Gebruikersavatar
DAVE
Guru
Guru
Berichten: 1175
Lid geworden op: do dec 30, 2004 12:25
Locatie: Vilvoorde

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma dec 26, 2016 15:44

"De auto die de meesten van jullie hier zoeken wordt al gemaakt. Bij BMW."


Spreek voor jezelf, ik ben alleszins NIET op zoek naar een BMW. Ik kan de Giulia best pruimen en ik ben nog altijd gek van mijn 166, mijn 159 SW, de Brera komt ook nog eens opnieuw op mijn oprit, in een jaar of 5 een Giulia , misschien eens een 4 C als tussendoortje , ALFA-keus genoeg dus...

Ik ga niet meeheulen met het gros van de bevolking. In 95 % van de wagens die tegenwoordig rondrijden wil ik helemaal niet mee rijden laat staan in gezien worden.

Ik koop een wagen met mijn ogen, mijn hart en met mijn portemonee, in die volgorde en NIET omdat ik een dikkere bak wil hebben dan mijn buurman of omdat ik op dat automerk 6 jaar garantie krijg of omdat die wagen 25 airbags of trizone van wat dan maar ook heeft.

Een ALFA wekt emoties op vanuit mijn onderbuik zoals geen andere merk dat kan. Ik begrijp ook niet dat er mensen op ons forum reclame komen maken voor andere merken, je gaat toch ook niet op een BMW forum reclame maken voor ALFA ROMEO ?
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

Gebruikersavatar
joy
Full Member
Full Member
Berichten: 339
Lid geworden op: za jun 18, 2005 19:41

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma dec 26, 2016 16:55

Kijk en op dit soort reacties zit ik nou te wachten. Hiervoor zit ik op dit forum. Deze reacties, en of ze nou objectief zijn of niet, dat maakt niet uit. Op een Alfa forum hoop en verwacht ik eerlijk gezegd wat 'gekleurde' reacties te vinden.

Ik hoef eigenlijk niet te weten of merk a of b beter, sneller,dikker enz. is. Als ik dat wil lezen dan meld ik mij wel bij het forum van merk a of b .

Dit alles uit de pen van de man die 30 jaar bij bmw werkt, 31 jaar Alfa rijdt en nog nooit een bmw op naam heeft gehad. :mrgreen:

Blackie
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: vr feb 27, 2009 21:20
Locatie: Oosterzele

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma dec 26, 2016 19:54

Dat de auto waar ik naar op zoek ben bij BMW al wordt gemaakt... weet het toch niet hoor.

Dat kijk-eens-hoe-goed-ik-kan-designen-design met allerlei chromen biezen en vleugels in de neus, mmm, laat maar. De portie arrogantie die je ongewild meegeleverd krijgt, nee dank u. En wat gedacht van de nieuwe 5-serie die de mogelijkheid heeft om on-line naar parkeerplaats te zoeken en daar aangekomen volledig autonoom te parkeren. Technisch prachtig maar is dit nu waar autorijden om draait? Dan neemt een mens al evengoed een abonnement bij De Lijn.
SCARB n° 5871

Nu: 147 1.9 JTDm 16v & Giulietta 1.6 JTDm
Vroeger: 145 1.9 JTD

Gebruikersavatar
Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 689
Lid geworden op: za aug 18, 2007 17:51
Locatie: Zoetermeer
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di dec 27, 2016 08:27

"De auto die de meesten van jullie hier zoeken wordt al gemaakt. Bij BMW."


Spreek voor jezelf, ik ben alleszins NIET op zoek naar een BMW. Ik kan de Giulia best pruimen en ik ben nog altijd gek van mijn 166, mijn 159 SW, de Brera komt ook nog eens opnieuw op mijn oprit, in een jaar of 5 een Giulia , misschien eens een 4 C als tussendoortje , ALFA-keus genoeg dus...

Ik ga niet meeheulen met het gros van de bevolking. In 95 % van de wagens die tegenwoordig rondrijden wil ik helemaal niet mee rijden laat staan in gezien worden.

Ik koop een wagen met mijn ogen, mijn hart en met mijn portemonee, in die volgorde
en NIET omdat ik een dikkere bak wil hebben dan mijn buurman of omdat ik op dat automerk 6 jaar garantie krijg of omdat die wagen 25 airbags of trizone van wat dan maar ook heeft.

Een ALFA wekt emoties op vanuit mijn onderbuik zoals geen andere merk dat kan. Ik begrijp ook niet dat er mensen op ons forum reclame komen maken voor andere merken, je gaat toch ook niet op een BMW forum reclame maken voor ALFA ROMEO ?
:thumbs:
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo dec 28, 2016 16:07

Zo is het maar net Dave!!!!!
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr dec 30, 2016 23:49

Giulia gekocht :D

Momenteel is er best wel wat te koop voor de prijs en het segment. De concurrentie is er pittig. En alhoewel ik hem in het echt veel meer een "75" stance vind hebben dan op foto (op de best mogelijke manier) waren het niet de looks die het deden.

