Alfantastisch
Newbie
Newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo mei 03, 2017 18:20

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do jun 22, 2017 21:33

Het dichtst bij een 'emotionele wegligging' ben ik ooit geweest in een Lincoln Mark IV. Als dat ding een bocht zag opdoemen, begon het zachtjes te huilen.
:jumping:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4363
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 23, 2017 13:15

Zullen we met elkaar afspreken het woord 'emotioneel' in deze context niet meer te gebruiken? Wat een misplaatste jeukterm is dat zeg. Het dichtst bij een 'emotionele wegligging' ben ik ooit geweest in een Lincoln Mark IV. Als dat ding een bocht zag opdoemen, begon het zachtjes te huilen.


:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 23, 2017 17:19

Echt ongehoord goed wat Alfa met de Guilia en Stelvio op dat vlak heeft weten neer te zetten. "Net als vroeger", zou ik haast zeggen.
Helemaal mee eens. Oude wagens wat opgeruimd en met de verder beschikbare centjes vervangen door twee nieuwelingen - weliswaar niet voor de duurste Giulia gegaan maar soit. Strak, veilig, en toch fun.
Zullen we met elkaar afspreken het woord 'emotioneel' in deze context niet meer te gebruiken? Wat een misplaatste jeukterm is dat zeg. Het dichtst bij een 'emotionele wegligging' ben ik ooit geweest in een Lincoln Mark IV. Als dat ding een bocht zag opdoemen, begon het zachtjes te huilen.


:lol:
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1289
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 30, 2017 14:55

Er ligt in ieder geval alweer 1 exemplaar op de NL sloop. Hopelijk kan de bestuurder het na vertellen :shock: :shock:

klik
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

rutgerdow
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 867
Lid geworden op: ma mar 01, 2010 11:55
Locatie: Delden

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 30, 2017 15:12

Er ligt in ieder geval alweer 1 exemplaar op de NL sloop. Hopelijk kan de bestuurder het na vertellen :shock: :shock:

klik
Oh, een collega van mij dacht dat ie zo uit de fabriek kwam ...... #-o
Rutger
155 2.0 ts 16v G3 evo 6-bak blue nord 1997
Citroen Berlingo multispace 1.6 16v

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1730
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jun 30, 2017 18:24

Alleen voor onderdelen
Only for parts
Nur fur Teile
Tylco na czesci

:shock:

De knipperlichten achter zijn nog bruikbaar, verder niets zo te zien.....

Gebruikersavatar
Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 689
Lid geworden op: za aug 18, 2007 17:51
Locatie: Zoetermeer
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jul 01, 2017 11:17

Kans wordt steeds groter dat mijn volgende leasebak voor het eerst een alfa wordt :jumping:

volgende week 2e afspraak bij de dealer =P~
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1720
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za jul 01, 2017 11:34


De knipperlichten achter zijn nog bruikbaar, verder niets zo te zien.....

Chassisnummer en papieren ;)

Gebruikersavatar
marcel-164
Junior Member
Junior Member
Berichten: 63
Lid geworden op: za jan 05, 2013 20:23
Locatie: Arnhem

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo jul 02, 2017 00:02

Velen hier rijden ook wat oudere Alfa's toch? Ik heb er zelf 2, beide 22 jaar oud. Sinds 17,5 jaar een 164, sinds 15 jaar een Spider. Van de 164 is vorig jaar het blok gereviseerd en alles vernieuwd / aangepakt wat er maar te vernieuwen / verbeteren viel. Ik durf geen mens te vertellen wat het heeft gekost want ik ben bang dat ik dan word opgesloten. Ik rij voor mijn gevoel nu wel in een nieuwe auto al doet de kilometerteller die deze week op 520k gaat springen anders vermoeden.

Edoch, dit fijne feest zal op een kwade dag over zijn. De firma Alfa Romeo heeft namelijk vierkant schijt aan het simpele feit dat je om een auto rijdend te houden ook onderdelen nodig hebt. Persoonlijk heb ik een onderdeel graag gewoon nieuw. Ik tik met liefde 100 euro voor een nieuw onderdeel dan dat ik voor 25 euro een 20 jaar oud tweedehands onderdeel monteer waarvan het maar de vraag is hoe lang het meegaat.

Ultiem hoogtepunt was de koelfanmotor van de 164 die het op vakantie in Italië begaf en dat door een Italiaanse garage werd opgelost met een gebruikte. Nog voor ik Italië uit was gaf die de geest. Met vervangend vervoer naar huis, auto een weekje later ook weer in den lande, zij het zonder de 2 lederen Alfa Romeo petjes die op de hoedenplank lagen. Geen nieuwe koelfanmotor te vinden dus weer een tweedehansie erin. Het jaar erop weer een fijne roadtrip gepland, ditmaal naar Spanje. Je raadt nooit wat er toen we bijna in het zuidelijkste puntje van Spanje waren aangekomen met een hele harde knal aangaf niet meer verder te willen werken aan het goed functioneren van het koelsysteem... Juist, de tweede tweedehandse koelfanmotor.

