Gebruikersavatar
dirk stegeman
Full Member
Full Member
Berichten: 300
Lid geworden op: wo mei 23, 2012 22:46
Locatie: NL-AMSTERDAM-Gaasperdam

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di jul 12, 2016 23:29

22 opeenvolgende kentekens !
De JX-278-V t/m de JX-299-V zijn allemaal nieuwe Giulia's
Laatst gewijzigd door dirk stegeman op wo jul 13, 2016 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
ALFA ROMEO Club S.C.A.R.B. 00375 (Since 1978)
ALFA ROMEO 166 Register 008
ALFA ROMEO 166 Club Nederland 044

ALFA ROMEO 166 - 2.0 TS 16V Distinctive - 472/B Blu Odissea - Classico V

ALFA ROMEO 166 - EVERYDAY THE PLEASURE OF DRIVING AN EMOTION

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jul 13, 2016 00:20

En de:

JX294F
JX289V
JX741V
JX743V
JX746V
JX749V
JX751V
JX756V
JX760V
JX278V
Jx279V
JZ793F
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
D-Per4mance
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: za jul 16, 2016 21:16

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di jul 19, 2016 23:47

Ik was deze week even bij de lokale dealer (Creemers in Roermond) en daar stond ook een nieuwe Giulia in de showroom. Ik was op basis van de foto's niet overtuigd dat het qua looks een waardige opvolger was voor de 156 en 159. In het echt valt echter alles mooi op zijn plek. Verhoudingen kloppen mooi en het is echt een imposante auto om te zien. In real life had ook niet de BMW/Infiniti/Lexus associaties die de foto's opriepen.
Interieur is geweldig. Stuur kan mooi dicht naar je toe, stoel kan heerlijk laag en je zit echt "in" de auto in plaats van "erop" zoals helaas tegenwoordig bij veel andere auto's. Ook had ik met mijn 2,03 (en achterlijk lange benen) voldoende plek.
Ik vind hem gaaf! Heeft alleen wel een setje onbeschoft dikke velgen nodig. Zelfs 18 inch lijken een beetje te klein.

imre
Member
Member
Berichten: 111
Lid geworden op: vr jul 01, 2016 10:53

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jul 20, 2016 08:51

Ik was deze week even bij de lokale dealer (Creemers in Roermond) en daar stond ook een nieuwe Giulia in de showroom. Ik was op basis van de foto's niet overtuigd dat het qua looks een waardige opvolger was voor de 156 en 159. In het echt valt echter alles mooi op zijn plek. Verhoudingen kloppen mooi en het is echt een imposante auto om te zien. In real life had ook niet de BMW/Infiniti/Lexus associaties die de foto's opriepen.
Interieur is geweldig. Stuur kan mooi dicht naar je toe, stoel kan heerlijk laag en je zit echt "in" de auto in plaats van "erop" zoals helaas tegenwoordig bij veel andere auto's. Ook had ik met mijn 2,03 (en achterlijk lange benen) voldoende plek.
Ik vind hem gaaf! Heeft alleen wel een setje onbeschoft dikke velgen nodig. Zelfs 18 inch lijken een beetje te klein.

Er zijn inderdaad nog veel mensen die vinden dat de auto teveel lijkt op een 3-serie maar in echt dus helemaal niet :mrgreen:

Heb de auto gezien bij paleis het Loo en erin gezeten maar het is echt een waanzinnig goede wagen geworden.

Wat betreft die velgen dat klopt helemaal daarom heeft prins onder de 2.2 diesel demo de 19" qv velgen gedaan .
Maar zeg nou zelf welke alfa heeft geen grote velgen nodig :jumping:

Bart Rotteveel
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mei 27, 2012 09:42
Locatie: Rotterdam

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giuli

wo jul 27, 2016 00:48

Beste forumleden,

Ik zit met een probleem ....na 2x een AR GTV 2000 Bertone, 145 TD, 75 Imola, 75 3 liter V6, 2x 159 SW JTDM en nu alweer een tijdje een 147 JTDM 140 pk ben ik afgelopen weekend voor de 2e keer wezen kijken naar de nieuwe Giulia en heb ik een flinke tijd kunnen proefrijden in de 180 pk diesel versie....maar de nieuwe Giulia valt mij enigzins tegen.....en dat wil ik niet....hij ziet er fantastisch uit zowel van binnen als van buiten, is idd veel mooier in het echt dan op de plaatjes, is supersnel, goed gebouwd, degelijk, in mijn optiek concurrerend geprijst, eindelijk weer achterwiel aandrijving, net zo als mijn geliefde 75 3 liter V6 en Bertones....maar diep in mijn hart vind ik mijn nu bijna 13 jaar oude 147 fijner rijden, ik vind de 147 overigens ook beter rijden dan de twee 159s die ik heb gehad....wat is dit? Ben ik het Alfa gevoel kwijt ? Is de grotere Guilia minder dynamisch dan de kleiner 147? Stuurt de Giulia te licht...is dat het?....Is Alfa het kwijt? Is mijn verwachtingspatroon veel te hoog na idd ongeveer 5 jaar gewacht te hebben? Ik denk er niet aan om BMW of Audi te gaan rijden....maar weet ook niet of ik de Guilia ga rijden.... :cry:

