Massie
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma feb 20, 2017 19:49

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma feb 20, 2017 23:34

"Veel slechte dingen gelezen"..... waar dan?!
Voorafgaand aan de uiteindelijke bestelling, was ik juist onder de indruk van de vele zeer positieve eerste reacties van de verschillende autojournalisten.
Nu de auto er is, snap ik ook waarom dat zo is.

Gebruikersavatar
FO
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 716
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 21:18
Locatie: Nijverdal
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di feb 21, 2017 00:09

"Veel slechte dingen gelezen"..... waar dan?!
Voorafgaand aan de uiteindelijke bestelling, was ik juist onder de indruk van de vele zeer positieve eerste reacties van de verschillende autojournalisten.
Nu de auto er is, snap ik ook waarom dat zo is.
:thumbs: :thumbs:

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di feb 21, 2017 09:56

Zo veel slechts heb ik ook niet gelezen en ik denk dat ik alles redelijk goed bijhoud wat dat betreft. Het soms haperende sperdifferentieel op de Quadrifoglio is het ernstigste waar ik tot nu toe iets over gelezen heb. Verder beperkt het zich tot verbazing over zaken als een bekerhouder waar een standard blikje niet in past, de constatering dat het interieur niet Audi-strak is en dat de graphics van het infotainment niet state of the art zijn. Valt mee dus.

Wat ik wel apart vind: op de 'normale' Giulia's klan het ESP niet helemaal uit, en op de Quadrifoglio is het ESP schijnbaar per definitie uit als je alles op 'maximum attack' zet. Een beetje de held uithangen met een powerslide-met-vangnet is er dus niet bij. Aparte keuze.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Massie
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma feb 20, 2017 19:49

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di feb 21, 2017 10:26

"Niet Audi strak is".......gelukkig maar zou ik zeggen.
Voor de tijdelijke 166 (grandioze kar was dat en man, wat mis ik die Busso V6) hebben we een A5 coupe gereden.
Naast de 13 k kostende motorreparatie bij 30k kms, en het inspiratieloze weggedrag, viel ons vanaf moment 0, het zakelijke en doodsaaie interieur op.
Het interieur van de Giulia is, zeker met Tan kleur of rood leder, gewoon gezellig met een meer dan voldoende kwaliteitsniveau.
In een UK test werd trouwens gezegd dat de kwaliteitsindruk van het interieur gevoelsmatig tussen dat van een BMW en een Audi in zou zitten!
Mooi zat dus wat mij betreft en Alfa heeft hier kennelijk ook mega stappen gezet!
Strakke-naadjes-fetisjisten en dashboardstrelers kunnen sowieso beter op een VAG forum gaan zitten dan op een forum van een willekeurig Italiaans merk;
Het "chroom" bv van de luchtuitstroomopeningen van onze andere Italiaan, is pas echt van een miserabele kwaliteit, hier hebben critici wél recht van spreken.

En van een rijdersauto verwacht ik geen state of the art display of perfecte bekerhouders, maar dat ie toch vooral grandioos RIJDT!
Gesmeer met drankjes in een auto is hier sowieso niet aan de orde, dus die bekerhouders werden geen dealbreaker.
En als de radio speelt, kan de grote display wat mij betreft ook wel op zwart.
Hoewel ik het er best goed uit vind zien allemaal.

De twee echte minpunten?
1)Het geluid van de motor.
2)Inderdaad het ontbreken van een uitschakelbaar ESP.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di feb 21, 2017 10:32

Grotendeels eens met je verhaal hoor. Die sluitnaadfetisj die de VAG-groep bij de autopers heft geïnjecteerd is natuurlijk volkomen onzinnig.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di feb 21, 2017 13:16

Volgens mij kan het ESP etc wél uit op de 200pk TBI, maar dan moet je wel het performance pack aanvinken. Dan heb je de Alfa Active Suspension en het sperdifferentieel. Kost overigens tussen de 2300,- en 2600,- afhankelijk van handbak/automaat.

