Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

vr okt 09, 2009 14:59

Starline komt met een Berlina 2000. En nou maar duimen dat ze er niet zo'n zootje van maken als M4 met zijn 2000-die-een-1750-met-ander-grilletje is...
Volgens de Novità Settembre 2009 van Fer Akkermans gaat dat om de 2000 Berlina van 1958 :wink:

Afbeelding

Of zouden ze ze beide uitbrengen :-k

@ Koen, Ik zal wel even nieuwe foto's schieten van mijn bescheiden collectie :wink: het valt wel wat mee hoor, vergeleken met sommige anderen hier 8)
@ Ivo, leuke aanwinst! 8) ik zag ze al op MP maar vond ze redelijk prijzig, maar mooi spul is het wel natuurlijk 8)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

vr okt 09, 2009 15:16

:roll: Oeps...

Heb ik even verkeerd gelezen, Mark. Ben ook teveel tegelijk aan het doen met honderden mailtjes na de vakantie Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

vr okt 09, 2009 15:19

:roll: Oeps...

Heb ik even verkeerd gelezen, Mark. Ben ook teveel tegelijk aan het doen met honderden mailtjes na de vakantie Afbeelding
Haha, geeft niks :wink:
Ben wel erg benieuwd naar die nieuwe Starlines :D
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

vr okt 09, 2009 15:31

Schitterende kits, die HighTech van Gunze!! Maar zoals ooit hier al eerder besproken, de body is van gevoelig plastic, dus goed oppassen bij het spuiten! Geen autolakken gebruiken voor deze!

De 1750 GTV is zeldzaam in HighTech uitvoering en is die 6 tientjes zeker waard (ik neem aan dat hij even duur was). Voor die andere twee is het echt te duur! Let op: niet vergeleken met de nieuwprijs, maar wel vergeleken met de 3, misschien 4 tientjes waarvoor je ze op eBay meesal kunt krijgen.

En voor wie vind van niet: ik heb ze ook nog beide staan, mogen weg voor 5 tientjes per stuk :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

vr okt 09, 2009 15:37

Inderdaad, de kans dat die 2000 (van 1958 bedoel ik :biggrin: ) bij mij op de plank komt schat ik > 100%...

Nou ook nog eens een leuke en betaalbare 2600 Berlina erbij en Starline kan voor mij niet meer stuk.


Even nog nagekeken van de Minichamps 33 TT 12. Dezelfde auto reed 14 dagen daarvoor de 750km (zegt boek Tipo 33) / 1000km (zegt Minichamps) van Spa Francorchamps. Dat model bracht MC uit in de Le Glorie-reeks uit (met de grotere doosjes), die zou dus een 2,7 kleinere wielbasis moeten hebben dan deze Coppa-versie.

Eigenlijk gebruikte Autodelta-Alfa de Coppa-race als een test-sessie XL. Met de lange rechte fantasieloze layout van het circuit en de hoge top liepen de Alfa's 23 ronden uit op de nr. 3. Met slechts 16 auto's aan de start was de competitie vrijwel nihil. Veel teams begonnen bij voorbaat al niet de lange (dus dure) reis naar het verre Sicilië met het hete en belabberd geoutilleerde circuit. Na de thuisreis volgde een persconferentie bij de fabriek, maar de winnaars viel geen warm onthaal ten deel. Eerder een heet...: de arbeiders van wie voor velen de baan op de tocht stond vanwege de financiële crisis bij Alfa en die de Willy Kauhsen truc heus wel doorzagen waren absoluut niet te spreken over de geldverspillende show, vakbonden dreigden zelfs met een staking.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

vr okt 09, 2009 15:52

Mark, Dat was hem niet die ik bedoel. Het is zeker weten en 2000 berlina, een goed lijkend model van nederlands fabrikaat (maar kan zomaar in engeland geprodiceerd zijn want dat gebeurde wel meer bij Smiths models als ik me niet vergis) en wordt al enige jaren niet meer geproduceerd.

Dit zou 'm best kunnen zijn, de maker die ik bedoel is Conquest models: Afbeelding

Koen

Die rode Berlina ziet er zeker goed uit! Mooi ding hoor! De eerste die ik zie met écht goede verhoudingen, voor zover dat op de foto goed te zien is.
En hier nog wat foto's van mijn 1750 berlina (die andere was van de verkoper).

