Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4688
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Lenearts Venlo, roermond failliet GEEN Alfa dealer meer in Limburg..

di mei 02, 2023 18:24

Naar horen zeggen van diverse bronnen stopt Creemers in Herten-Roermond er ook mee, ze zouden per 1 mei de zaak verkocht hebben.
Klopt!

Kreeg gisteren deze mail:

Roermond, 01 mei 2023


BETREFT: JANSSEN KERRES AUTOMOTIVE EN AUTO CREEMERS

Geachte relatie,

Middels deze brief willen wij u graag mededelen dat Janssen Kerres Automotive per mei 2023, de Alfa Romeo, CarProf en Checkstar activiteiten van Auto Creemers in Roermond overneemt. Janssen Kerres zal deze activiteiten continueren vanuit het pand van Auto Creemers aan de Solvayweg 3 in Herten. De medewerkers van Auto Creemers maken de overstap naar Janssen Kerres, waardoor u de vertrouwde gezichten zult blijven zien.

Evenals Auto Creemers is een Janssen Kerres een echt familiebedrijf, u bent dus in goede handen!

Om u naar de toekomst toe van een goede dienstverlening te kunnen voorzien, dragen wij uw gegevens per 12 mei 2023, zonder tegenbericht, derhalve over aan Janssen Kerres. Wilt u zich uitschrijven voor verdere correspondentie, of wenst u dat wij uw klantgegevens niet doorgeven? Neem dan voor 12 mei contact met ons op via info@autocreemers.nl . .

Wij willen hierbij natuurlijk van de gelegenheid gebruik maken u heel hartelijk te danken voor uw getoonde loyaliteit aan Auto Creemers. Wij hebben dat altijd zeer gewaardeerd en hebben met plezier voor u klaargestaan.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
joy
Full Member
Full Member
Berichten: 334
Lid geworden op: za jun 18, 2005 19:41

Re: Lenearts Venlo, roermond failliet GEEN Alfa dealer meer in Limburg..

wo mei 03, 2023 13:42

Ik vindt de Alfa exclusiever dat is de rede dat ik weer een Giulia heb gekocht, ik wil altijd een auto rijden die een ander niet heeft en de Giulia blijft prachtig zowel van buiten als de binnen zijde.( vooral nu ik een Groene heb deze kleur is maar twee jaar geleverd)
Kijk en dat miste ik in de eerste reactie :thumbs: . Want dan kunnen we elkaar de hand geven. Zo ben ik, 38 jaar geleden al weer, Alfa gaan rijden omdat iedereen een VW, Opel en als ze wat meer geld hadden BMW wilden rijden. En die Alfa's bleken bij mij zo betrouwbaar dat ik ze ben blijven rijden en nog nooit langs de weg heb gestaan. En het is dan mijn dagelijks vervoer.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Lenearts Venlo, roermond failliet GEEN Alfa dealer meer in Limburg..

do mei 04, 2023 21:13

Wat een leuke reactie!
De ervaring hier is (bijna) idem dito.
Zelf rijd ik ook dagelijks in Alfa's, sinds 1991 dus nu 32 jaren. En dat gaat nog lang zo door als het aan mij ligt.
Het verschil is dat ik wel een paar keer met pech heb gestaan....
- Ooit met de 147 echt niet oplosbaar aan de kant van de weg, toen geen WW-lid dus maar op eigen kosten laten wegslepen.
- Ooit met een bijna nieuwe lease-145 waarvan de koppeling kapot ging. Door de WW en dealer prima opgelost.
- Ooit hardnekkig met een andere bijna nieuwe lease-Giulietta, die een metaalbreuk in de +klem op de accu bleek te hebben.
- En 1x als jonge snuiter in mijn eerste Alfa 116-Giulietta. Tijdens het werk. Ik in een mooi donkerblauw pak en wit overhemd
met stropdas.... Maar de mouwen opgestroopt, het probleem onder de motorkap zelf gevonden en opgelost, daarna
bij de dichtstbijzijnde benzinepomp de handen flink gewassen. En weer door!

Als je daar aan terugdenkt (en het is eenmalig of je lost het zelf op) en als je beseft hoeveel honderdduizenden kilometers
ik met al die auto's fijn gereden heb, dan ga je er van houden, tenminste ik wel :-)


PS: ik zat nog even te hoofdrekenen over hoeveel kilometers ik alle Alfa's (ook die zonder pech) heb gereden.
Dan ben ik miljonair! (niet in Euro's maar wel met de Alfa-km's :? )


.

