Pagina 1 van 4

Toekomstplan Alfa Romeo

Geplaatst: do sep 15, 2011 02:01
door Trenta3
2013/'14 wordt het druk in de Alfashowroom...

http://www.autoedizione.nl/2011/09/14/e ... omst-plan/

...eindelijk wat meer variatie dan in het gamma! :D

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

Geplaatst: do sep 15, 2011 02:07
door Alfissimo
het zou eens tijd worden :D

Re: Toekomstplan Alfa Romeo

Geplaatst: do sep 15, 2011 06:32
door 5871
2013/'14 wordt het druk in de Alfashowroom...

http://www.autoedizione.nl/2011/09/14/e ... omst-plan/

...eindelijk wat meer variatie dan in het gamma! :D

@33-3: Top voor het plaatsen :D
Ben benieuwd welke forummers hier een solide eventueel kritsche reactie op kunnen geven (en de moeite nemen je bijlage eens goed te bekijken en niet zomaar uit de heup schieten). :o

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

Geplaatst: do sep 15, 2011 08:17
door Brul(tm)
Klinkt goed :D
Nu nog een sportieve MPV :twisted:

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

Geplaatst: do sep 15, 2011 08:32
door Hylke
Ik ben blij om te zien dat er concrete plannen zijn om het gamma weer een flinke impuls te geven.
Ook het keren van het tij vwb het aantal dealerschappen is erg prettig, wellicht kunnen "oude" en "vertrouwde" dealers weer zichzelf bewijzen?

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

Geplaatst: do sep 15, 2011 08:45
door kees artc6

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

Geplaatst: do sep 15, 2011 09:10
door yuri 75 V6
Een marktintroductie in 2013/2014 betekent dat het design van al deze modellen al zo ongeveer bevroren moet zijn om al het benodigde test-, validatie- en homologatiewerk te kunnen doen. Het betekent ook dat er een enorme hoeveelheid geld geïnvesteerd moet worden om die programma's te doorlopen en dat er een behoorlijk legertje aan techneuten moet worden ingezet. Het zou een behoorlijke prestatie zijn om ineens in zo'n korte tijd zo veel modellen op de markt te brengen, terwijl dat traditioneel toch niet een sterk punt van Alfa Romeo is geweest.

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

Geplaatst: do sep 15, 2011 09:23
door Hylke
Van wat ik uit de tekst en plaatjes begrijp, moet het merendeel toch gebouwd worden met bestaande/gedeelde onderdelen.
Het platform van de Giulietta (C-EVO?) zal hier mi zijn waarde moeten bewijzen?

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

Geplaatst: do sep 15, 2011 14:09
door Yvo
En dit lees ik ook:

In oktober valt het doek voor de 159

Alfa Romeo stopt in oktober met de productie van de fraaie 159. De sedan en Sportwagen zijn nog enkele maanden verkrijgbaar en standaard als sportieve Ti uitgevoerd. Alfa Romeo stopt eind oktober met de productie van de 159 Berlina en Sportwagen. De opvolger Giulia komt pas in 2013 op de markt dus het Italiaanse merk moet het anderhalf jaar zonder model in het D-segment stellen. Wel verschijnen volgend jaar twee andere nieuwe modellen: een SUV en de 4C. De prijslijst van de 159 is uitgedund tot een uitvoering, de sportieve Ti. Er zijn nog drie motoren verkrijgbaar: de 1.8 TBi benzinemotor met 200 pk en twee 2,0 liter JTD diesels met 136 en 170 pk. De productie van de technisch verwante Brera en Spider was al eerder gestopt. De Alfa Romeo 159 kwam in 2005 op de markt als opvolger van de succesvolle 156. Dat de 159 uit productie gaat is een bijzonder moment voor de Alfa-fabriek in Pomigliano d’Arco nabij Napels. Na bijna veertig jaar stopt de productie van Alfa Romeo’s in deze fabriek. De 159 maakt plaats voor de nieuwe Fiat Panda, waarvan vanaf volgend jaar dagelijks meer dan duizend exemplaren van de band zullen lopen.

