Gebruikersavatar
Trenta3
Guru
Guru
Berichten: 1521
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 18:39
Locatie: Dendermonde

Toekomstplan Alfa Romeo

do sep 15, 2011 02:01

2013/'14 wordt het druk in de Alfashowroom...

http://www.autoedizione.nl/2011/09/14/e ... omst-plan/

...eindelijk wat meer variatie dan in het gamma! :D
In My Garage;

'11 Alfa Romeo Spider 1750 TBI
'79 Alfa Romeo Spider 2000
'17 Abarth 595c Turismo Bicolore

Gebruikersavatar
Alfissimo
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 00:29
Locatie: Kleine-Brogel
Contacteer: Website

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

do sep 15, 2011 02:07

het zou eens tijd worden :D
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'82 Alfasud 1.5 Ti
'84 Alfasud Sprint 1.5 Qv
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA
'97 145 2.0 QV
'02 Spider 2.0 TS
'05 Spider 2.0 TS
Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

5871

Re: Toekomstplan Alfa Romeo

do sep 15, 2011 06:32

2013/'14 wordt het druk in de Alfashowroom...

http://www.autoedizione.nl/2011/09/14/e ... omst-plan/

...eindelijk wat meer variatie dan in het gamma! :D

@33-3: Top voor het plaatsen :D
Ben benieuwd welke forummers hier een solide eventueel kritsche reactie op kunnen geven (en de moeite nemen je bijlage eens goed te bekijken en niet zomaar uit de heup schieten). :o

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

do sep 15, 2011 08:17

Klinkt goed :D
Nu nog een sportieve MPV :twisted:
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6690
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

do sep 15, 2011 08:32

Ik ben blij om te zien dat er concrete plannen zijn om het gamma weer een flinke impuls te geven.
Ook het keren van het tij vwb het aantal dealerschappen is erg prettig, wellicht kunnen "oude" en "vertrouwde" dealers weer zichzelf bewijzen?
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

do sep 15, 2011 08:45

SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8819
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

do sep 15, 2011 09:10

Een marktintroductie in 2013/2014 betekent dat het design van al deze modellen al zo ongeveer bevroren moet zijn om al het benodigde test-, validatie- en homologatiewerk te kunnen doen. Het betekent ook dat er een enorme hoeveelheid geld geïnvesteerd moet worden om die programma's te doorlopen en dat er een behoorlijk legertje aan techneuten moet worden ingezet. Het zou een behoorlijke prestatie zijn om ineens in zo'n korte tijd zo veel modellen op de markt te brengen, terwijl dat traditioneel toch niet een sterk punt van Alfa Romeo is geweest.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6690
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

do sep 15, 2011 09:23

Van wat ik uit de tekst en plaatjes begrijp, moet het merendeel toch gebouwd worden met bestaande/gedeelde onderdelen.
Het platform van de Giulietta (C-EVO?) zal hier mi zijn waarde moeten bewijzen?
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

do sep 15, 2011 14:09

En dit lees ik ook:

In oktober valt het doek voor de 159

Alfa Romeo stopt in oktober met de productie van de fraaie 159. De sedan en Sportwagen zijn nog enkele maanden verkrijgbaar en standaard als sportieve Ti uitgevoerd. Alfa Romeo stopt eind oktober met de productie van de 159 Berlina en Sportwagen. De opvolger Giulia komt pas in 2013 op de markt dus het Italiaanse merk moet het anderhalf jaar zonder model in het D-segment stellen. Wel verschijnen volgend jaar twee andere nieuwe modellen: een SUV en de 4C. De prijslijst van de 159 is uitgedund tot een uitvoering, de sportieve Ti. Er zijn nog drie motoren verkrijgbaar: de 1.8 TBi benzinemotor met 200 pk en twee 2,0 liter JTD diesels met 136 en 170 pk. De productie van de technisch verwante Brera en Spider was al eerder gestopt. De Alfa Romeo 159 kwam in 2005 op de markt als opvolger van de succesvolle 156. Dat de 159 uit productie gaat is een bijzonder moment voor de Alfa-fabriek in Pomigliano d’Arco nabij Napels. Na bijna veertig jaar stopt de productie van Alfa Romeo’s in deze fabriek. De 159 maakt plaats voor de nieuwe Fiat Panda, waarvan vanaf volgend jaar dagelijks meer dan duizend exemplaren van de band zullen lopen.

