Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

vr dec 23, 2011 18:25

Alfa to add Giulietta wagon in 2013, sources say:
TURIN – Alfa Romeo will add a wagon version to its Giulietta model line in Europe by mid-2013, two company executives told Automotive News Europe.

The wagon would complement the hatchback version of the Giulietta, the Italian automaker's top-selling model, and provide parent Fiat S.p.A. with a much-needed and long-awaited competitor in a key segment.

The Fiat, Alfa and Lancia brands have not offered a compact wagon since early 2008, which is when the poor-selling Fiat Stilo Multi Wagon was discontinued. Wagons account for almost a quarter of compact sales in Europe and command more than three quarters of compact sales in major markets such as Germany and Italy.

The Giulietta wagon also will provide Alfa and its dealers with a boost as they await the arrival of a mid-sized model, dubbed the Giulia, and a large crossover in late 2013. Alfa will get the Giulia, which will replace the 159, and the crossover from one of Chrysler's U.S. plants. Fiat has a controlling 53.5 percent stake in Chrysler Group LLC.

Alfa currently has just two models to offer – the MiTo three-door subcompact and the Giulietta. The automaker stopped making the slow-selling 159 mid-sized sedan and wagon in November in Pomigliano d'Arco, Italy, to make room for the new-generation Fiat Panda minicar.

Alfa's European sales were up 21 percent to 122,401 units in the first 11 months, according to figures from industry association ACEA. The Giulietta accounted for almost 60 percent of Alfa's total European sales through September, according to data from market researcher JATO Dynamics.

The sources said Alfa does not plan to sell the Giulietta wagon in North America because customers there prefer sedans and crossovers. Alfa also may reverse its plan to export a restyled Giulietta hatchback to the United State in mid-2013. U.S. clinics showed that the Giulietta's cockpit feels too narrow to potential customers there, one of the sources said


Read more: http://www.autonews.com/article/2011122 ... z1hNbTr3Hy

Bron: http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dl ... 19870/1193
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

ma jan 09, 2012 19:09

Afbeelding

Hier moet toch wel een Alfa van te maken zijn. Wie kan er Fotoshoppen?
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

ma jan 09, 2012 22:38

Afbeelding

:mrgreen:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Toekomstplan Alfa Romeo

ma jan 09, 2012 22:47

Afbeelding

:mrgreen:
+1 :mrgreen:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
erwingta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 725
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 17:23
Contacteer: Website

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

ma jan 09, 2012 22:55

Alfa currently has just two models to offer – the MiTo three-door subcompact and the Giulietta.

WTF, gaan ze langszaam maar zeker Saab achterna?
Is er nog een merk met slechts 2 modellen?
Dit gaat hem niet worden vrees ik :?
Balocco Classics/dealer Alfaholics voor de Benelux

Gebruikersavatar
flyingstar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 01:28

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

wo jan 11, 2012 01:06

Integendeel. Alfa Romeo komt binnenkort met veel nieuwe modellen. Denk bijvoorbeeld aan de Compact SUV, Giulia en 4C GTA. Bovendien zijn er nog mogelijkheden voor een grotere Berlina met achterwielaandrijving en een nieuwe Spider met achterwielaandrijving. Al deze auto's krijgen nieuwe 4- en 6-cylinder motoren ontwikkeld samen met Fiat Powertrains en Ferrari.

Fiat en Marchionne zien zeker de waarde van Alfa Romeo als global prestige brand.
Laatst gewijzigd door flyingstar op wo dec 02, 2015 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

wo jan 11, 2012 09:07

Alfisten zijn nooit echt positief met de komst van nieuwe modellen :lol:
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6691
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

wo jan 11, 2012 09:19

Valt mee hoor, alleen af en toe wordt je geduld op de proef gesteld :evil:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Toekomstplan Alfa Romeo

wo jan 11, 2012 09:35

Integendeel. Alfa Romeo komt binnenkort met veel nieuwe modellen. Denk bijvoorbeeld aan de volledig nieuwe MiTo vervanger in 2013 op basis van de B-Wide platform (gebruikt samen met bv. de Fiat Ellezero / 500 SUV) en andere modellen zoals de Giulietta Sportwagon, de Compact SUV, Giulia en 4C GTA. Bovendien zijn er nog mogelijkheden voor een grotere Berlina met achterwielaandrijving en een nieuwe Spider met achterwielaandrijving. Al deze auto's krijgen nieuwe 4- en 6-cylinder motoren ontwikkeld samen met Fiat Powertrains en Ferrari.