:? :?:

Re: RE: Toekomstplan Alfa Romeo

Geplaatst: do sep 15, 2011 16:25
door Corrado
En dit lees ik ook:

In oktober valt het doek voor de 159

Alfa Romeo stopt in oktober met de productie van de fraaie 159. De sedan en Sportwagen zijn nog enkele maanden verkrijgbaar en standaard als sportieve Ti uitgevoerd. Alfa Romeo stopt eind oktober met de productie van de 159 Berlina en Sportwagen. De opvolger Giulia komt pas in 2013 op de markt dus het Italiaanse merk moet het anderhalf jaar zonder model in het D-segment stellen. Wel verschijnen volgend jaar twee andere nieuwe modellen: een SUV en de 4C. De prijslijst van de 159 is uitgedund tot een uitvoering, de sportieve Ti. Er zijn nog drie motoren verkrijgbaar: de 1.8 TBi benzinemotor met 200 pk en twee 2,0 liter JTD diesels met 136 en 170 pk. De productie van de technisch verwante Brera en Spider was al eerder gestopt. De Alfa Romeo 159 kwam in 2005 op de markt als opvolger van de succesvolle 156. Dat de 159 uit productie gaat is een bijzonder moment voor de Alfa-fabriek in Pomigliano d’Arco nabij Napels. Na bijna veertig jaar stopt de productie van Alfa Romeo’s in deze fabriek. De 159 maakt plaats voor de nieuwe Fiat Panda, waarvan vanaf volgend jaar dagelijks meer dan duizend exemplaren van de band zullen lopen.

:? :?:
Vind het toch bijzonder dat men dit óók bij Alfa Romeo zo doet, met alle risico's van dien. Precies hetzelfde scenario hebben we ook al twee keer gezien bij Lancia (van Dedra naar Lybra en van Lybra naar Delta) met intervallen van jaren tussen twee opvolgende modellen en de gevolgen lieten zich raden: veel klanten hadden inmiddels voor een alternatief merk gekozen. Niet handig bij een merk dat nou niet tot de allerpopulairste behoort. Klinkt als een beginnersfout maar is toch echt zo gebeurt. En nu dus ook bij Alfa Romeo. Waarom in godsnaam? Denk eens aan al die éxtra energie die straks in de communicatie moet worden gestoken bij het nieuwe model...

Je zou bijna denken dat er opzet in het spel is....

Koen

Re: RE: Toekomstplan Alfa Romeo

Geplaatst: do sep 15, 2011 16:38
door Corrado
Een marktintroductie in 2013/2014 betekent dat het design van al deze modellen al zo ongeveer bevroren moet zijn om al het benodigde test-, validatie- en homologatiewerk te kunnen doen. Het betekent ook dat er een enorme hoeveelheid geld geïnvesteerd moet worden om die programma's te doorlopen en dat er een behoorlijk legertje aan techneuten moet worden ingezet. Het zou een behoorlijke prestatie zijn om ineens in zo'n korte tijd zo veel modellen op de markt te brengen, terwijl dat traditioneel toch niet een sterk punt van Alfa Romeo is geweest.
Ga er maar vanuit dat al deze modellen een of meerdere variaties krijgen met een andere badge erop (de C4 komt er bijvoorbeeld als Abarth) en misschien zijn daarbij de taken verdeelt? Wellicht zelfs dat een enkel model in de USA ontwikkeld wordt?

Koen

Re: RE: Toekomstplan Alfa Romeo

Geplaatst: do sep 15, 2011 21:35
door Rainier155
En dit lees ik ook:

In oktober valt het doek voor de 159

Alfa Romeo stopt in oktober met de productie van de fraaie 159. De sedan en Sportwagen zijn nog enkele maanden verkrijgbaar en standaard als sportieve Ti uitgevoerd. Alfa Romeo stopt eind oktober met de productie van de 159 Berlina en Sportwagen. De opvolger Giulia komt pas in 2013 op de markt dus het Italiaanse merk moet het anderhalf jaar zonder model in het D-segment stellen. Wel verschijnen volgend jaar twee andere nieuwe modellen: een SUV en de 4C. De prijslijst van de 159 is uitgedund tot een uitvoering, de sportieve Ti. Er zijn nog drie motoren verkrijgbaar: de 1.8 TBi benzinemotor met 200 pk en twee 2,0 liter JTD diesels met 136 en 170 pk. De productie van de technisch verwante Brera en Spider was al eerder gestopt. De Alfa Romeo 159 kwam in 2005 op de markt als opvolger van de succesvolle 156. Dat de 159 uit productie gaat is een bijzonder moment voor de Alfa-fabriek in Pomigliano d’Arco nabij Napels. Na bijna veertig jaar stopt de productie van Alfa Romeo’s in deze fabriek. De 159 maakt plaats voor de nieuwe Fiat Panda, waarvan vanaf volgend jaar dagelijks meer dan duizend exemplaren van de band zullen lopen.

