Gebruikersavatar
Posthumus
Guru
Guru
Berichten: 1287
Lid geworden op: di mei 03, 2005 21:09

RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 10:18

=P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~

Ja, ik snap Clarkson! Kan me goed voorstellen dat hij zich lichtelijk "aangetrokken" voelt tot een zwarte Brera.... Wat een verschikkelijk mooi ding!
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 10:18

mocht de mijne wel wezen, mooie auto
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
Dellorto
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: NL

RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 11:01

Ik vind het zo op de foto behoorlijk tegenvallen.... De voorkant is oke, de achterkant ook, maar als geheel vind ik het een dikke trol :cry:

De zijkant is bedroevend, geen slanke elegante verschijning, maar een te gedrongen, te volslanke dame....

Doet u mij maar een GT, veeeeeeel eleganter, leverbaar met Alfa-motoren en met de juiste kleur en uitvoering minstens zo brutaal! :D

P.S Als de Brera zoals het concept-model was geworden, had ik er wel vrede mee gehad, die was wel in de juiste verhoudingen! Als ik aan een Alfa in coupe-vorm denk, zie ik zoiets als bijvoorbeeld een 8C voor me, DAT is waar Alfa Romeo voor staat: Stijl, Elegantie, Sportivteit!
Laatst gewijzigd door Dellorto op vr nov 04, 2005 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa Romeo: Inclusief exclusiviteit!

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 11:02

Ben ik dan de enige die het ding lelijk vind ??
(Had het berichtje hierboven nog niet gezien)

Neem nu de enorme overhang. Vooral aan de voorkant buiten proportioneel. Dat is toch afzichtelijk !?
En die geforceerde "boze" look. Bah !

Het enige wat ik mooi vind is het grote lichtdoorlatende dak. Maar die kun je zelfs in een Renault krijgen !

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 11:07

Afbeelding

Ja de GT is mooier:
Afbeelding

Maar ook de 166 is mooier:
Afbeelding

En zo kan ik nog wel even door gaan !

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 11:23

Ik vind het zo op de foto behoorlijk tegenvallen.... De voorkant is oke, de achterkant ook, maar als geheel vind ik het een dikke trol :cry:

De zijkant is bedroevend, geen slanke elegante verschijning, maar een te gedrongen, te volslanke dame....

Doet u mij maar een GT, veeeeeeel eleganter, leverbaar met Alfa-motoren en met de juiste kleur en uitvoering minstens zo brutaal! :D
Idd de GT ziet er echt schitterend uit.
De zijkant bij de Brera oogt wel ietje forser, de zwarte uitvoering lijkt dan weer eleganter.
Zwart kleed dan ook slank :roll:

kroehlur

RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 11:25

Ik vind hem wel mooie, maar dan met name in het zwart of de blauwe die werd getoond op Godwood.

Juist de grote overhang aan de voorkant vind ik heel mooie. Geeft een sort hai-achtig profiel wat je ook terug kon vinden op oude Ferrari's bv.

Ik vind de achterkant, daarintegen, wat lomp, met name van de zijkant en ik vind het jammer dat alles tegenwordig met een hatchback geleverd moet worden. Wat is er nou mis met een echte kofferbak? Een GT is dus juist bedoeld om snel naar de Cote d'Azur te rijden voor een weekendje in je villa en niet om tuinafval naar het recyclingcenter te vervoeren. :?

RG

Re: RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 11:27

Gaaf ding !

Maar hoe verhoudt dit zich tot de GT ? Beetje vreemde strategie lijkt mij...
Brera wordt boven de GT gepositioneerd, dus of ze er nog een wat sterkere motor in willen gooien... :twisted:
Ik vind het zo op de foto behoorlijk tegenvallen.... De voorkant is oke, de achterkant ook, maar als geheel vind ik het een dikke trol :cry:

De zijkant is bedroevend, geen slanke elegante verschijning, maar een te gedrongen, te volslanke dame....
!
Voorkant en recht van achteren is ronduit strak, maar van de zijkant... mama mia, dat valt idd tegen... :?

Gebruikersavatar
PietJan
Junior Member
Junior Member
Berichten: 90
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:32
Locatie: Sassenheim

RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 11:28

Die overhang aan de voorkant is echt gigantisch!!! :evil:
Dat is ook wat ik aan de 159 niet mooi vindt.

Helaas zullen we dit steeds vaker zien vanwege de steeds strenger wordende "voetgangersvriedelijkseisen" (Kijk ook maar eens naar de nieuwe peugeots)

mvg. Piet Jan
Spider 2000 (1974)
Giulietta 1.4 MA 170 TCT (2012)

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 11:28

Achterkant ziet er goed uit.
Voorkant is lekker agressief... maar waarom die spiegels? Dat ziet er toch niet uit.
En dan de zijkant... dat klopt gewoon niet. Ziet er te gedrongen uit en daarbij kloppen de overhangen niet... hopelijk is deze in het echt wel mooi.
Laatst gewijzigd door reijnaje op vr nov 04, 2005 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
Dellorto
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: NL

RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 11:29

Inderdaad, in het zwart valt het best mee, maar dan nog ontbreekt de mooie lijn die bijvoorbeeld een GT, 166 en GTV 916 wel bezitten. (en de Brera ook had kunnen bezitten, als de concept meer in de praktijk was gebracht, wat mijns inziens niet met kosten te maken had hoeven hebben! )
Alfa Romeo: Inclusief exclusiviteit!

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 11:30

Even ter vegelijking wat concurentie:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

En dit zijn alleen nog maar een paar Duitsers !
Laatst gewijzigd door kai op vr nov 04, 2005 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 11:32

Kijk die BMW heeft prachtige lijnen voor een overmaatse coupé .

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 11:34

Even ter vegelijking de concurentie
Daar wordt ik nu ook niet echt vrolijk van, zeker die 6 serie is lelijk in mijn ogen... er is dus nog hoop :wink:
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
Dellorto
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: NL

Re: RE: Gereden: Alfa Brera (autoweek)

vr nov 04, 2005 11:35

Die overhang aan de voorkant is echt gigantisch!!! :evil:
Dat is ook wat ik aan de 159 niet mooi vindt.

Helaas zullen we dit steeds vaker zien vanwege de steeds strenger wordende "voetgangersvriedelijkseisen" (Kijk ook maar eens naar de nieuwe peugeots)

mvg. Piet Jan
Ben ik met je eens, als je die nieuwe modellen van Peugeot ziet, kun je ook alleen maar walgen in my opinion.... de 406 (coupe) was/is toch echt een hele mooie verschijning (met dank aan 'vriendje Pinin')... maar die 407 (coupe) is ook al zo'n gedrongen monster!

Voetgangers moeten gewoon beter uit de dopjes kijken en begrijpen dat de rijweg voor auto's is en het voetpad voor de voetgangers.... Oke, dit is kort door de bocht, maar ik vind dat de huidige vormgeving teveel door veiligheid wordt gedicteerd.

Beter is om een auto met goede remmen, sterke motor en goed overzicht te produceren om die klappen juist de VOORKOMEN..(is beter dan genezen :D
Alfa Romeo: Inclusief exclusiviteit!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”