Groot was mijn vreugd toen ik daarna voor betrekkelijk weinig een nieuwe (!!!! jáááááá, echt waar!!!) via ebay vond in Frankrijk. En ja, die doet het nog steeds.

Om een lang verhaal kort te maken: als ik door gebrek aan onderdelen gewoon echt niet meer door kan met de 164 komt er een BMW of een Benz. Die leveren namelijk wel gewoon onderdelen. Het streven is en blijft overigens 'gewoon' nog steeds om 'm over 20 jaar op een miljoen kilometers te hebben.

De Giulia is in mijn ogen een wegwerpauto, wat boeit het uberhaubt? Ding mag 12 jaar mee en daarna zie je er nog minder dan je nu 164's op de weg ziet. Geen hond gaat dat als toekomstige klassieker in ere houden denk ik. Daarmee het zoveelste emotieloze stuk wegwerpstaal op de weg. Mooie auto's zijn imo auto's met een verleden en dat gaat deze vrees ik nooit krijgen. De firma Alfa Romeo die geen onderdelen levert zorgt daar wel voor.

ps. de Spider ruft gigantisch naar benzine. Ontluchtingsslang waar het zeer waarschijnlijk inzit is onbereikbaar. Hele taank moet er eerdaags onderuit. Benodigde onderdeeltjes: niet leverbaar. Gigantisch prijzige operatie daar het subframe er onderuit moet om de tank er onder uit te halen een dan gaan we er... jajaja een fijn tweedehandsie indouwen en daarna maar weer afwachten hoe lang het 20 jaar oude deel mee wil gaan.

Ik ben waarschijnlijk ook 1 van de weinigen met wat afwijkingen die de meeste classic Alfa rijders niet hebben
- ik heb de wagens graag gewoon tiptop in orde
- ik maak er de dagelijkse kilometers mee, Spider staat wel stil in de winter
- ik kan zelf niet sleutelen

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1720
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo jul 02, 2017 01:43

Tja als je meteen een gloednieuwe maar niet originele SPAL ventilator had geplaatst had je ook geen gezeik gehad, dus om nu alfa romeo de schuld te geven dat ze een 20 jaar oud onderdeel wat ze toch al nooit zelf maakte niet meer leveren?

als je een klassieker als daily gebruikt kun je in mijn ogen moeilijk 100% origineel rijden

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo jul 02, 2017 07:34

IEDER merk heeft modellen waar (qua tijd) kak-klussen aan zitten Marcel. De enige sleutelvriendelijke vierwieler is je skelter/trapauto uit je kleutertijd. En een originele fan/motor is te reviseren, kwestie van opnieuw wikkelen en nieuwe (betere) lagers. Niks spannends aan/mee. ALLES is te herbouwen, al dan niet met betere/moderne materialen. En een rotte tank: daarvoor laat je toch een mooie nieuwe van aluminium maken ?

Leveren BMW en Mercedes misschien na 20 jaar nog onderdelen, omdat ze die na een kwart eeuw nog steeds op nieuwe modellen monteren ? :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 689
Lid geworden op: za aug 18, 2007 17:51
Locatie: Zoetermeer
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo jul 02, 2017 10:05

en toch heeft Marcel wél een punt! Het is ongelofelijk hoe snel je zonder onderdelen komt te zitten als het om alfa's gaat, terwijl je bij de Duitsers tot wel 30 jaar oude types prima kan bevoorraden : (
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo jul 02, 2017 12:43

Ik heb anders vooralsnog geen problemen met de onderdelenvoorziening voor mijn 32 jaar oude alfa romeo.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo jul 02, 2017 13:34

IEDER merk heeft modellen waar (qua tijd) kak-klussen aan zitten Marcel. De enige sleutelvriendelijke vierwieler is je skelter/trapauto uit je kleutertijd. ....
NOPE, de ketting liep er constant af, trapstel uitgewoond... :jumping:

Overigens wel een punt vwb de onderdelenlevering door Alfa, ik vrees er ook wel eens voor mbt de SZ. Gelukkig kan ik me prima helpen met B-kwaliteit meuk voor mn daily 156. :D

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo jul 02, 2017 19:18

Velen hier rijden ook wat oudere Alfa's toch? Ik heb er zelf 2, beide 22 jaar oud. Sinds 17,5 jaar een 164, sinds 15 jaar een Spider. Van de 164 is vorig jaar het blok gereviseerd en alles vernieuwd / aangepakt wat er maar te vernieuwen / verbeteren viel. Ik durf geen mens te vertellen wat het heeft gekost want ik ben bang dat ik dan word opgesloten. Ik rij voor mijn gevoel nu wel in een nieuwe auto al doet de kilometerteller die deze week op 520k gaat springen anders vermoeden.

Edoch, dit fijne feest zal op een kwade dag over zijn. De firma Alfa Romeo heeft namelijk vierkant schijt aan het simpele feit dat je om een auto rijdend te houden ook onderdelen nodig hebt. Persoonlijk heb ik een onderdeel graag gewoon nieuw. Ik tik met liefde 100 euro voor een nieuw onderdeel dan dat ik voor 25 euro een 20 jaar oud tweedehands onderdeel monteer waarvan het maar de vraag is hoe lang het meegaat.