Het proefrijden was als thuiskomen van een lange, lange reis en een warm bad nemen. Ik was luidop aan het lachen van bevrijding. Toch fantastisch dat een firma in Italie gewoonweg 100% weet wat voor auto ik wil? Niet normaal eigenlijk.
Stuur vond ik wel wat licht - beter in dynamic wel. Maar dat is zo voor al de moderne auto's.

Wat die voorgaande -geef toe- nogal trollende post over Bratwurst Mit Wasser betreft, twee dingen:
- Als ik met de 4C onderweg ben zijn het de BMW rijders die bijna uit hun zijraam vallen. Het lijkt me eerder dat er van die kant fors naar Alfa komt dan andersom. En het is maar de vraag als Alfa die Giulia blijft evolueren of ze nog ooit terug geraken. Ik zou niet weten waarom.
- Ik heb even gedacht aan een C-klasse, en zat enige tijd geleden ei-zo-na in een Volvo (was zo goed als gebeurd) maar op geen énkel maar dan ook op geen énkel moment heb ik ooit maar een microseconde gedacht aan een BMW of Audi.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Blackie
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: vr feb 27, 2009 21:20
Locatie: Oosterzele

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za dec 31, 2016 08:46

Dat is nog eens het jaar eindigen in stijl! Proficiat, wat komt er in het vooronder te liggen?

Zag gisteren de TG van december liggen: Giulia Q door zowel de lezers als de Engelse en Nederlandse redactie uitgeroepen tot beste auto van 2016 :D Top drie wordt vervolledigd door de 911 R en de DB11.

Laat ons bidden tot de heilige Sergio dat ze de nu ingeslagen weg niet meer verlaten en de inspanning blijven volhouden.

Oh ja, kroop gisteren na enige dage in een 500L gereden te hebben terug in de Giulietta. Ok, geen RWD, maar het rijdt toch ook verdomd lekker en gretig.
SCARB n° 5871

Nu: 147 1.9 JTDm 16v & Giulietta 1.6 JTDm
Vroeger: 145 1.9 JTD

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za dec 31, 2016 10:51

Top Gear, toch wel de "pinnacle" van automotive journalitiek. Als ik ergens geen waarde aan hecht, is het toch welde mening van Top Gear Magazine.

Ik vind 't wel ongelofelijk hoe snel mensen hier weer op hun tenen zijn getrapt als het woord BMW valt. Er word hier geschreven dat BMW-rijders bijna uit hun raam vallen bij het zien van een 4C, dat kun je ook zien als respect of jalouzie. Jalouzie vooral dan omdat ze wellicht liever een Alfa willen rijden maar dit merk hun (nog) niet bood wat ze nodig hebben. Of respect omdat ze ook andere merken kunnen waarderen i.p.v. alleen met oogkleppen op naar hun eigen merk te kijken.
In deze klasse zou het voor mij ook heel simpel zijn hoor, doe maar een Giulia. Maar dat ding heeft nu nog 2 problemen: te duur en geen SW. Drie keer raden wat dan de beste optie is als je een beetje leuk wilt sturen....
Ik heb een jaar geleden gekozen voor de dikste, jongste en duurste 159 die ik kon vinden, en ik word er niet echt blij van als ik achter het stuur zit. (wel om naar te kijken, dan is hij fantastisch en 100x mooier dan een BMW) Maar ik verveel me te pletter op de weg, dan zou eigenlijk een 325i een veel leukere en betere optie zijn. Echter voel ik me niet prettig in een BMW vanwege redenen die al genoemd zijn, maar respecteer wel zijn kwaliteiten. Maar de auto die eigenlijk bovenaan mijn lijst stond? Een Ford Focus ST...dat ding stuurt geweldig, lekker gooi en smijtijzer zoals je dat vroeger met een boxertje kon doen met de scherpte van een 147/156. Maar ik kreeg het gewoon niet over mijn hart om in een fukking Focus te gaan rijden, de ultieme brave huisvader leaseknaller met lelijk plastic interieur, ook al had hij dikke wielen, brede wielkasten en 250pk. Ik heb dus gekozen voor een auto die ik vooral heel erg mooi vond en waar ik als merk me het prettigste bij voel en heb flinke concessies op het gebied van rijden gedaan omdat ik altijd nog de Giulia heb om de hooligan mee uit te hangen, maar heb wel respect voor de merken die dit de afgelopen 10 jaar gewoon beter voor elkaar hadden.
En dat is dat waardeer, betekent niet dat ik snel in een ander merk ga rijden hoor. :lol:
Alfa heeft het nu met de Giulia eindelijk weer goed voor elkaar en hopelijk houden ze dit ook vast. Ik hoop van harte dat ik over en jaar of 2 een dikke Giulia kan oppikken, dan zorg ik wel dan mij vrouw in een SW gaat rijden. Maar please een beetje respect voor andere merken en wees ook niet blind voor de tekortkomingen van de Giulia. Wat Autoblog, TopGear er van vinden zegt mij niet zo veel, dat zijn vooral 15 jarige pubers die de auto alleen kennen van YouTube.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1288
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za dec 31, 2016 11:20