Bart

imre
Member
Member
Berichten: 111
Lid geworden op: vr jul 01, 2016 10:53

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giuli

wo jul 27, 2016 08:30

Beste forumleden,

Ik zit met een probleem ....na 2x een AR GTV 2000 Bertone, 145 TD, 75 Imola, 75 3 liter V6, 2x 159 SW JTDM en nu alweer een tijdje een 147 JTDM 140 pk ben ik afgelopen weekend voor de 2e keer wezen kijken naar de nieuwe Giulia en heb ik een flinke tijd kunnen proefrijden in de 180 pk diesel versie....maar de nieuwe Giulia valt mij enigzins tegen.....en dat wil ik niet....hij ziet er fantastisch uit zowel van binnen als van buiten, is idd veel mooier in het echt dan op de plaatjes, is supersnel, goed gebouwd, degelijk, in mijn optiek concurrerend geprijst, eindelijk weer achterwiel aandrijving, net zo als mijn geliefde 75 3 liter V6 en Bertones....maar diep in mijn hart vind ik mijn nu bijna 13 jaar oude 147 fijner rijden, ik vind de 147 overigens ook beter rijden dan de twee 159s die ik heb gehad....wat is dit? Ben ik het Alfa gevoel kwijt ? Is de grotere Guilia minder dynamisch dan de kleiner 147? Stuurt de Giulia te licht...is dat het?....Is Alfa het kwijt? Is mijn verwachtingspatroon veel te hoog na idd ongeveer 5 jaar gewacht te hebben? Ik denk er niet aan om BMW of Audi te gaan rijden....maar weet ook niet of ik de Guilia ga rijden.... :cry:

Bart
Leuke rijtje auto's heb je gereden ondertussen :thumbs:
Ik weet niet wat het is, de giulia is een geweldige auto ik wordt nog steeds stukken blijer als ik er een zie als dat ik een BMW of Audi zie.
Maar er mist wat en het is niet duidelijk wat, het zal nooit zoveel emotie/sfeer brengen als een oudere alfa, maar een bepaalde ik rij iets bijzonders is er (nog) niet bij.
Misschien is het een kwestie van wennen dat je nu ook een echt leuke/mooie alfa nieuw kan kopen uit de showroom.

Ik denk zelf op het moment dat we wat meer gewend zijn aan het nieuwe alfa idee en er meerdere op de weg te vinden zijn dat het vanzelf beter aanvoelt.

Maar als ik de keuze zou mogen maken zou ik zeker een Alfa kiezen omdat ik niet weet waar ik anders voor zou moeten gaan.
Het blijft nog steeds de mooiste in dit segment :mrgreen:

Blackie
Full Member
Full Member
Berichten: 251
Lid geworden op: vr feb 27, 2009 21:20
Locatie: Oosterzele

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jul 27, 2016 18:22

Oké, het gaat om de QV maar misschien dat dit artikel je toch een zetje in de juiste richting kan geven. :mrgreen:

http://www.driving.co.uk/car-reviews...ifoglio-verde/
SCARB n° 5871

Nu: 147 1.9 JTDm 16v & Giulietta 1.6 JTDm
Vroeger: 145 1.9 JTD

Bart Rotteveel
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mei 27, 2012 09:42
Locatie: Rotterdam

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo jul 27, 2016 20:55

Imre en Blackie,

Bedankt voor de reacties het is een prachtige auto.....en zelfs Clarkson vindt hem goed.... :P
Cheers

Bart

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jul 29, 2016 09:32

Bart,

is het dan niet meer model afhankelijk ipv dat alfa de weg kwijt is?

je hebt nu een B/C klasse en de giulia is D/E
scheelt denk ik ook al snel 100kg of meer

je moet wel appels met appels vergelijken, en dus ook gaan rijden in dezelfde soort auto's (en dan is ineens de giulia wel een stuk lichter dan de concurrenten volgens mij)

of wacht gewoon op een kleiner model (alleen geduld moet je dan wel hebben :roll: )
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr jul 29, 2016 17:21

@Bart Rotteveel

Bekend verhaal, toen de 147,156 en de 159 (en andere modellen) uitkwamen bleven ook veel mensen steken bij het verleden.
De ene roept Fiat de andere weer iets anders maar uiteindelijk worden de modellen wel geaccepteerd door weer een nieuwe groep liefhebbers.
Ik zelf ben ook blijven hangen bij de 916,33 en 164 de rest doet me niet zoveel.
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di aug 02, 2016 13:38

Klinkt bekend, ik heb altijd het gevoel gehad dat met elk model het Alfa gevoel verwaterde. In mijn woon-werk heb ik een lange afritbocht die ik met de 147 (optie:sportophanging) aan 130 kon doen, met de Giulietta gaat die met gemak over de 140, en toch...

