Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8819
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za feb 25, 2017 20:36


Nooit van dat verdienmodel gehoord? Volgens mij was Porsche een van de eerste om dat uit te melken. Minder opties = meer betalen, dit volgt hetzelfde principe :jumping:
Porsche, riep iemand Porsche.

Dat rotmerk heeft mij helemaal verpest. In de jaren voor de 4C was het zo karig gesteld met de modellenreeks van Alfa Romeo dat ik uit pure frustratie vreemd ben gegaan. Nu ben ik verpest want die gasten maken goede auto's zeg. Interieur perfect en veel, veel, veel beter rijden dan dat ik ooit had gedacht. Ik heb een slappe inruilpoging gedaan voor een 4C maar het verschil was gewoon te groot.
Dus dat Duitse hok gaat niet weg en nu ben ik maar gaan sparen voor een tweede wagen.

Nog even dromen en wie weet heb ik eind van het jaar, begin volgend jaar weer een Alfa (ijs en weder dienende natuurlijk).
Ik verlang er best naar. Maar een nieuwe..., dan wil ik niet.
"Het grote afschrijven" van een nieuwe Alfa kan ik niet dragen. Het is namelijk wel allemaal privé spaargeld.
Herkenbaar. Als je eenmaal vreemd bent gegaan ga je toch wat anders naar Alfa kijken. Het is ook een beetje omgekeerd vreemdgaan eigenlijk. 'De ander' is bijna altijd in alle opzichten de verstandiger keus. Beter ook. Maar het mist een zekere charme.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo feb 26, 2017 14:26

Toch weer bijzonder dat een journalist een 2.0 turbo benzine 4wd Alfa niet vergelijkt met een identiek opgezette, presterende en geprijsde Audi A4 tfsi maar met een duurdere S4. En dan klaagt over de remmen van de Giulia terwijl omzeggens Auto motor und Sport ze dezelfde cijfers geeft (35 meter uit koud, bv).
http://www.vroom.be/nl/autotest/eerste- ... lia-veloce



Nooit van dat verdienmodel gehoord? Volgens mij was Porsche een van de eerste om dat uit te melken. Minder opties = meer betalen, dit volgt hetzelfde principe :jumping:
Porsche, riep iemand Porsche.

Dat rotmerk heeft mij helemaal verpest. In de jaren voor de 4C was het zo karig gesteld met de modellenreeks van Alfa Romeo dat ik uit pure frustratie vreemd ben gegaan. Nu ben ik verpest want die gasten maken goede auto's zeg. Interieur perfect en veel, veel, veel beter rijden dan dat ik ooit had gedacht. Ik heb een slappe inruilpoging gedaan voor een 4C maar het verschil was gewoon te groot.
Dus dat Duitse hok gaat niet weg en nu ben ik maar gaan sparen voor een tweede wagen.

Nog even dromen en wie weet heb ik eind van het jaar, begin volgend jaar weer een Alfa (ijs en weder dienende natuurlijk).
Ik verlang er best naar. Maar een nieuwe..., dan wil ik niet.
"Het grote afschrijven" van een nieuwe Alfa kan ik niet dragen. Het is namelijk wel allemaal privé spaargeld.
Herkenbaar. Als je eenmaal vreemd bent gegaan ga je toch wat anders naar Alfa kijken. Het is ook een beetje omgekeerd vreemdgaan eigenlijk. 'De ander' is bijna altijd in alle opzichten de verstandiger keus. Beter ook. Maar het mist een zekere charme.
Heb het tegenovergestelde gemerkt. Paar keer andere merken geprobeerd maar kom steeds terug bij Alfa.

Toen ik rondkeek voor de 4C kwam ik dit tegen https://youtu.be/yqg0wCkcdKE en op forums mbt de Cayman /Boxster vond ik meer van hetzelfde - enkel de Porsches uit Finland zouden goed in elkaar passen was de toon daar. Dacht zowat hetzelfde over Lotus te vinden maar dat viel nogal mee. Waardevermindering lijkt me niet zo'n punt te zijn mbt 4C -en al helemaal niet in mijn geval want die gaat niet meer weg. En eigenlijk zijn die auto's onvergelijkbaar. De Duitser is een toonbeeld van compromis en de Alfa / Lotus (Elise) dat van net geen compromis. En als dan toch compromis: irl is een megane rs sneller en handiger als daily. Het enige wat voor mij de Porsche voorhad was het geluid van de 6 boxer.

