Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1711
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

di jun 20, 2017 16:41

Precies. Gewoon met een wagen op basis van de Giulia de gevestigde orde omver schoppen op de racebaan, en als je verkopen dan ook meezitten dan kun je aan iets belachelijks als F1 gaan denken. Want op dit moment is dat vooral geldverspilling om daar in te stappen. Kijk naar een Honda/Mclaren die met 400 miljoen budget per jaar gewoon stijf achteraan staan.

Gebruikersavatar
GTV6 2.5 FL
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: di feb 23, 2016 11:48
Locatie: Tussen de Alfa's

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

wo jun 21, 2017 17:52

Zeg dat maar tegen Sergio, die heeft al meermaals aangegeven dat hij met Alfa richting F1 wilt gaan.
Tja, die man wil zoveel, hij kan zich beter neerleggen bij het feit dat Alfa Romeo vergane glorie is in de autosport...
Alfa Romeo, tecnologia vincente. Da sempre.

Gebruikersavatar
GTV6 2.5 FL
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: di feb 23, 2016 11:48
Locatie: Tussen de Alfa's

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

wo jul 12, 2017 17:48

Eerst Sauber, dan McLaren en nu Haas:
http://www.f1i.com/infos/haas-alfa-romeo-2018/
Misschien kan die flapdrol eens naar de Scuderia Ferrari bellen om te zien of ze daar geen Alfa Romeo motoren nodig hebben :jumping:
Alfa Romeo, tecnologia vincente. Da sempre.

Gebruikersavatar
GTV6 2.5 FL
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: di feb 23, 2016 11:48
Locatie: Tussen de Alfa's

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

vr jul 14, 2017 12:13

Eerst Sauber, dan McLaren en nu Haas
Oh shame on me, ik was Toro Rosso begin 2016 vergeten. Dat is zowat het halve F1 veld dat ie van Alfa Romeo motoren wil voorzien.
Misschien moeten ze binnenkort de Formula One omdopen naar Formula Alfa Romeo :?
Alfa Romeo, tecnologia vincente. Da sempre.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

ma jul 31, 2017 09:28

Eerst Sauber, dan McLaren en nu Haas:
dat is toch de beste optie, Sauber is niet zo marketing interessant toc het Amerikaanse Haas met merknaam Alfa Romeo.
prima, doen: Haas-Alfa Romeo Laat de verkoop in USA maar los gaan, in alleen Europa ga je het toch niet winnen
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

ma jul 31, 2017 10:16

Stel: je bent CEO van FCA en je hebt een performant F1 team. Je wil een prestigemerk voor de medium income markt weer tot leven wekken via nieuwe modellen en succes in de autosport. Drie opties:
a- Je gebruikt de technologie en infrastructuur uit F1 om (technologisch ondergeschikte) LMP1 klasse in te stappen. Succes verzekerd gezien de huidige topmerken er nu weggaan. Le Mans zeges om aan te knopen bij het glorierijk verleden van Alfa.
b- Nu dat tourwagens, DTM en WRC relevantie verliezen omdat ze zo ver van showroomautos staan, grijp je je kans en je gaat met enkele andere merken terug naar de roots van de autosport: filtertje, rolkooi en hup. Jouw auto's zitten al tjokvol performance materiaal dus succes over de gemiddelde skodagolfaudiwagen gegarandeerd. Kost wat moeite maar je hebt ook wat.
c- Je hebt al een F1 team, gelinkt aan een automerk wiens verkopen vallen of staan bij succes in de F1. Dat team laten verliezen tvv een ander merk in je portfolio kan dus gewoon niet. Je rebadged die motoren met "Alfa" voor B-teams opdat ze zeker niet zouden winnen. Maar ze komen op TV en het kost je niks. Het feit dat niemand een race uitkijkt zonder in slaap te vallen, je B-team niet in beeld komt en iedereen door het goedkope marketing truukje heenziet deert je niet want het is toch wel weer mooi iets om mee uit te pakken op de aandeelhoudersvergadering en daar draait het nu eenmaal om.

Alleen een boekhouder met zero gevoel voor leiderschap in de automotive kiest niet voor a of b. Maar guess what..
I nostri sogni sono sempre presenti.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1711
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

ma jul 31, 2017 10:41

Precies. Alfa in de F1 is gewoon een koortsdroom op dit moment. Een Giulia in racewagen trim die vergelijkbare sedans sn sportauto's t snot voor de ogen rijd, das wel interessant!

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

di aug 01, 2017 16:12

ben het er toch niet mee eens, Alfa Romeo heeft naamsbekendheid nodig in de USA (en China).

dat ga je niet bereiken door optie a en b (leuk voor Europa), daarnaast zijn dan taken van sport waar ze geen ervaring in hebben (ja, heel vroeger heeft men in 1993 in de dtm gereden, kom op zeg....), daar moet dus echt een sloot met geld achteraan om er enigzins in mee te kunnen rijden!!

Dan doe je goedkoop door bijvoorbeeld mee te liften op de activiteiten van een ander, de F1 is sterk bezig te profileren in de USA en China en met HAAS als team uit USA is het toch vrij eenvoudig je naamsbekendheid simpel maar doeltreffend te vergroten

of optie B is Formule-E (en laat daar nu ook al wat over gezegt zijn)
Marchionne zei zondag na de door Ferrari gewonnen Grand Prix van Hongarije dat Maserati of Alfa Romeo mogelijk ook deel gaat nemen aan het Formule E-kampioenschap.
Daarnaast heft FCA aangegeven dat alle Maseratie's vanaf 2019 een electromotor hebben (hoeft dus niet volledig electrisch te zijn, maar wel meer dan alleen een electrische motor voor de ruitenwissers :mrgreen: )
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

di aug 01, 2017 19:36

F1 is niet de enige wereldwijde autosport hoor. Citroen doet aan tourwagens met een model dat enkel in China wordt verkocht en WRX komt ook overal. Trouwens bv japanners zijn helemaal gek van 90's DTM wagens die geen wiel gedraaid hebben in Japan.

