Ex-RM collectie - deel 9
Deel 1 (A) vind je hier
Deel 2 (B-C) vind je hier
Deel 3 (D-F) vind je hier
Deel 4 (FDS) vind je hier
Deel 5 (G-L) vind je hier
Deel 6 (M-O) vind je hier
Deel 7 (P-Q) vind je hier
Deel 8 (R-S) vind je hier
Deel 9 (T-V)
Deel 10 (W-Z) vind je hier
Tameo: Osella-Alfa FA1-H
Osella-Alfa's zijn we al eerder tegengekomen in deze serie (van Hi-Fi). Hier een drietal van Tameo.
Tameo: Osella-Alfa FA1-I
Tameo: Osella-Alfa FA1-L
Tameo: Brabham-Alfa BT46 surface coolers
Tenariv: 179 nr. 22 GP 1980
Een ietwat grof (want het schaalmodel is net als de 179 zelf ook van 1980), maar behoorlijk gezocht model van Tenariv.
Tenariv: 33/2 Stradale
Ook deze 33/2 Stradale is vrij grof uitgevoerd, maar dat ligt mede aan het bouwen. En zou die ruitenwisser wel kloppen? Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit zo op een 33 Stradale heb gezien...
De 33 Stradale is er ook als veel gedetailleerder model van Tecnomodel en ook Minichamps heeft een veel mooiere 33 Stradale gemaakt met motordetail, al is dat dan de versie met enkele koplampen.
Tron: Giulia Spider
Van de Giulietta/Giulia Spider zijn de nodige modellen in omloop. Deze kit van Tron is een hele mooie, met veel detail. Eén ding is helaas erg storend en doet veel afbreuk aan het hele model, namelijk de echt veel te dikke voorruitranden. Als je daar wat aan doet, heb je een werkelijk prachtig schaalmodel met deze Tron, zoals in dit voorbeeld met een scratch built voorruit:
Tron: Giulietta TI
De Giulietta TI, door Rodger voorzien van oranje lak, geïnspireerd op deze, vrij bekende foto:
Tron: Alfetta GTV TurboDelta (transkit op basis van Solido)
Tron bracht een transkit uit, waarmee de Solido straatversie kon worden omgebouwd tot dit racemonster van Isert. Ik vraag me wel af waarom de wagen kaal is. Leverde Tron geen decals bij de transkit, of zijn ze bij dit model gewoon niet gebruikt? Ter vergelijking een model van dezelfde wagen van Competition 43, hier wel volledig beplakt. De Competition/43 is trouwens een heruitgave van een kit van Remember:
Geen U of V, dus volgende keer verder met de W in het laatste deel.