Ultiem hoogtepunt was de koelfanmotor van de 164 die het op vakantie in Italië begaf en dat door een Italiaanse garage werd opgelost met een gebruikte. Nog voor ik Italië uit was gaf die de geest. Met vervangend vervoer naar huis, auto een weekje later ook weer in den lande, zij het zonder de 2 lederen Alfa Romeo petjes die op de hoedenplank lagen. Geen nieuwe koelfanmotor te vinden dus weer een tweedehansie erin. Het jaar erop weer een fijne roadtrip gepland, ditmaal naar Spanje. Je raadt nooit wat er toen we bijna in het zuidelijkste puntje van Spanje waren aangekomen met een hele harde knal aangaf niet meer verder te willen werken aan het goed functioneren van het koelsysteem... Juist, de tweede tweedehandse koelfanmotor.

Groot was mijn vreugd toen ik daarna voor betrekkelijk weinig een nieuwe (!!!! jáááááá, echt waar!!!) via ebay vond in Frankrijk. En ja, die doet het nog steeds.

Om een lang verhaal kort te maken: als ik door gebrek aan onderdelen gewoon echt niet meer door kan met de 164 komt er een BMW of een Benz. Die leveren namelijk wel gewoon onderdelen. Het streven is en blijft overigens 'gewoon' nog steeds om 'm over 20 jaar op een miljoen kilometers te hebben.

De Giulia is in mijn ogen een wegwerpauto, wat boeit het uberhaubt? Ding mag 12 jaar mee en daarna zie je er nog minder dan je nu 164's op de weg ziet. Geen hond gaat dat als toekomstige klassieker in ere houden denk ik. Daarmee het zoveelste emotieloze stuk wegwerpstaal op de weg. Mooie auto's zijn imo auto's met een verleden en dat gaat deze vrees ik nooit krijgen. De firma Alfa Romeo die geen onderdelen levert zorgt daar wel voor.

ps. de Spider ruft gigantisch naar benzine. Ontluchtingsslang waar het zeer waarschijnlijk inzit is onbereikbaar. Hele taank moet er eerdaags onderuit. Benodigde onderdeeltjes: niet leverbaar. Gigantisch prijzige operatie daar het subframe er onderuit moet om de tank er onder uit te halen een dan gaan we er... jajaja een fijn tweedehandsie indouwen en daarna maar weer afwachten hoe lang het 20 jaar oude deel mee wil gaan.

Ik ben waarschijnlijk ook 1 van de weinigen met wat afwijkingen die de meeste classic Alfa rijders niet hebben
- ik heb de wagens graag gewoon tiptop in orde
- ik maak er de dagelijkse kilometers mee, Spider staat wel stil in de winter
- ik kan zelf niet sleutelen
Euhm. Ik snap het niet zo.

Je hebt problemen met vinden van onderdelen van je oude Alfa. Dat kennen we allemaal wel denk ik ja.
Je vindt dat bv BMW dat beter doet. Dat is ook zo. Automobile Tradition is gewoonweg uitstekend georganiseerd. Kost wat maar dat past allemaal binnen het marketingplaatje en de poging van BMW om de geschiedenisboeken te herschrijven.
Tot zover volg ik.

Je hebt wagens graag gewoon tiptop in orde - snap ik ook nog. Waar ik het niet helemaal meer begrijp is waar je stelt oude wagens te hebben.
Laten we eerlijk zijn : tot en met Rolls Royce zijn die gewoonweg niet meer tiptop in orde en als je dat wel wil mag je een merk kiezen wat je wil, het kost tijd en, handigheid en/of veel geld om ze tiptop te houden. Dat is toch breedweg bekend denk ik dan?
Als je zelf niet kan sleutelen loopt dit nogal snel uit de klauwen. Voor je het weet ben je een smak geld kwijt. En ik ken "gereputeerde" mechaniekers die in de boekjes staan maar het behoorlijk kunnen verkloten. Bijvoorbeeld door een jobstudent het werk te laten doen maar wel de uren van een expert aanrekenen.

Maar wat zien we nu: na een jaar of dertig is er plots weer een echte Alfa, met ziel, met rwd, met alles wat je maar wil. De eerste kans in lange tijd dat Alfa er werkelijk terug bovenop komt, heel misschien terug in de sport komt, heel misschien een SPICA of Ricambi Storico afdeling uit de grond stampt - want nieuwe verkopen dus nieuw geld.

En dan op basis van je oude wagens stel je dat de Giulia een wegwerpauto is. Sorry maar daar volg ik niet meer.
Als je echt niet kan sleutelen en je wil je auto's tiptop in orde zonder een lopende rekening te zijn, dan koop je een nieuwe. Net nu kan het.
Heb je daar het geld niet voor of wil je daar geen lening voor aangaan dan begrijp ik dat. Maar daar kan Alfa ook niks aan doen lijkt me dan.
Hoe Mercedes of BMW dat beter doen is me niet helder.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”