Maar....dat kan dan weer niet op een kale Giulia, dan moet je minimaal een Super hebben. Geen flauw idee waarom, maar zo heeft Alfa dat weer bedacht.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Blackie
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: vr feb 27, 2009 21:20
Locatie: Oosterzele

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo feb 22, 2017 07:44

Daarnet een blauwe (Blu Monte Carlo?) QV in 't wild gespot!!! :twisted:
SCARB n° 5871

Nu: 147 1.9 JTDm 16v & Giulietta 1.6 JTDm
Vroeger: 145 1.9 JTD

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo feb 22, 2017 22:05

Volgens mij kan het ESP etc wél uit op de 200pk TBI, maar dan moet je wel het performance pack aanvinken. Dan heb je de Alfa Active Suspension en het sperdifferentieel. Kost overigens tussen de 2300,- en 2600,- afhankelijk van handbak/automaat.

Maar....dat kan dan weer niet op een kale Giulia, dan moet je minimaal een Super hebben. Geen flauw idee waarom, maar zo heeft Alfa dat weer bedacht.
Dus je moet bijbetalen om iets niet te kunnen gebruiken :-k
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4311
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo feb 22, 2017 22:11

Volgens mij kan het ESP etc wél uit op de 200pk TBI, maar dan moet je wel het performance pack aanvinken. Dan heb je de Alfa Active Suspension en het sperdifferentieel. Kost overigens tussen de 2300,- en 2600,- afhankelijk van handbak/automaat.

Maar....dat kan dan weer niet op een kale Giulia, dan moet je minimaal een Super hebben. Geen flauw idee waarom, maar zo heeft Alfa dat weer bedacht.
Dus je moet bijbetalen om iets niet te kunnen gebruiken :-k
Ja, het is tegenwoordig een luxe om geen luxe te hebben.


Trouwens vandaag weer eentje op de a7 gezien in een donkerrode (aubergine) kleur. Heel chique.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do feb 23, 2017 09:00

Volgens mij kan het ESP etc wél uit op de 200pk TBI, maar dan moet je wel het performance pack aanvinken. Dan heb je de Alfa Active Suspension en het sperdifferentieel. Kost overigens tussen de 2300,- en 2600,- afhankelijk van handbak/automaat.

Maar....dat kan dan weer niet op een kale Giulia, dan moet je minimaal een Super hebben. Geen flauw idee waarom, maar zo heeft Alfa dat weer bedacht.
Dus je moet bijbetalen om iets niet te kunnen gebruiken :-k
Nooit van dat verdienmodel gehoord? Volgens mij was Porsche een van de eerste om dat uit te melken. Minder opties = meer betalen, dit volgt hetzelfde principe :jumping:
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do feb 23, 2017 23:35

Volgens mij kan het ESP etc wél uit op de 200pk TBI, maar dan moet je wel het performance pack aanvinken. Dan heb je de Alfa Active Suspension en het sperdifferentieel. Kost overigens tussen de 2300,- en 2600,- afhankelijk van handbak/automaat.

Maar....dat kan dan weer niet op een kale Giulia, dan moet je minimaal een Super hebben. Geen flauw idee waarom, maar zo heeft Alfa dat weer bedacht.
Dus je moet bijbetalen om iets niet te kunnen gebruiken :-k
Nooit van dat verdienmodel gehoord? Volgens mij was Porsche een van de eerste om dat uit te melken. Minder opties = meer betalen, dit volgt hetzelfde principe :jumping:
Jahoor ik ken het principe :wink:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr feb 24, 2017 17:57


Nooit van dat verdienmodel gehoord? Volgens mij was Porsche een van de eerste om dat uit te melken. Minder opties = meer betalen, dit volgt hetzelfde principe :jumping:
Porsche, riep iemand Porsche.

Dat rotmerk heeft mij helemaal verpest. In de jaren voor de 4C was het zo karig gesteld met de modellenreeks van Alfa Romeo dat ik uit pure frustratie vreemd ben gegaan. Nu ben ik verpest want die gasten maken goede auto's zeg. Interieur perfect en veel, veel, veel beter rijden dan dat ik ooit had gedacht. Ik heb een slappe inruilpoging gedaan voor een 4C maar het verschil was gewoon te groot.
Dus dat Duitse hok gaat niet weg en nu ben ik maar gaan sparen voor een tweede wagen.