Ergens is het ook niet eerlijk om de Giulia te vergelijken met een oudere Alfa. Om twee redenen :
- Die oudere Alfa is een deel van het gezin geworden. We vergeten met plezier het onderstuur van een 164 of het feit dat een 75 op standaard dempers een schommelstoel is, want familie.
- Een 75 werd ontwikkeld om paroli te bieden aan een 3-reeks, en zelfs bij Auto-motor und Sport moest destijds alles uit de kast gehaald worden om te verdoezelen dat de dreier verbleekte. Een Giulia is een ander beestje. Die werd getoetst aan de huidige driereeks. En om het met de woorden van een BMW chassis engineer te zeggen : "klanten willen geen scherp stuur, ze zitten de hele dag in de auto en zijn de prikkels zat, dat is de feedback die we krijgen". Het is duidelijk dat Alfa tegen zijn natuur in met de Giulia een auto heeft willen neerzetten die niemand tegen de schenen schopt - dus het kan niet anders of ze hebben een compromis moeten maken. En maar goed ook want...

Waar Alfa dat niet gedaan heeft is de 4C. Ik stapte van de GTV6 naar de 4C en kon mijn lol niet op. Maar lees even die reviews, vooral dan van mensen die nooit met een old skool Alfa hebben gereden. Die kommentaren, sjongejonge. Dat krijg je dus als je niet met de meute meegaat. En dat soort kommentaren kan men voor de Giulia missen.

Dus jammer dat er wat verloren is, maar ik snap het wel.
Benieuwd hoe de benzine rijdt...
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di aug 02, 2016 13:50

Vandaag mijn eerste Giulia in het wild (niet op een autotransporter) gespot, hij viel mij pas op toen ik hem inhaalde en groot GIULIA op de zijkant zag staan..... Ik denk dat ik, als het geen demo-auto met bestickering was geweest, hem gewoon voorbij gereden was zonder dat het mij opgevallen was, en eigenlijk vind ik dat best jammer.
Overigens had de bestuurder, die zeker op weg was naar zijn baan als autoverkoper, totaal geen oog voor de 156 die steeds naast hem bleef hangen en zich daarna in liet halen, dus het was een soort van wederzijds.

Ik kan niet wachten op een SW versie.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
dirk stegeman
Full Member
Full Member
Berichten: 300
Lid geworden op: wo mei 23, 2012 22:46
Locatie: NL-AMSTERDAM-Gaasperdam

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di aug 02, 2016 14:10

Ik denk dat ik, als het geen demo-auto met bestickering was geweest, hem gewoon voorbij gereden was zonder dat het mij opgevallen was, en eigenlijk vind ik dat best jammer.
Tegenwoordig herken je bijna elke nieuwe auto (zeker 's-avonds als de verlichting aan staat)
aan de vorm van z'n achterlichten.
Net als bij de Giulietta en de Mito heeft ook de Giulia een eigen vorm van de achterlichten.
Als een Giulia je inhaalt moet het nieuwe Alfa logo toch ook zeker opvallen.
Ik vindt het zeker weer een geslaagde Alfa verschijning!
ALFA ROMEO Club S.C.A.R.B. 00375 (Since 1978)
ALFA ROMEO 166 Register 008
ALFA ROMEO 166 Club Nederland 044

ALFA ROMEO 166 - 2.0 TS 16V Distinctive - 472/B Blu Odissea - Classico V

ALFA ROMEO 166 - EVERYDAY THE PLEASURE OF DRIVING AN EMOTION

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di aug 02, 2016 16:49

Ik kan niet wachten op een SW versie.
Ik las ergens dat de nieuwe Giulietta in 2017 komt, eigenlijk een Giulia SWB wordt en er ook een SW versie van zal zijn.
Dat lijkt me nogal raar om eerst het chassis in te korten en dan er een break van te maken, of een korte en een lange break op de markt te brengen (ook al doen anderen dat ook, korte en lange Audi worstjes). We zullen zien.

Zelf doe ik geen kilometers meer. Doe maar een benzina GT, zodat de waardedaling wat zachter is, de familie geraakt ook wel binnen via twee deuren :mrgreen:
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

zo aug 07, 2016 16:17

Ben nu ruim een week in Italië en heb er helaas nog geen een voorbij zien komen op de overigens drukke wegen aan het Gardameer.......
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”