Maar of er iemand wakker ligt wat een team als Haas doet in de Formule 1 lijkt me ver van zeker. Kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die daar warm van lopen.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
GTV6 2.5 FL
Member
Member
Berichten: 122
Lid geworden op: di feb 23, 2016 11:48
Locatie: Tussen de Alfa's

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

di aug 01, 2017 21:03

Citroën doet mee aan het WTCC met een C-Elysée die gewoon als normale uitvoering in België te koop is...
Alfa Romeo, tecnologia vincente. Da sempre.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

wo aug 02, 2017 16:14

het is een feit dat formule 1 ruimschoots de meeste kijkers over een seizoen heeft van alle autosport
de Formule 1 kunnen we ieder jaar wereldwijd 400 miljoen tv-kijkers bereiken
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

wo aug 02, 2017 19:41

Citroën doet mee aan het WTCC met een C-Elysée die gewoon als normale uitvoering in België te koop is...
Goed dan, enkel in China te koop was, voor die markt ontworpen is en er o.a. ook geproduceerd wordt - en dus te koop wordt gezet via de WTTC.
het is een feit dat formule 1 ruimschoots de meeste kijkers over een seizoen heeft van alle autosport
de Formule 1 kunnen we ieder jaar wereldwijd 400 miljoen tv-kijkers bereiken
Al keek de hele wereldbevolking naar F1, de kans dat ze een HAAS zien tussen de dutjes door is al niet erg groot, en ik durf gerust te denken dat zelfs als ze dat doen er een heel deel niet zal beseffen dat er toevallig een Alfa sticker op de Ferrari motor zal plakken. Het andere deel, dat dit wel zal weten, zal met de ogen rollen bij het idee dat zo'n stickeractie hen tot Alfist moet bekeren. Lijkt me nogal zinloos.

Mij als coniglio niet gelaten hoor, dat er tijdens mijn zondags snoozefest een Alfahaas rondrijdt. Maar toch liever een Giulia op oorlogspad gezien.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

vr aug 04, 2017 10:18

we zijn het denk ik niet met elkaar eens, maar dat hoeft ook niet natuurlijk... :mrgreen:

ik denk alleen dat ik het marketing technisch benaderd en jij meer op eigen mening...

Persoonlijk zie ik ook liever de oude (1993) DTM weer terugkomen of nog liever BTCC 1994 (ipv die silhouette met te veel spoilers) en dat merken als BMW, Alfa, Opel, Ford, Renault, Mazda en Mercedes met opgevoerde sedan's vechten om de overwinning.
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 387
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

vr aug 04, 2017 21:36

we zijn het denk ik niet met elkaar eens, maar dat hoeft ook niet natuurlijk... :mrgreen:

ik denk alleen dat ik het marketing technisch benaderd en jij meer op eigen mening...

Persoonlijk zie ik ook liever de oude (1993) DTM weer terugkomen of nog liever BTCC 1994 (ipv die silhouette met te veel spoilers) en dat merken als BMW, Alfa, Opel, Ford, Renault, Mazda en Mercedes met opgevoerde sedan's vechten om de overwinning.
Het eens zijn is saai ;-)

Blij dat je marketing aanhaalt. Reclame is de auto die je toevallig verkoopt doen opvallen en zo de verkoop wat ondersteunen. Denk "Ford". Reclame is: aandacht vangen.
Marketing is als je je hele merk consequent als sportief, premium, top tech of betrouwbaar in de markt wil zetten en daar precies de sporttak voor kiest. Denk wat Mercedes of Ferrari doet met F1, of Toyota probeert met Le Mans, etc. Marketing is : uitgebalanceerde strategie waar elk vezeltje van de organisatie van doordrenkt is.

Even terug naar FCA. Een Alfa sticker op een Ferrari motor plakken om zo proberen 159 rijders die ondertussen -naar volle tevredenheid- met een ander merk *moesten* rondrijden, terug te halen.
Dat lijkt me niet bepaald een geintegreerde aanpak. Dat lijkt me zelfs weinig aandacht te vangen.

Waar we het helemaal over eens zijn is volgens mij ook de enige weg die autosport nog kan uitgaan.
Huidig DTM, LMP, WRC gaan allemaal de mist in omdat de auto's niet meer relateerbaar zijn.
Psychologisch worden we meer opgewonden van het meisje of jongen die we realistisch binnen kunnen halen dan van een onbereikbaar fotomodel. Werkt met auto's ook zo. Showroomauto's, rolkooi erin en hup.

Wat er dan gebeurt? Dan gaan we van dit
Afbeelding
Naar dit
Afbeelding

Zelfde met F1. Regeltjes de prullenbak in, maar enkel nog standaardauto onderdelen toegelaten. Go baby.

Als je als merk dan wint, ben je de held. Net als vroeger.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1721
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Alfa Romeo terug in de Formule 1?

vr aug 04, 2017 22:04

En, heeft Lancia daarmee veel auto's verkocht....?

(Ik bedoel niet deze Integrale-Evo-rally-auto's maar de gewone bereikbare straatversies.)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”