Fiat en Marchionne zien zeker de waarde van Alfa Romeo als global prestige brand.
Eerst zien, dan geloven. Italiaanse luchtkastelen zijn er al genoeg. :roll:

Ik blijf erbij, het was voor Alfa veel beter geweest als ze verkocht waren aan Volkswagen ipv overgeleverd blijven aan de prutsers van Fiat die bij elke scheet de "strategie" voor Alfa wijzigen. :)
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6691
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

wo jan 11, 2012 09:57

En dan?

Mag Alfa dan de plek van Seat invullen? Seat is nou niet bepaald een succes te noemen.
Misschien past het toch niet zo goed bij Volkswagen (denk aan mentaliteit, structuur, etc).

Uit interne info heb ik begrepen dat VAG moeite heeft om om te gaan met de nonchalante houding in Spanje.
Een beetje de houding die landen rond de Middellandse Zee allemaal lijken te hebben.
Zou wat zijn als er, met bijvoorbeeld concessies vwb werkgelegenheid, in Italië geproduceerd moet worden door VAG.

Die worden gillend gek.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

wo jan 11, 2012 10:27

Ik vindt juist dat Fiat goed op weg is, RWD en V6 motoren met Ferrari technologie.
Tuurlijk eerst zien dan geloven en het duurt allemaal veel te lang maar de vooruitzichten zijn goed.

Maar op een omgebouwde Golf zit ik echt niet te wachten!
Kijk toch een naar SEAT, om van te huilen......
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Toekomstplan Alfa Romeo

wo jan 11, 2012 11:43

Ik vindt juist dat Fiat goed op weg is, RWD en V6 motoren met Ferrari technologie.
Tuurlijk eerst zien dan geloven en het duurt allemaal veel te lang maar de vooruitzichten zijn goed.

Maar op een omgebouwde Golf zit ik echt niet te wachten!
Kijk toch een naar SEAT, om van te huilen......
Seat verkoopt als minste van de VAG groep nog altijd veeeeel beter in Nederland dan Alfa. Sowieso verkopen alle merken onder Duitse vlag beter. :)
Enne omgebouwde Golf? Dat weet je niet, of dat de plannen zouden zijn als ze Alfa over zouden nemen, op dit moment zijn het omgebouwde Fiat's, wil je beweren dat dat zoveel beter is dan? :roll:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
savali33
Full Member
Full Member
Berichten: 291
Lid geworden op: ma jan 24, 2005 20:50

Re: RE: Toekomstplan Alfa Romeo

wo jan 11, 2012 12:11

Ik vindt juist dat Fiat goed op weg is, RWD en V6 motoren met Ferrari technologie.
Tuurlijk eerst zien dan geloven en het duurt allemaal veel te lang maar de vooruitzichten zijn goed.

Maar op een omgebouwde Golf zit ik echt niet te wachten!
Kijk toch een naar SEAT, om van te huilen......
Seat verkoopt als minste van de VAG groep nog altijd veeeeel beter in Nederland dan Alfa. Sowieso verkopen alle merken onder Duitse vlag beter. :)
Enne omgebouwde Golf? Dat weet je niet, of dat de plannen zouden zijn als ze Alfa over zouden nemen, op dit moment zijn het omgebouwde Fiat's, wil je beweren dat dat zoveel beter is dan? :roll:
Als jij omgebouwde Fiats niks vindt waarom rij jij dan in een 155 en 156?
Ik vind een omgebouwde Fiat mooier dan de huidige Seat met Audi grille.... En ga niet zeggen dat Alfa een kompleet eigen identiteit gaat krijgen binnen de VAG groep want zelfs Porsche moet eraan geloven.
Kwa betrouwbaarheid hoef je tegenwoordig ook geen VW meer te kopen.
Alfa 33 1.7 16v QV Savali
Alfa 164 3.0 V6 24v Aut.