:? :?:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: Toekomstplan Alfa Romeo

do sep 15, 2011 16:25

En dit lees ik ook:

In oktober valt het doek voor de 159

Alfa Romeo stopt in oktober met de productie van de fraaie 159. De sedan en Sportwagen zijn nog enkele maanden verkrijgbaar en standaard als sportieve Ti uitgevoerd. Alfa Romeo stopt eind oktober met de productie van de 159 Berlina en Sportwagen. De opvolger Giulia komt pas in 2013 op de markt dus het Italiaanse merk moet het anderhalf jaar zonder model in het D-segment stellen. Wel verschijnen volgend jaar twee andere nieuwe modellen: een SUV en de 4C. De prijslijst van de 159 is uitgedund tot een uitvoering, de sportieve Ti. Er zijn nog drie motoren verkrijgbaar: de 1.8 TBi benzinemotor met 200 pk en twee 2,0 liter JTD diesels met 136 en 170 pk. De productie van de technisch verwante Brera en Spider was al eerder gestopt. De Alfa Romeo 159 kwam in 2005 op de markt als opvolger van de succesvolle 156. Dat de 159 uit productie gaat is een bijzonder moment voor de Alfa-fabriek in Pomigliano d’Arco nabij Napels. Na bijna veertig jaar stopt de productie van Alfa Romeo’s in deze fabriek. De 159 maakt plaats voor de nieuwe Fiat Panda, waarvan vanaf volgend jaar dagelijks meer dan duizend exemplaren van de band zullen lopen.

:? :?:
Vind het toch bijzonder dat men dit óók bij Alfa Romeo zo doet, met alle risico's van dien. Precies hetzelfde scenario hebben we ook al twee keer gezien bij Lancia (van Dedra naar Lybra en van Lybra naar Delta) met intervallen van jaren tussen twee opvolgende modellen en de gevolgen lieten zich raden: veel klanten hadden inmiddels voor een alternatief merk gekozen. Niet handig bij een merk dat nou niet tot de allerpopulairste behoort. Klinkt als een beginnersfout maar is toch echt zo gebeurt. En nu dus ook bij Alfa Romeo. Waarom in godsnaam? Denk eens aan al die éxtra energie die straks in de communicatie moet worden gestoken bij het nieuwe model...

Je zou bijna denken dat er opzet in het spel is....

Koen

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

Re: RE: Toekomstplan Alfa Romeo

do sep 15, 2011 16:38

Een marktintroductie in 2013/2014 betekent dat het design van al deze modellen al zo ongeveer bevroren moet zijn om al het benodigde test-, validatie- en homologatiewerk te kunnen doen. Het betekent ook dat er een enorme hoeveelheid geld geïnvesteerd moet worden om die programma's te doorlopen en dat er een behoorlijk legertje aan techneuten moet worden ingezet. Het zou een behoorlijke prestatie zijn om ineens in zo'n korte tijd zo veel modellen op de markt te brengen, terwijl dat traditioneel toch niet een sterk punt van Alfa Romeo is geweest.
Ga er maar vanuit dat al deze modellen een of meerdere variaties krijgen met een andere badge erop (de C4 komt er bijvoorbeeld als Abarth) en misschien zijn daarbij de taken verdeelt? Wellicht zelfs dat een enkel model in de USA ontwikkeld wordt?

Koen

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Toekomstplan Alfa Romeo

do sep 15, 2011 21:35

En dit lees ik ook:

In oktober valt het doek voor de 159

Alfa Romeo stopt in oktober met de productie van de fraaie 159. De sedan en Sportwagen zijn nog enkele maanden verkrijgbaar en standaard als sportieve Ti uitgevoerd. Alfa Romeo stopt eind oktober met de productie van de 159 Berlina en Sportwagen. De opvolger Giulia komt pas in 2013 op de markt dus het Italiaanse merk moet het anderhalf jaar zonder model in het D-segment stellen. Wel verschijnen volgend jaar twee andere nieuwe modellen: een SUV en de 4C. De prijslijst van de 159 is uitgedund tot een uitvoering, de sportieve Ti. Er zijn nog drie motoren verkrijgbaar: de 1.8 TBi benzinemotor met 200 pk en twee 2,0 liter JTD diesels met 136 en 170 pk. De productie van de technisch verwante Brera en Spider was al eerder gestopt. De Alfa Romeo 159 kwam in 2005 op de markt als opvolger van de succesvolle 156. Dat de 159 uit productie gaat is een bijzonder moment voor de Alfa-fabriek in Pomigliano d’Arco nabij Napels. Na bijna veertig jaar stopt de productie van Alfa Romeo’s in deze fabriek. De 159 maakt plaats voor de nieuwe Fiat Panda, waarvan vanaf volgend jaar dagelijks meer dan duizend exemplaren van de band zullen lopen.

