B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za feb 06, 2016 13:55

Een QV'tje Dennis ?
Ik kijk er al naar uit 8) 8)
PS : kon de stoel ver genoeg achteruit , voor mij in ieder geval ver genoeg naar voren :jumping:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za feb 06, 2016 22:29

Een QV'tje Dennis ?
Ik kijk er al naar uit 8) 8)
PS : kon de stoel ver genoeg achteruit , voor mij in ieder geval ver genoeg naar voren :jumping:
:jumping: :jumping: :thumbs:

Gelukkig hoeven wij geen raceauto te delen Billy :mrgreen: :mrgreen:

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za feb 06, 2016 23:00

Gelukkig hoeven wij geen raceauto te delen Billy :mrgreen: :mrgreen:

Ik rij dan wel met plateau zolen en een rugzak 8) 8) 8)
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za feb 06, 2016 23:40

Gelukkig hoeven wij geen raceauto te delen Billy :mrgreen: :mrgreen:

Ik rij dan wel met plateau zolen en een rugzak 8) 8) 8)
Deal :jumping:

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3648
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za feb 06, 2016 23:40

http://nl.motorsport.com/automotive/new ... ts-671890/" onclick="window.open(this.href);return false;
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo feb 07, 2016 13:09

Inmiddels zijn er over Alfa meer roddels en geruchten dan over Sylvie Meis :jumping:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma feb 08, 2016 18:54

Met automaat-bak en platte stoelen, foto genomen van een testauto:

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di feb 09, 2016 08:29

Verrassende inbreng op Autoweek van een lezer:

quote
Tja, en dus kan ik Italiaans en ben ik als 'pseudo' journalist gaan bellen met Alfa Romeo in Italië. Me netjes gemeld als reporter van een auto vakblad in Nederland ( naam zal ik weglaten ) waar berichten zijn doorgekomen over het zoveelste uitstel van de Alfa Giulia i.v.m. het niet doorstaan van de crashtest. De vriendelijke jongedame verbond me door met de media afdeling, en daar werd mij keurig uitgelegd dat al deze berichten niet op waarheid berusten. De Alfa heeft alle tests doorstaan, alleen zijn er nog wat zaken die een definitieve onthulling ophouden ( kwaliteit materiaal gebruik ). De Giulia ( en waarom lezen we dit nu net niet ) zal op de salon van Genève debuteren in alle voorhanden komende uitvoeringen in 2016. Er is geen geheim of doofpot of weet ik veel wat dus. Omdat 1 bron geen bron is, ben ik ook even gaan bellen met de importeur, en deze verteld een identiek verhaal. Kortom, een beetje journalistieke wil van de zgn. vakbladen zou welkom zijn, en voorkomt raaskallen...
unquote

Ja zo werken de zogenaamde journalisten tegenwoordig.
Ieder gerucht zonder te checken op internet gooien.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di feb 09, 2016 13:16

yep dat is een gigantisch probleem tegenwoordig. Gebeurt met al die social media enzo continue. Ik erger me daar vooral gruwelijk aan met Twitter, al die nieuwszenders enzo die willen overal als eerste bij zijn met als gevolg dat ze maar klakkeloos dingen overnemen, wat zich weer vertaald naar andere die die nieuwsberichten overnemen en de volgende dag staat het overal zo in de krant.

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 555
Lid geworden op: di sep 11, 2012 21:28

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di feb 09, 2016 20:08

Om de knuppel maar in het hoenderhok te gooien...

http://autovisie.nl/2016/02/nieuws/23286/" onclick="window.open(this.href);return false;
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di feb 09, 2016 21:46

Om de knuppel maar in het hoenderhok te gooien...

http://autovisie.nl/2016/02/nieuws/23286/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor Alfa vrees ik dat die analyse wel eens juist zou kunnen zijn.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo feb 10, 2016 08:30

Column is geschreven in de trant van meehuilen met de boze wolven in het bos.
Niet bijster origineel en getuigd van weinig inzicht in de overwegingen van Sergio Marchionne mbt de introductie van de Guilia.

In Arese moet de schrijver duidelijk zijn geworden dat het de viering van het merk Alfa Romeo was waarvoor de Guilia versneld ten tonele werd gevoerd. Inderdaad was de auto nog niet klaar zo werd er achteraf gemeld.

Frankfurt was de markt introductie van de QV versie en de andere modalere modellen zouden in het voorjaar gepresenteerd gaan worden.
Vergeet niet dat de Guilia vooral voor de marktintroductie in de USA en China gepresenteerd werd. Nu het economisch tegenzit in China heeft Marchionne het plan bijgesteld en toch voor Europa eerst gekozen.