Afbeelding
Ziet er toch redelijk dramatisch uit met die ruiten, zonde. De les die hieruit is te halen: altijd je foto-ets delen passen voordat je de body spuit, want vaak is de body makkelijker aan te passen bij pasproblemen dan het foto-ets, maar niet wanneer hij al gespoten is. :wink:

Hoe hard is deze lijm, Mark? Helemaal keihard of geeft hij een heel klein beetje mee, als plastik?
En de Tron Alfetta:

Afbeelding

Gespoten met modelverf en later blanke lak op aangebracht door de vorige eigenaar. Dat ging dus helaas niet samen..
Dat word dus alles opnieuw doen, ik denk dat hij wit gaat worden 8) ohja, hij mist ook een deurkrukje achter.
Dit is zo erg, als dat gebeurt. Ik heb ook ooit uit ervaring geleerd dat dat niet samengaat, hobbyverf en autolak, maar gelukkig niet op een hele kit.
Wat ik me alleen afvraag: heeft hij hem na dat spuitdrama toch nog afgebouwd, of eerst afgebouwd en daarna pas de blanke lak? Allebei een beetje raar eigenlijk.
Over het opnieuw opbouwen, zou je dat wel doen? Ik zie een schitterend onderwater-diorama voor me :lol:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

vr okt 09, 2009 16:02

De lijm is vrij hard,maar ik denk met een hobbymesje wel weg te snijden. vraag is dan alleen, gaat de verf mee? ik ben bang van wel.
wat de Alfetta betreft, Ik vind het ook eigenaardig maar ik heb wel begrepen dat hij er achteraf blanke lak op heeft gespoten. Hoe weet ik ook niet.
Het was zijn eerste kit, en van fouten leer je :wink: als je kijkt naar de Nuova die ik laatst kocht van dezelfde eigenaar zie je wel progressie in ieder geval 8)

Haha, wat had je in gedachte Michiel? :wink:

@ Hans, die kans is hier ook 100%! :D
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

vr okt 09, 2009 16:03

Ik zie een schitterend onderwater-diorama voor me :lol:
Met een gekneveld 1:43 lijkje in de kofferbak? Afbeelding

:P

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

vr okt 09, 2009 17:04

Komt daar nou de morbide kant van Dink bovendrijven? Had je iemand in het bijzonder in gedachten voor in de kofferbak? :P

Wat ik bedoel, als je naar die plooien van de lak kijkt, dan is dat toch net het gebroken licht van de golfjes aan de wateroppervlakte, enkele meters boven het dak van de Alfetta? :lol:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

vr okt 09, 2009 17:11

De lijm is vrij hard,maar ik denk met een hobbymesje wel weg te snijden. vraag is dan alleen, gaat de verf mee? ik ben bang van wel.
Met snijden gaat het sowieso fout vrees ik. Een lijm als Bisonkit kun je er achteraf meestal nog wel afkrijgen en blijft de lak (als hij er goed op zit) onbeschadigd. Een echt harde lijm, dat wordt een heel stuk lastiger...
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

vr okt 09, 2009 20:36

Mark, Dat was hem niet die ik bedoel. Het is zeker weten en 2000 berlina, een goed lijkend model van nederlands fabrikaat (maar kan zomaar in engeland geprodiceerd zijn want dat gebeurde wel meer bij Smiths models als ik me niet vergis) en wordt al enige jaren niet meer geproduceerd.

Dit zou 'm best kunnen zijn, de maker die ik bedoel is Conquest models: Afbeelding

Koen

Heb vorig jaar nog geboden op een berlina 2000 van Conquest Models op e-bay,maar ben op een geven moment afgehaakt,was een donkerblauwmettalic ging ver over de 100euro.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

za okt 10, 2009 00:35

Nog 1 nachtje slapen en dan: pagina 400 in dit prachtige topic!