@Joy,

Wat een ontzettend domme irritante opmerking om hier te plaatsen
en een die hier zeker niet thuis hoort.
Als je dat vindt, dan ga je toch lekker in een oersaaie BMW rijden,
waaraan je tegenwoordig niet meer ziet of het nu een 3 of een 5 serie is.
Lekker onderscheidend, maar niet heus !!
:roll: :roll: :roll:
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Blackie
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: vr feb 27, 2009 21:20
Locatie: Oosterzele

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za dec 31, 2016 12:03

Dat TG geen automotive journalistiek is weet ik wel, maar het feit dat de Giulia al überhaupt in het lijstje voorkomt wil toch zeggen dat er iets goed aan moet zijn.

En het ging me er al helemaal niet om om daarmee te bewijzen dat die beter zou zijn dan een BMW of wat dan ook.
SCARB n° 5871

Nu: 147 1.9 JTDm 16v & Giulietta 1.6 JTDm
Vroeger: 145 1.9 JTD

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1719
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za dec 31, 2016 12:20

ik heb het stukje gelezen, en wat goed naar voren komt is dat de Giulia een COMPLEET nieuwe auto is.

De duitse 3, de ingenieurs daar zijn al 30 jaar lang hun middenklasser sedans aan het doorontwikkelen, zonder pauzes. Elke generatie is beter, sneller, technischer dan de vorige. Ja dan kom je uiteindelijk bij een auto die gewoon heel erg goed is.

Maar met de giulia is Alfa gewoon vanaf 0 begonnen. En desondanks bouwen ze een power sedan die de concurrentie op hun eigen terrein verslaat. Volgens de reviews is de auto kwalitatief niet op hetzelfde niveau, maar qua rijeigenschappen wel. Nou, dat vindt ik verrekte knap, om met je aller eerste wagen zo dicht in de buurt te komen.

Ze hadden ook gewoon een Ghibli een Alfa front kunnen geven. En dan meteen de motoren overnemen. Of zo'n Chrysler 300 met een andere body, die is ook RWD. Maar dat hebben ze niet gedaan. En dat kan ik heel erg waarderen

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za dec 31, 2016 14:22

Wat "de pers" betreft, en met name de Engelse : sinds de 4C geloof ik er geen woord meer van.
Moest ik die bagger hebben geloofd dan had ik de meest geweldige auto van mijn leven nooit gekocht. Stel je voor.
Ik heb dan ook pas wat reviews incidenteel gelezen nadat ik de Giulia gekocht heb. En ja hoor, zwans tot en met. Dat de afwerking van een Giulia niet perfect is : volledig akkoord. Maar dan schrijft men dat de keuze van de materialen ondermaats is. Oeps. Foutje. Zelfde knoppen als van Audi. Zelfde materialen als BMW. (Ik ben werkzaam in kwaliteitsmiddens en heb best wel wat automotive connecties. Wie denkt dat de Duitsers zijn opgetrokken uit goud en mirre is eraan voor de moeite). Dat krijg je met kritiek copypasten. En dan schrijft er eentje dat de handbak in de Giulia minder zou schakelen dan in een 3-serie. Oeps. Gaan we weer. Identiek dezelfde Getrag. Enzoverder.

Wat reacties betreft moet je idd voor de grap eens een teentje foutzetten op bv bimmerforum en een lifetime ban is de jouwe. Even binnenvallen met "koop een Alfa"... Mogelijk wordt het niet eens gepost.
Wat ik schreef over BMW rijders die bijna uit de auto kruipen bij het zien van een 4C, is een vaststelling. Hoe je dat opvat is aan ieder om te beslissen. Ik zie het als een teken dat heel veel mensen noodgedwongen waren om een ander merk te zoeken door de oerdomme politiek sinds met name 2004 en met name door S Marchionne -en maar wat graag een sportieve wagen zouden hebben met wat meer Italiaanse flair. Er is veel ruimte voor groei in de verkoop bij Alfa.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za dec 31, 2016 14:25

Dat is nog eens het jaar eindigen in stijl! Proficiat, wat komt er in het vooronder te liggen?
150pk diesel. Past gewoon het best in mijn situatie en garage momenteel.
Moest het net iets anders gelegen hebben was het een Benzina geweest.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1719
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

za dec 31, 2016 14:29

Squadra kuurtje en je hebt flink meer vermogen schijnbaar :)

Over dat reviewers het fout hebben:

https://www.youtube.com/watch?v=ESk83avfgc8

Deze video is een testrit met de 4c met achter het stuur een oud testrijder van Alfa. Daar snijden ze de reviews ook aan. Erg interessant filmpje!

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jan 04, 2017 09:32

Afbeelding
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”