Achteraf gezien is de vraag die ik me stel: zou het niet eenvoudiger geweest zijn om het 4C geld in een Giulia QV te stoppen? Ja want maar 1 auto ipv een 4C en een diesel daily (stalling, onderhoud, taksen), nee want... waardeverlies.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma feb 27, 2017 15:45

Heb het tegenovergestelde gemerkt. Paar keer andere merken geprobeerd maar kom steeds terug bij Alfa.

Toen ik rondkeek voor de 4C kwam ik dit tegen https://youtu.be/yqg0wCkcdKE en op forums mbt de Cayman /Boxster vond ik meer van hetzelfde - enkel de Porsches uit Finland zouden goed in elkaar passen was de toon daar. Dacht zowat hetzelfde over Lotus te vinden maar dat viel nogal mee. Waardevermindering lijkt me niet zo'n punt te zijn mbt 4C -en al helemaal niet in mijn geval want die gaat niet meer weg. En eigenlijk zijn die auto's onvergelijkbaar. De Duitser is een toonbeeld van compromis en de Alfa / Lotus (Elise) dat van net geen compromis. En als dan toch compromis: irl is een megane rs sneller en handiger als daily. Het enige wat voor mij de Porsche voorhad was het geluid van de 6 boxer.

Achteraf gezien is de vraag die ik me stel: zou het niet eenvoudiger geweest zijn om het 4C geld in een Giulia QV te stoppen? Ja want maar 1 auto ipv een 4C en een diesel daily (stalling, onderhoud, taksen), nee want... waardeverlies.
Dat verhaal van Nick Murray, is een heel gek verhaal en er zitten meerdere kanten aan. Als je alles, alles en alles leest op Porsche fora et cetera komen er twee zaken naar voren.
Ja, Porsche heeft enorm geblunderd bij herstel van zijn wagen. Hij heeft uiteindelijk ook zijn geld teruggekregen, heeft toen een jaar BMW M4 (of M3??) gereden en rijdt inmiddels weer rond in zijn nieuwe blauwe Porsche 911.
Maar hij had zelf wat gedaan (of laten doen door derden) aan de elektronica zoals een voor en achter camera inbouwen.

Natuurlijk kan de P worden ingeruild op een nieuwe Giulia QV. Maar zoals ik en jij ook hebt vermeld.... de afschrijving.
Ik kan het mij gewoon rationeel niet veroorloven. Al die jaren keihard gewerkt en gespaard. Niets is aan komen waaien.
Dan wil je toch geen 30 % afschrijven in één of twee jaar?
Laatst gewijzigd door Alfa-Corazon op ma feb 27, 2017 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
AVeloce
Newbie
Newbie
Berichten: 46
Lid geworden op: do jan 14, 2016 13:37

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma feb 27, 2017 17:30

Afgelopen donderdag mijn eerste in het wild gespot, ergens in Antwerpen. Niet 100% legaal geparkeerd zo lijkt het :mrgreen:

Afbeelding

Op foto's vind ik hem niet altijd heel onderscheidend van ontwerp, maar in 't echt ziet hij er toch wel véél stijlvoller uit dan al die andere grijze muizen op de weg. Hij viel me in ieder geval meteen op in het straatbeeld. Deze kleur staat hem trouwens ook erg goed!

Meteen na het nemen van deze foto kwam er ook nog eens een zwarte brera voorbij rijden :D
I O----V----O I

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di feb 28, 2017 17:23

Afgelopen donderdag mijn eerste in het wild gespot, ergens in Antwerpen. Niet 100% legaal geparkeerd zo lijkt het :mrgreen:

Op foto's vind ik hem niet altijd heel onderscheidend van ontwerp, maar in 't echt ziet hij er toch wel véél stijlvoller uit dan al die andere grijze muizen op de weg. Hij viel me in ieder geval meteen op in het straatbeeld. Deze kleur staat hem trouwens ook erg goed!