:? :?:
Sterker nog, de 159 IS al uit productie. Nederlandse media zijn weer is slecht geinformeerd. :)

Re: Toekomstplan Alfa Romeo

Geplaatst: vr sep 16, 2011 14:22
door Bou79
2013/'14 wordt het druk in de Alfashowroom...

http://www.autoedizione.nl/2011/09/14/e ... omst-plan/

...eindelijk wat meer variatie dan in het gamma! :D
Top post! Thanks voor het plaatsen, die PPT is erg interessant.

Wat me erg zorgen baart, is dat we de afgelopen jaren steeds bijstellingen zien van de voorgenomen plannen, en de bottom line is steeds dat de voorgenomen nieuwe modellen uitgesteld worden. En daarmee ook steeds de terugkeer naar de US.
Je bent op een gegeven moment niet erg geloofwaardig meer als je steeds aankondigt wat je de komende jaren gaat doen, en daarna continu op dat voornemen terug komt.

Opvallend vind ik daarbij de rol van de 'new large sedan', zeg maar de RWD opvolger de 166. Eerst zou ie komen, toen werd ie omgekit naar een kleine Maserati, en nu komt ie weer wel? Afwachten maar.

Met de SUVs eigenlijk hetzelfde verhaal, maar die zullen nu echt wel komen, op Jeep-basis, net als de dinsdag in Frankfurt onthulde Maserati SUV (lelijk ding in het echt, overigens).

Vraag is dan natuurlijk: hoe sterk zal het Alfa-karakter in deze modellen nog zijn? We hebben allemaal kunnen zien dat de samenwerking met GM in de 159/Brera motorisch en qua onderstel op zijn zachtst gezegd niet erg gelukkig uitpakte. Waarom zou een Alfa SUV op een Jeep-onderstel met een Pentastar V6 dan wel als een echte Alfa aanvoelen?

Misschien zijn er wereldwijd best voldoende zakelijke rijders te vinden zijn die dat allemaal geen bal uitmaakt, en het leuk vinden om iets anders te rijden dan hun buurman.
Maar ik denk dat je er de echte Alfa-liefhebbers, de core group, er niet mee terugkrijgt. En als je de slides over de merkcommunity en clubs wereldwijd leest, is dat wel de intentie.
Daar zit een gap die ze in mijn ogen met deze strategie niet gaan oplossen.

Ben erg benieuwd, mijn gevoel zegt dat deze roadmap volgend jaar er wel weer anders uit zal zien...

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

Geplaatst: vr sep 16, 2011 15:33
door Sergio
Ben ik de enige die het apart vind dat AR zelf de Giulia nu ook Giulia noemt? Of heb ik dit eerder al gemist (ik heb een tijdje wat minder opgelet). De andere komende modellen worden niet bij naam genoemd.

En terug naar de bron voor de leesgierigen onder ons:
http://www.fiatspa.com/it-IT/investor_r ... )_site.pdf
(bij mij werkt hij hier niet als link, maar copy-paste in de browser werkt wel?)

Re: Toekomstplan Alfa Romeo

Geplaatst: vr sep 16, 2011 16:29
door yuri 75 V6
Opvallend vind ik daarbij de rol van de 'new large sedan', zeg maar de RWD opvolger de 166. Eerst zou ie komen, toen werd ie omgekit naar een kleine Maserati, en nu komt ie weer wel? Afwachten maar.
Dit steeds maar uitstellen betekent dat de auto óf al lang af is en dus feitelijk vertraagd wordt geïntroduceerd en dus al achterhaald is als hij op de markt komt (net zoals de Alfa 6 die destijds lang in de wachtkamer heeft gezeten), óf alleen nog maar in de conceptfase is en er dus nog 3,5 á 4 jaar overheen gaat voor de pers er mee kan rijden, óf dat er steeds gezocht is naar een geschikt (wat dat ook moge betekenen) donorplatform om een Alfa-huidje omheen te fabriceren. De 2e mogelijkheid klinkt als de prettigste voor de liefhebber, maar dan wordt een marktintroductie van 2014 al erg onwaarschijnlijk!