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

za okt 10, 2009 01:07

Nog 1 nachtje slapen en dan: pagina 400 in dit prachtige topic!
Komt dan ook de paginanummering weer in orde? Ik bedoel de bekende foutmelding. Is toch las-tig :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

za okt 10, 2009 02:31

Ex-RM collectie - deel 6

Deel 1 (A) vind je hier
Deel 2 (B-C) vind je hier
Deel 3 (D-F) vind je hier
Deel 4 (FDS) vind je hier
Deel 5 (G-L) vind je hier
Deel 6 (M-O)
Deel 7 (P-Q) vind je hier
Deel 8 (R-S) vind je hier
Deel 9 (T-V) vind je hier
Deel 10 (W-Z) vind je hier



Afbeelding
Mebetoys Gran Toros: 33/3
Dit zou de 33/3 Le Mans uit 1970 moeten zijn, maar ik moest drie keer kijken voordat ik dat zag, omdat hij de voor die wagen zo typische lage, langgerekte vorm mist.


Afbeelding
Mercury: Giulia TI Jolly Club
Op sommige van zijn modellen was Rodger heel trots. Dit was er een van, vooral omdat niet alleen dit zeer zeldzame model in goede staat verkeerde, maar ook het setje eromheen compleet was. EBay was het ermee eens, hij is voor veel geld weggegaan.


Afbeelding
Mercury: Canguro Jolly Club


Afbeelding
Mercury: 33/3 Coupe Pininfarina


Afbeelding
Meri Kits: March-Alfa 89CE Indy
Wil je deze March met Alfa Romeo motor uit de Indy 500 in je collectie, dan is dit Meri Kits model de enige optie.


Afbeelding
Afbeelding
Milestone Miniatures: Disco Volante Spider
Een mooie, maar zwaarlijvige Disco Volante Spider van een handbouwmerk dat niet erg veel in de Alfa-scene actief is geweest.


Afbeelding
Minicar: Giulia TZ Spider prototipo
Hij bestaat echt, deze TZ Spider prototype en Minicar is de enige die hem ooit op schaal heeft nagemaakt. Het is duidelijk aan de foto te zien dat het hier om een gebouwde kit gaat. Ook met andere merken dan Gamma kun je pasproblemen tegenkomen met de foto ets raamlijstjes. :wink: Overigens is het inderdaad een lastig te passen ruit, maar kan het wel stukken beter dan op dit model.


Afbeelding
Mini Vehicules: AR6
Erg moeilijk te vinden, dit enige model dat er ooit is gemaakt van de AR6.


Afbeelding
Novakit: Spider 2000 SCCA
Weer zo'n relatief onbekend merk en een model dat je nauwelijks meer kunt vinden, de SCCA versie van de Spider 2000, van Paul Spruell. Dat hij er enigszins bekend uitziet komt doordat Provence Moulage ook een kit had van deze wagen, maar dan wel uit een andere fase van z'n "leven", met een andere rolkooi, een andere voorruit, andere wielen, koplampen dichtgemaakt, etc. De versie van Provence Moulage komt trouwens in het volgende deel aan de beurt.


Afbeelding
Off'43: Junior Zagato Periscopica
Off'43 is voornamelijk (of eigenlijk alleen maar) bekend van de Romeo 2 en A12/F12 modellen. Maar daarnaast hadden ze ook (in een gelimiteerde oplage van 100 stuks) deze Junior Zagato Periscopica, die bij de busjes behoorlijk uit de toon viel. Naar verluid is dit hetzelfde model als ook door Giocher is uitgegeven. Het was voor zijn geld een wat grof model, maar als je een Junior Zagato Periscopica wilde had je lange tijd weinig te kiezen. Maar sinds enkele jaren heeft IV Model Factory het model ook in haar gamma in een duurdere en veel gedetailleerdere vorm.

Volgende keer verder met de P.
Laatst gewijzigd door Alfavaganza op ma okt 19, 2009 02:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . dekmantel

za okt 10, 2009 13:12

Leuke serie zo, en mooi fotowerk :thumbs:

Een exemplaar van die AR6 bus heb ik een tijdje geleden op de kop getikt. Echt zo'n model waarvan je verwacht dat je het nooit te pakken zult krijgen tenzij je bereid bent een buitensporig bedrag neer te leggen. Gelukkig viel dat dit keer mee en had ik de mazzel dat de oorspronkelijke koper (op MP) niet op de mails van de verkoper reageerde.
Nog 1 nachtje slapen en dan: pagina 400 in dit prachtige topic!
Komt dan ook de paginanummering weer in orde? Ik bedoel de bekende foutmelding. Is toch las-tig :wink:
Helaas... dat blijft iedere keer terugkomen, gevolg van een database probleempje. Het boekentopic heeft er ook last van.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”