Meteen na het nemen van deze foto kwam er ook nog eens een zwarte brera voorbij rijden :D
Potverdikke dat staat 'em goed. Doet me onwillekeurig denken aan een 60s Alfa.
Natuurlijk kan de P worden ingeruild op een nieuwe Giulia QV. Maar zoals ik en jij ook hebt vermeld.... de afschrijving.
Ik kan het mij gewoon rationeel niet veroorloven. Al die jaren keihard gewerkt en gespaard. Niets is aan komen waaien.
Dan wil je toch geen 30 % afschrijven in één of twee jaar?
Heel begrijpelijk, het moet leuk blijven en karrevrachten geld zien afwaarderen is niet leuk. Mogelijk komt soelaas in de vorm van Giulia Sprint of 6C.
En het wordt al helemaal interessant als de vingers gaan jeuken bij omzeggens Zagato. Nog niet zo heel lang geleden stond er een Hyena te koop voor 70k. Nu is dat de gangbare prijs voor een "normale" integrale, en die Zagato ...http://www.bonhams.com/auctions/24103/l ... 10&page=13

(Anderzijds is de garage nu al te klein en wil ik er graag nog een Autobianchi bij.)
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di feb 28, 2017 17:33

Dat donkerrood heet Rosso Monza. Ik vind 't een kleur die in het echt véél mooier is dan op foto's. Dat vind ik überhaupt van de Giulia, op foto's word ik er niet zo heel erg warm van, maar in het echt klopt die auto gewoon. Dan valt hij toch wel op vanwege de mooie bollingen in de carrosserie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Veloce op do mar 02, 2017 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mar 01, 2017 22:55

Ik hoop overigens wel dat er nog wat leukere kleuren bij komen, vind het nu allemaal wat grijs en grauw. Desondanks vind ik Grigio Vesuvio heel erg cool staan op de Giulia, zeker met bruin of rood interieur. Al was blu Montecarlo meteen vanaf het begin mijn favoriet.

Overzichtje van de kleuren, want met die computerplaatjes kunnen we ook niks.

Nero (Uni)
Afbeelding

Nero Vulcano
Afbeelding

Grigio Vesuvio
Afbeelding

Grigio Stromboli
Afbeelding

Argento Silverstone
Afbeelding


Titanio Imola
Afbeelding

Grigio Lipari
Afbeelding

Bianco Alfa (uni)
Afbeelding

Bianco Trofeo (parelmoer)
Afbeelding

Blu Montecarlo
Afbeelding

Rosso Competizione (parelmoer)
Afbeelding

Rosso Alfa (uni)
Afbeelding

Rosso Monza
Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mar 01, 2017 23:08

Dat vijftig tinten grijs hoeft van mij ook niet zo, doe mij er maar eentje in Rosso Competizione :thumbs:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1719
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mar 02, 2017 06:09

Geel erbij, en Verde mitro mettalic aub.

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mar 02, 2017 08:42

Volgende line up op de autoshow Geneve:

The multiple award-winning Alfa Romeo Giulia

Alongside the Alfa Romeo SUV will be the lovely Giulia, the sports sedan that ushered in the Brand's new era in 2016, rewriting the style, sportiness and technology rulebooks. The Giulia model is a unique blend of all the factors that have made Alfa Romeo one of the most desirable Brands: distinctively Italian design, high-performance engines, impeccable weight distribution, unique engineering features and the best weight/power ratio. Today, the same ingredients have been adapted to a new category, the original Stelvio SUV.
The Geneva stand will display two Giulia Veloce cars, exhibiting this version's style and the exclusive contents worthy of a name with a proud Alfa Romeo tradition: the "Veloce" designation was first used in 1956 for the Giulietta model, and since then it has denoted the Brand's sportiest, most distinctive versions. To find favour with customers in search of contents packed with personality, the Swiss exhibition will showcase an Alfa Red Giulia Veloce with 280 HP 2.0 turbocharged petrol engine, automatic 8-speed transmission and Q4 all-wheel drive. It will be partnered by a second Giulia Veloce, in Stromboli Grey colour, with 210 HP 2.2 Diesel engine, automatic 8-speed transmission and Q4 all-wheel drive.
The Giulia section will be completed by a Competizione Red Quadrifoglio equipped with a 510 HP 2.9 V6 Twin Turbo petrol engine, combined with the automatic 8-speed transmission, and featuring ultralight black five-hole 19" wheels, higher-power brake system with carboceramic discs, and racing-style wraparound leather and Alcantara® seats with electric 8-way adjustment. The car on show will also display carbon accessories by Mopar, including the "V" trim on the radiator grille, the door mirror caps, the illuminated kick plate and the special gear knob.
A new version will be launched in March to extend the range's Diesel offering: Giulia Super 2.2 180 HP AT8 Q4. Based on the most popular engine and version, this new variation is intended mainly for customers desiring all the benefits of the innovative Q4 on demand all-wheel drive system - standard on the Giulia Veloce - but with a less sporty look than the Veloce. To satisfy customers who favour a strongly sporty look, the new Interior and Exterior Veloce Packs will also be on sale from March. Available on Giulia Super, the packs allow personalisation of both the interior (heated, electric, racing-style seats in perforated leather and aluminium dashboard insert and door panel) and the front and rear bumpers, with the exclusive contents normally specific to the Veloce version.