Exit: Alfa: 164 FL, 164 Super, 145 IE, 146 Junior, Gtv TS, Spider TS, 166 Jtd, 147 Jtd, Gtv 3.0 V6 24v L

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1635
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

Re: RE: Toekomstplan Alfa Romeo

wo jan 11, 2012 19:25

Ik vindt juist dat Fiat goed op weg is, RWD en V6 motoren met Ferrari technologie.
Tuurlijk eerst zien dan geloven en het duurt allemaal veel te lang maar de vooruitzichten zijn goed.

Maar op een omgebouwde Golf zit ik echt niet te wachten!
Kijk toch een naar SEAT, om van te huilen......
Seat verkoopt als minste van de VAG groep nog altijd veeeeel beter in Nederland dan Alfa. Sowieso verkopen alle merken onder Duitse vlag beter. :)
Enne omgebouwde Golf? Dat weet je niet, of dat de plannen zouden zijn als ze Alfa over zouden nemen, op dit moment zijn het omgebouwde Fiat's, wil je beweren dat dat zoveel beter is dan? :roll:
Als jij omgebouwde Fiats niks vindt waarom rij jij dan in een 155 en 156?
Ik vind een omgebouwde Fiat mooier dan de huidige Seat met Audi grille.... En ga niet zeggen dat Alfa een kompleet eigen identiteit gaat krijgen binnen de VAG groep want zelfs Porsche moet eraan geloven.
Kwa betrouwbaarheid hoef je tegenwoordig ook geen VW meer te kopen.
Je leest niet goed, ik zeg helemaal nergens dat ik omgebouwde Fiats niks vind. Ik constateer alleen dat de huidige Alfa's omgebouwde Fiats zijn. :roll:
En jij hebt het over tot Alfa omgebouwde Golfs....maar dat weet je niet. Misschien zou VW Alfa wel de vrije hand geven om weer alles zelf te ontwikkelen en worden Golfjes voortaan gebasseerd op Alfa's...
Vergeet niet dat bijv Audi in hun R8 een Lamborghini blok heeft liggen. En wat betreft Porsche, die hebben vorig jaar en dit jaar in totaal 600 extra ingenieurs aangenomen voor hun R&D afdeling (3500man sterk).
Porsche doet dus gewoon nog steeds zijn eigen ding, ondanks dat ze nu tot de VAG groep behoren.

En tja als je als autofabrikant in 1 jaar wereldwijd 5,1 miljoen auto's verkoopt, dan kan ik me best voorstellen dat je bij zulke massa productie er ook meer kwalitatief mindere exemplaren bij hebt zitten, maar dat ligt niet aan VW alleen, dat komt ook door alle toeleveranciers en
simpelweg door de huidige wegwerp maatschappij... een auto wordt in elkaar gezet met het doel dat ie de 1e eigenaar overleefd en garantieperiode, en daarna mag ie van ellende uit elkaar vallen zodat ze weer een nieuwe kunnen verkopen.
En vooralsnog kan Fiat/Alfa alleen maar dromen van de positie waarin VAG nu zit. Sterker nog Fiat gaat de positie van VAG nooit meer achterhalen al nemen ze alle andere merken ter wereld over. En je zult mij niet snel in een VW zien rijden hoor, maar ik heb wel respect voor de manier waarop
die Duitse merken hun marketing en imago voor elkaar hebben. Just my 2 cents.
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: Toekomstplan Alfa Romeo

wo jan 11, 2012 20:28

Volgens een recent onderzoek van mij hebben het merendeel van de vrouwen een bloemettjes jurk aan en zien er weinig sexy uit.
Een klein gedeelte daarvan heeft een snor en bijna allemaal hebben ze op tijd het eten klaar.
Van de overige vrouwen is er een gedeelte wat wel sexy is alleen wel eens wat minder kookt.
Laat ik mij daar nou net meer door aangetrokken voelen....

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”