:? :?:
Sterker nog, de 159 IS al uit productie. Nederlandse media zijn weer is slecht geinformeerd. :)
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Bou79
Member
Member
Berichten: 214
Lid geworden op: di feb 17, 2009 11:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer: Website

Re: Toekomstplan Alfa Romeo

vr sep 16, 2011 14:22

2013/'14 wordt het druk in de Alfashowroom...

http://www.autoedizione.nl/2011/09/14/e ... omst-plan/

...eindelijk wat meer variatie dan in het gamma! :D
Top post! Thanks voor het plaatsen, die PPT is erg interessant.

Wat me erg zorgen baart, is dat we de afgelopen jaren steeds bijstellingen zien van de voorgenomen plannen, en de bottom line is steeds dat de voorgenomen nieuwe modellen uitgesteld worden. En daarmee ook steeds de terugkeer naar de US.
Je bent op een gegeven moment niet erg geloofwaardig meer als je steeds aankondigt wat je de komende jaren gaat doen, en daarna continu op dat voornemen terug komt.

Opvallend vind ik daarbij de rol van de 'new large sedan', zeg maar de RWD opvolger de 166. Eerst zou ie komen, toen werd ie omgekit naar een kleine Maserati, en nu komt ie weer wel? Afwachten maar.

Met de SUVs eigenlijk hetzelfde verhaal, maar die zullen nu echt wel komen, op Jeep-basis, net als de dinsdag in Frankfurt onthulde Maserati SUV (lelijk ding in het echt, overigens).

Vraag is dan natuurlijk: hoe sterk zal het Alfa-karakter in deze modellen nog zijn? We hebben allemaal kunnen zien dat de samenwerking met GM in de 159/Brera motorisch en qua onderstel op zijn zachtst gezegd niet erg gelukkig uitpakte. Waarom zou een Alfa SUV op een Jeep-onderstel met een Pentastar V6 dan wel als een echte Alfa aanvoelen?

Misschien zijn er wereldwijd best voldoende zakelijke rijders te vinden zijn die dat allemaal geen bal uitmaakt, en het leuk vinden om iets anders te rijden dan hun buurman.
Maar ik denk dat je er de echte Alfa-liefhebbers, de core group, er niet mee terugkrijgt. En als je de slides over de merkcommunity en clubs wereldwijd leest, is dat wel de intentie.
Daar zit een gap die ze in mijn ogen met deze strategie niet gaan oplossen.

Ben erg benieuwd, mijn gevoel zegt dat deze roadmap volgend jaar er wel weer anders uit zal zien...
Boudewijn

GTV 2000 '73
159 SW '10

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3951
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

vr sep 16, 2011 15:33

Ben ik de enige die het apart vind dat AR zelf de Giulia nu ook Giulia noemt? Of heb ik dit eerder al gemist (ik heb een tijdje wat minder opgelet). De andere komende modellen worden niet bij naam genoemd.

En terug naar de bron voor de leesgierigen onder ons:
http://www.fiatspa.com/it-IT/investor_r ... )_site.pdf
(bij mij werkt hij hier niet als link, maar copy-paste in de browser werkt wel?)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8819
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: Toekomstplan Alfa Romeo

vr sep 16, 2011 16:29

Opvallend vind ik daarbij de rol van de 'new large sedan', zeg maar de RWD opvolger de 166. Eerst zou ie komen, toen werd ie omgekit naar een kleine Maserati, en nu komt ie weer wel? Afwachten maar.
Dit steeds maar uitstellen betekent dat de auto óf al lang af is en dus feitelijk vertraagd wordt geïntroduceerd en dus al achterhaald is als hij op de markt komt (net zoals de Alfa 6 die destijds lang in de wachtkamer heeft gezeten), óf alleen nog maar in de conceptfase is en er dus nog 3,5 á 4 jaar overheen gaat voor de pers er mee kan rijden, óf dat er steeds gezocht is naar een geschikt (wat dat ook moge betekenen) donorplatform om een Alfa-huidje omheen te fabriceren. De 2e mogelijkheid klinkt als de prettigste voor de liefhebber, maar dan wordt een marktintroductie van 2014 al erg onwaarschijnlijk!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”