De komende autobeurs in Geneve zal dan ook het hele gamma laten zien.
Mensen zijn nog steeds heel benieuwd naar de gewone versie's zo lees ik op de diverse sites.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 555
Lid geworden op: di sep 11, 2012 21:28

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo feb 10, 2016 09:10

Ja, de Giulia is inderdaad vanwege het jubileum geïntroduceerd. Alleen kan je je wel afvragen hoe handig dat eigenlijk was. Punt is dat je maar één keer een eerste indruk kan maken net als in de rest van het leven. Wanneer jij een geweldige avond met een mooie vrouw hebt en er vervolgens pas na zeven maanden een keer belt of ze nog eens met je uit eten wil... Ik weet niet of ze er dan nog erg voor open staat. :o

Maar meer on topic. De realiteit die je nu schetst, is zoals het achteraf door FCA wordt gepresenteerd. On the go was het nogal een ander verhaal. De suggestie was steeds dat op de IAA alles bekend zou worden. Tot en met op de eerste beursdag zelf. In die periode werd er ook vanuit Fiat gesuggereerd dat de introductie - met rijden erbij dus - begin 2016 zou zijn. Goed, ik heb nog geen uitnodiging zien langskomen en we leven nu in februari. De officiële lijn is nu dat er ergens eind voorjaar een auto zou moeten worden gepresenteerd. Welke? Ehh... En de start van de productie van andere versies moet later dit jaar zijn. Wanneer later dit jaar? Ehh...

Als liefhebbers onder elkaar kan je dit goed praten. Maar wanneer je er met iets meer afstand tegenaan kijkt, kan je alleen maar zeggen dat Alfa een enorme puinzooi heeft gemaakt van de pr en marketing rond de Giulia. Het is het tegenovergestelde van hoe ooit Ford het volmaakt deed met de eerste Mustang. Toen was die auto in alle media te zien door het land en stond de volgende dag overal bij de dealer. Maak de mensen gek en vervolgens zijn ze klaar voor de koop. Zo simpel is het gewoon. De echte Alfisten zullen voor de zoveelste keer met de hand over het hart strijken, maar ik vrees voor de andere 80 procent kopers die je nodig hebt om een merk in leven te houden.

Tot besluit. Ik heb afgelopen week een interview gehad met de ex marketingman van Lancia Nederland van toen nog Fiat Auto. Het patroon dat hij beschreef van uitgestelde auto's die wanneer ze kwamen meestal jaren te laat werden voorgesteld en compleet anders van styling waren. Het kwam mij allemaal angstig bekend voor en we weten hoe het met Lancia gaat. Kern van het verhaal is zoals de ex-Lanciaman me vertelde en de adjunct hoofdredacteur van Quattroruote eerder zei. Italianen lukt het niet een merk jaar op jaar te laten groeien en producten logisch elkaar te laten opvolgen. In Italië scoort een fabriek een hit - 156, 147, Dedra, Delta - en daarna vergeten ze een logische opvolger te ontwikkelen. Als liefhebber is het niet leuk te horen, maar ik denk dat het op Ferrari en Lamborghini na opgaat voor bijna alle Italiaanse merken.
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo feb 10, 2016 11:13

Ik denk dat we in Europa teveel focussen op onze eigen markt.
De Giulia moet het goed gaan doen op de wereldmarkt, speciaal de terugkeer van het merk in Amerika.
Daar kan je inderdaad slechts een keer de juiste indruk maken. Moet allemaal van nul opgebouwd worden.

De Fiat 500 had daar een moeilijke start waarna Marchionne de nodige maatregelen nam om het wel succesvol(ler) te maken.
Ze zullen wel het nodige geleerd hebben ook met Maserati de afgelopen paar jaar.

Ik denk dat de hele pr en marketing nog moet gaan komen op moment dat de modellen in Geneve staan en richting de showrooms komen. Dus vanaf maart tot najaar dit jaar.

Denk dat de mensen en de journalisten zichzelf meer gek hebben gemaakt met de Giulia. Kennelijk werkt het merk Alfa Romeo nog steeds als ik overal de commentaren zie. Iedereen staat gespitst als er maar enig nieuws opduikt.

Ben het eens met de constatering dat er nog veel werk te doen is qua pr /marketing en vooral product planning.
Dat is toch kennelijk iets van de Italianen.
Die maken inderdaad een mooi model en daarna gaan ze weer iets totaal anders ontwerpen. Evolutie in modellen is vrijwel onbekend. Ook wel de charme want wie wil nu zijn hele leven in een Golf of zo rondrijden.
Niet handig voor je verkoopaantallen om zo bezig te zijn en net zo min voor je winst zo is gebleken de afgelopen decennia.
Goed voorbeeld inderdaad Ferrari die wel hun markt uitstekend kunnen bedienen. Maserati al weer moeilijker binnen de Fiat groep.

Vrees ook dat de hele Chrysler overname en samensmelting binnen de Fiat Chrysler groep een grotere wisselwerking heeft getrokken dan gedacht. Marchionne is nog steeds bezig met zijn masterplan af te werken om eea betaald te krijgen. Laatste twee jaar slaagt hij daar steeds beter in zodat er ook lucht voor een Alfa Romeo ontstaat.

Nou we laten ons weer verrassen begin maart in Geneve :)
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

B-lee
Guru
Guru
Berichten: 1203
Lid geworden op: di aug 30, 2005 16:30
Locatie: vilvoorde (belgië)
Contacteer: ICQ

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo feb 10, 2016 15:07

Ik hoop dat ze met de Giulia er niet dezelfde chaos van maken als met de 500 , je zou zeggen ze gaan ervan geleerd hebben .
Maar de Italiaantjes kennende .....
Toen kon je de nieuwe 500 in Italië en Frankrijk al nieuw kopen en rijden en de rest van europa moest nog een paar maandjes wachten .
Wat als gevolg had dat je al wel 500tjes kon kopen 2de hands maar nog niet nieuw op de Belg. markt :roll:
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”