Hum klinkt heel fijn die Super 2.2 Diesel Q4. Graag in Rosso Monza grazie.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mar 02, 2017 16:41

Smaken en kleuren... :wink:

Ik heb nog geen witte of competizione rode gezien maar tot dusver heb ik nog geen lelijke kleur ontdekt voor een Giulia.
De mijne is Stromboli Grijs - want stock korting, maar eigenlijk past het ook wel. Ik vind knallend rood geweldig maar einde van de rit wil ik niet opvallen in het verkeer. Er zijn zo al genoeg gestoorde elementen onderweg die blijkbaar iets te bewijzen hebben - geen zin in en al helemaal niet met mijn dochtertje op de achterbank. (overigens valt een zwarte 4C nog steeds vrij hard op blijkbaar - foutje in de redenering daar mijnentwege).

Twee dingen die me steeds weer opvallen :
- Lichte kleuren doen dat brugje, die welving tussen de voorlichten en over het scudetto, wat meer opvallen. Dat vind ik dus een ongelooflijk sexy stukje. :mrgreen:

- Deze wielen vind ik er niet uitzien op foto maar zijn gewoonweg perfectie in het echt - vind ik.
Afbeelding
Ze maken die welving rond de achterwielen helemaal af. En voor een rode is het haast een misdaad ze niet te bestellen.
Voor een grijze zoals op de foto vind ik de gewone gunmetal super velgen of de zwarte teledials ("sport") dan weer mooier, want hogere band. Gek he. :D
I nostri sogni sono sempre presenti.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1727
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mar 02, 2017 22:40

Smaken en kleuren... :wink:
Wie durft te vragen welke olie de beste keuze is. Dan zijn we weer 10 pagina's rijker :lol: .

Gebruikersavatar
Xavier1978
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: ma sep 02, 2013 18:47
Locatie: Bremen (en soms in Zoetermeer)
Contacteer: Facebook

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mar 02, 2017 22:54

wat ik mis ? de 280 pk versie maar dan achterwiel aangedreven zoals in de VS en oh ja... handbak graag
Salutazione Cordiale

Xavier - Registerleider Giulia Bertone en Berlina
2020 Giulia 2.0 Sprint Rosso Alfa
1998 Spider 1.8 Twin Spark 16V Grigio Eclisse
1992 33 1.4 IE L Rosso Alfa
1969 Giulia 1300 Ti Bluette

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mar 02, 2017 23:10

To satisfy customers who favour a strongly sporty look, the new Interior and Exterior Veloce Packs will also be on sale from March. Available on Giulia Super, the packs allow personalisation of both the interior (heated, electric, racing-style seats in perforated leather and aluminium dashboard insert and door panel) and the front and rear bumpers, with the exclusive contents normally specific to the Veloce version.

dit is precies dat ik op de vorige pagina typte, fijn dat ze hier dan toch mee komen. 8)

Dit is precies wat je wilt Xavier
Dan koop je gewoon een instap-200pk TBi met bovenstaand interior/exterior Veloce-pack en stuur je hem langs Squadra-tuning. (ze hebben nu de 200pkTBI al op 280pk en verwachten ongeveer 320 te halen)
Daarmee heb je dan het uiterlijk en die gave sportstoelen van de Veloce, het vermogen van de Veloce (of meer), maar wel RWD.
Performance-pack aanvingen met sperdiff zodat je de TCS kunt uitschakelen en het feest kan beginnen.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Xavier1978
Member
Member
Berichten: 221
Lid geworden op: ma sep 02, 2013 18:47
Locatie: Bremen (en soms in Zoetermeer)
Contacteer: Facebook

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma mar 06, 2017 12:52

En dan de ZF transmissie eruit slopen, een handbak van de Quadrifoglio en pedalen en dan heb ik 'm.... :-)
Ik vrees dat ik dan voor de meerprijs dan net zo goed voor een Quadrifoglio kan gaan ;-)
Salutazione Cordiale

Xavier - Registerleider Giulia Bertone en Berlina
2020 Giulia 2.0 Sprint Rosso Alfa
1998 Spider 1.8 Twin Spark 16V Grigio Eclisse
1992 33 1.4 IE L Rosso Alfa
1969 Giulia 1300 Ti Bluette

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”