Gebruikersavatar
joy
Full Member
Full Member
Berichten: 334
Lid geworden op: za jun 18, 2005 19:41

Re: Lenearts Venlo, roermond failliet GEEN Alfa dealer meer in Limburg..

vr mei 05, 2023 09:00

Nou wil niet zeggen dat ik nooit pech heb gehad met mijn Alfa's maar ben er altijd mee thuis gekomen :wink: . Even een kleine opsomming van wat ik mij herinner: Alle genoemde Alfa's op lpg/lpi.
75 contactslot wat weigert op oprit thuis
- 75 ts waar ik mee naar mijn werk zou sloeg slecht aan en met wegrijden horten,stoten en knallen. Rondje in de wijk gedaan en maar op oprit gezet. 1 rotor kapot.
-166 2.0 die ik na een lange rit stopzette bij de supermarkt bij mij om de hoek voor een boodschapje. Instappen , wel starten maar niet aanslaan. Wil dan ook niet gedurende openingstijden van de supermarkt (iets met imago Alfa :wink: ) onder de kap kijken dus naar huis gelopen en 's avonds teruggekomen. Starten, aanslaan en naar huis gereden. BDP sensor gammel.
-156 v6 met 3,2 gta motor. Wedstrijdje op snelweg met Volvo v8 (wist toen eigenlijk niet dat die er waren). Wist dat er hoog op toeren problemen waren als de v6 op gas liep maar was dat even vergeten. 'Gelukkig' was de Volvo wat sneller want toen hij schuin voor mij reed plofte mijn v6 en braakte nogal wat rotzooi uit de uitlaat maar dat heeft de Volvo rijder hoop ik niet gezien :wink: . Ben doorgereden want was 5 km van huis. Motor bleef op een paar cilinders doorstampen. Naar onze loods afgesleept; zuiger verbrandt.
-156v6 met 3.0. Van huis weggereden en na 2km draai ik dan de snelweg op. Kachel werd niet echt warm terwijl de temp meter met rasse schreden naar 120 liep. In de spiegel was een witte rookwolk te zien. Eerstvolgende afslag genomen (5km verder) en over binnenweg met lage snelheid en weinig toeren weer zo'n 7km naar huis gereden (motorstoringslampje en koelwatertemp lampje aan en meter in rechter hoek).
Bleek slangetje van 8 euro tussen blok en warmtewisselaar gescheurd te zijn. Was bij 396000km. Heeft met nieuwe slang tot 460000 gereden en heb hem toen nog steeds rijdend verkocht. Taai spul die v6 Busso :!: .

Gebruikersavatar
groschl
Full Member
Full Member
Berichten: 403
Lid geworden op: di jul 19, 2005 14:26

Re: Lenearts Venlo, roermond failliet GEEN Alfa dealer meer in Limburg..

vr mei 05, 2023 13:10

Naar horen zeggen van diverse bronnen stopt Creemers in Herten-Roermond er ook mee, ze zouden per 1 mei de zaak verkocht hebben.
Klopt!

Kreeg gisteren deze mail:

Roermond, 01 mei 2023


BETREFT: JANSSEN KERRES AUTOMOTIVE EN AUTO CREEMERS

Geachte relatie,

Middels deze brief willen wij u graag mededelen dat Janssen Kerres Automotive per mei 2023, de Alfa Romeo, CarProf en Checkstar activiteiten van Auto Creemers in Roermond overneemt. Janssen Kerres zal deze activiteiten continueren vanuit het pand van Auto Creemers aan de Solvayweg 3 in Herten. De medewerkers van Auto Creemers maken de overstap naar Janssen Kerres, waardoor u de vertrouwde gezichten zult blijven zien.

Evenals Auto Creemers is een Janssen Kerres een echt familiebedrijf, u bent dus in goede handen!

Om u naar de toekomst toe van een goede dienstverlening te kunnen voorzien, dragen wij uw gegevens per 12 mei 2023, zonder tegenbericht, derhalve over aan Janssen Kerres. Wilt u zich uitschrijven voor verdere correspondentie, of wenst u dat wij uw klantgegevens niet doorgeven? Neem dan voor 12 mei contact met ons op via info@autocreemers.nl . .

Wij willen hierbij natuurlijk van de gelegenheid gebruik maken u heel hartelijk te danken voor uw getoonde loyaliteit aan Auto Creemers. Wij hebben dat altijd zeer gewaardeerd en hebben met plezier voor u klaargestaan.
Tja.....of we daar nu zo blij van moeten worden? Betreffende bedrijf heeft nou niet bepaald een heel goede naam hier.
Het zijn nou niet bepaald autoliefhebbers, het gaat puur en alleen om geld te verdienen.
Daar zou ik mijn Alfa in ieder geval never nooit niet achterlaten!
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: Lenearts Venlo, roermond failliet GEEN Alfa dealer meer in Limburg..

wo aug 09, 2023 19:58

Ondertussen is Janssen Kerres overgenomen door Hedin Group (Voormalig Stern Groep).
In feite blijven er straks nog max 10 grote spelers over qua autodealers, de kleinere dealers zullen het nooit meer kunnen bolwerken.
En dat staat nog los van alle importeurs plannetjes zoals, centralisatie, agentuurmodel en "online verkopen" wat in feite niets anders is dan
besparen op personeelskosten.

Ik ben iniedergeval weg uit de automotive, zit voor mij geen uitdaging meer in en vroeg of laat zou ik ook overbodig geworden zijn, en dat kun je dan maar beter voor zijn.
Intern werd er overigens al wel gewaarschuwd voor de huidige economische situatie, veel bedrijven staan er slecht voor en als er een recessie uitbreekt gaan er nog wel wat dominosteentjes omvallen qua dealervestigingen (ook bij de grote spelers).
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”