Nog even dromen en wie weet heb ik eind van het jaar, begin volgend jaar weer een Alfa (ijs en weder dienende natuurlijk).
Ik verlang er best naar. Maar een nieuwe..., dan wil ik niet.
"Het grote afschrijven" van een nieuwe Alfa kan ik niet dragen. Het is namelijk wel allemaal privé spaargeld.
Laatst gewijzigd door Alfa-Corazon op za feb 25, 2017 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr feb 24, 2017 19:02

SZ voor dagelijks Roy? :mrgreen:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr feb 24, 2017 22:12

Ik hoop ook wel dat Alfa snel een beetje doorpakt met de Giulia, want het is allemaal nog een beetje te beperkt nu.
Heb even getwijfeld om te kijken voor een nieuwe Giulia om die zakelijk te gaan rijden. Zodoende ben ik de afgelopen week eens gaan spelen met de configurator en er vallen me toch wel een paar dingen op.
Vroegâh, was een Alfa niet eens heel veel goedkoper dan de (Duitse) concurrentie, maar daar kreeg je wel heel erg veel meer uitrusting voor terug. Dat is bij de Giulia wel anders, nu moet je net als bij BMW een paar honderd piek gaan betalen voor een neerklapbare achterbank!
Ik snap dat wel, want daar is veel geld mee te verdienen. Veel meer dan de marge op een kale auto. Maar dan moeten ze wel zorgen voor genoeg keuzevrijheid in de opties.
Op zich is die €40K ook wel scherp voor de 200pk TBI, maar als ik hem samenstel hoe ik 'm wil (en dan doe ik echt niet gek), zit ik al héél vlot boven de 50 mille....en dan had ik 't performance package twv 2600,- nog niet eens gekozen. Daar schrok ik best wel van als ik kijk wat mijn eveneens 200pk TBI 159 5 jaar geleden koste.


Maar vooral de keuze in samenstellen vind ik nog niet heel erg overtuigend als ik het vergelijk met andere merken.
Houtinleg kan alleen maar als je Luxury pakket pakt van €3,5K....
Bepaalde kleuren interieur gaan niet samen met bepaalde exterieurkleuren of uitvoeringen.
En bij een Alfa vooral wel belangrijk: waar is het échte sportpakket?
Het "sportpakket" dat je nu kunt kiezen bestaat uit xenonverlichting (is dat sportief? :? ), aluminium pedalen en lederen sportstuur. Eventueel is dat uit te breiden naar Sportpack AFS met de sportieve optie "koplampsroeiers". #-o
Waar ik naartoe wil, is dat je ziet dat veel merken juist nog meer geld verdienen aan al die losse opties die er mogelijk zijn. Zo kun je je A4 1.6TDI met 110pk gewoon voorzien van S-line pakket. Sportief uiterlijk en sportstoelen. Slaat natuurlijk nergens op, maar het kán en ze (Audi/VW) verdienen nog gewoon extra geld ook. En let maar eens op hoeveel Audi's met zo'n S-line pakketjes rondrijden.
Het zou juist leuk voor ons en slim van FCA zijn als je die 200pk Giulia ook kan voorzien van een Veloce-stijl buitenkant (stukje omlaag, dubbele uitlaat met diffuser en iets andere voorspoiler) en/of uitrusten met die prachtige sportstoelen. Want de originele stoelen vind ik niet erg mooi.

En voor de verkoopaantallen zou ik ook nog wel een ongeveer 140 en 170pk sterke benzine verwachten om al die 316i en 318i's wat weerstand te bieden. Dat zijn toch wel juist de 2 motorisaties waar je de grootste aantallen van gaat draaien. Ik heb sowieso het idee dat steeds meer mensen kiezen voor een kleine motor met veel opties ipv een dikkere versie met wat minder luxe.
Daar moeten ze ook niet te lang meer mee wachten anders is de "buzz" rond dit model verdwenen en steelt een concurrent de spotlight in dit zeer belangrijke segment. Het is ondertussen al weer 20 maanden(!) geleden dat de Giulia voor het eerst aan ons getoond werd!
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za feb 25, 2017 19:19

SZ voor dagelijks Roy? :mrgreen:

Grtz,fRank
Geef mij wat tijd Frank, ik kom terug met een gave Alfa.
Momenteel trekt de 4C mij het meest, maarrrrr een Giulia is praktischer.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”