Sprint Veloce 1.5 '80
33 1.7IE SW '93
Iets Duits........

Gebruikersavatar
jeroen75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 14:06
Locatie: Ede

RE: Nieuw Gereedschap

do jan 12, 2006 20:25

2.0TS: kijk eens op http://www.ebay.de daar staat heeel veel gereedschap op, veelal nieuw te koop bij online winkels en redelijk goedkoop

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: Nieuw Gereedschap

vr jan 13, 2006 12:58

Snap-on natuurlijk. maar prijzig !! Bij De vestigingen van AD. verkoopt men op dit moment CUSTO goed ,glad afgewerkt en ligt zeer goed in de hand.en het zit in handige kunstof doosjes. voor 150,-€ heb je al genoeg om een 75 uit elkaar te schroeven . 8)
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: Nieuw Gereedschap

vr jan 13, 2006 13:36

Aldi spul 8)

Werk nu al een 3 jaar met een Aldi doppenset, en gaat echt probleemloos. Ook steek sleutels etc van de Aldi. Schroevendraaiers hebben nog wel eens de neiging af te breken, maar daarin tegen, dat spul kost toch niks. Daarnaast maak ik nog wel eens wat kwijt, dus duurder gereedschap zou voor mij nutteloos zijn. Alle reparaties tot nu toe gewoon zelf kunnen doen, dus nog nooit tegen het feit van het niet hebben van goed gereedschap gelopen. Alleen de krik is een professionele garagekrik, dat is immers van levensbelang.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Nieuw Gereedschap

vr jan 13, 2006 23:57

Ik sleutel al zo'n tien jaar met 'beungereedschap' en eigenlijk gaat dat in 99% van de gevallen gewoon goed. Ik werk wel graag met dop- en ringsleutels. De goedkope steeksleutels passen inderdaad nooit zo mooi. dus voordat je het weet vern#$k je de kop, maar met ringsleutels nooit problemen gehad. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Nieuw Gereedschap

za jan 14, 2006 00:01

Op advies Teng Tools gekocht, bevalt mij prima. Tis niet goedkoop, maar ik kon het zakelijk voor een leuke prijs krijgen. Ik hoor ook goede verhalen over Kraftwerk (gereedschap en muziek).
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”