Gebruikersavatar
campari
Junior Member
Junior Member
Berichten: 75
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 22:03
Locatie: Amersfoort

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Daum 33

ma jul 27, 2009 20:50

Hoewel de Daum 155 (zie eerdere issues) ook nog in mijn verzameling ontbreekt, heb ik wel een Daum Alfa 33 op de kop getikt voor een leuk prijsje.
Nu nog achter een 155 aan.
Afbeelding[/img]
Alfist sinds 1982:
2 x Alfa Sud, 1 x Giulietta 2.0, 3 x 33, 1 x 155, 2 x 156 SW, 1 x 159 SW Ti, Giulietta Multi-Air tct en nu, HELAAS, VW T-Roc (dagelijks gebruik) en GTV 3L V6 24V (voor de extra Alfa-belevenis).

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HPI Racing 155 BTC

di jul 28, 2009 22:24

Hier mijn laatste aanwinst(tje):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

)
Die van mij: kleurvarianten:

http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=54&start=1058

Destijds twee voor € 25 op MP... Lucky me!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nieuwe aanwinsten

wo jul 29, 2009 15:37

Twee nieuwe aanwinsten. Vers van de pers dus de foto's heb ik nog even 'geleend':

Mooie oudere Togi 2600 Sprint met geheel kartonnen kit-doos uit midden '60 (nog oudere versies hebben geen chroomstrips onderlangs de portieren). Deze heeft nog gesloten zijramen en een van latere versies iets afwijkende bodemplaat.

Afbeelding

De eerste serie Togi Carabo met de holle 33 wielen (aanzienlijk zeldzamer) en zonder zijruiten. Dat laatste is niet vergeten maar zo uitgebracht door Togi.
Staat zeer binnenkort naast de versie met de vlakke wielen en zijruiten. Moeilijk te zien, maar nog een klein verschil: bij deze is de achterzijde fel groen van kleur, zoals bij de echte 33 Carabo. Waarom die verschillende wielen? Wie het weet mag het zeggen.

Afbeelding

De Carabo die ik al bezat, de veel voorkomende met de vlakkere wielen, zoals onder de 2000 berlina. En een achterzijde in de kleur van de auto. Op de vloerplaat van de doos de instructie voor de klapkoplampen: te openen door het stuur richting dashboard te drukken...

Afbeelding

Er is ook nog een huidige FongalTogi versie met niet werkende klapkoplampen. Deze Carabo is geen fraai model maar voor de Togi verzamelaar hoort ie erbij.

En dan nog dit uit de 'hele kleine gehaktballen klasse':
Een bevriende italiaanse Togi verzamelaar besloot z'n mint-boxed Togi Duetto 1750 (er was ook nog een 1300) weer te verkopen (waarom, zou je denken...). Ooit gekocht voor een bedrag van 4 cijfers en mij als mede Togi-verzamelaar te koop aangeboden voor ietsje minder. Aangezien deze bruin dat niet zomaar even kan trekken (helaas) kwam ie op ebay terecht maar bleef steken op iets meer dan € 400,- en dat was toch echt niet de bedoeling. De Duetto is dus toch niet van eigenaar verwisseld.

Afbeelding

Afbeelding


Koen :wink:

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HPI Racing 155 BTCC

wo jul 29, 2009 19:16

Mooie aanwinsten Koen,vooral de 2600 met originele doos erg fraai,grappig die vele verschillen van de Carabo.

Groet,

Frank

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HPI Racing 155 BTCC

do jul 30, 2009 10:53

Ja Frank, ben er ook heel blij mee. Op de zijkant van de doos staan foto's van divere oude Alfa's zoals o.a. een Disco Volante. Gek genoeg allemaal Alfa's die Togi niet maakte.

Ik verbaas me steeds weer over de verschillen bij Togi's. Die zijn soms heel groot. Kijk maar eens naar de Sud 4 deurs en de Sud L, daar is bijna geen enkel onderdeel identiek. Onbegrijpelijk, wetende dat een nieuwe matrijs een hele kostbare zaak was en is.

Nu ik in de loop van de jaren meer en meer van Togi weet zijn er ook steeds meer van dit soort vragen die ik graag beantwoord zou hebben.


De behoorlijk verschillende Sud en Sud L:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Koen
Laatst gewijzigd door Corrado op do jul 30, 2009 15:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HPI Racing 155 BTCC

do jul 30, 2009 12:40

Merkwaardig fenomeen toch, dat Togi.

Objectief gezien zien ze er niet uit, maar iedere modelautoliefhebber loopt er mee weg.
Ik zelf ook. De Togi Bertone, waarvan ik er een heb, valt dan nog in de "lagere" Togi prijsklasse.

Togi bestaat overigens nog steeds en bepaalde modellen zijn via de website te bestellen. Ook niet goedkoop trouwens.....
Ik heb wel eens geïnformeerd en kreeg dit antwoord:


Dear Yvo,

thank you for your mail. I inform you that the model Alfa Romeo Giulia GTA SPECIALE is available and costs € 102,00 + € 25,00 transport fee + VAT 20%
Payment by advanced bank transfer.

Should you need any additional information, do not hesitate to get in touch with me again.

Yours faithfully,

Caterina Lanzani
Partner & TOGI Sales Manager

FONGALTOGI S.a.s.
di Lanzani A. & C.
Via L. Ariosto, 6
20091 Bresso (MI)
Tel. +39 026100392
Fax +39 026105774
Email: info@togi.it
www.togi.it
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HPI Racing 155 BTCC

do jul 30, 2009 15:36

Kijk maar een beetje uit met bestellen. Ik kreeg een zeer onaangename €70,- extra (!) voor m'n kiezen voor het versturen onder rembours van Italie naar Nederland. Een andere manier van bestellen was (toen?) niet mogelijk. En op ebay.it vind je voor minder geld een echte Togi Bertone, als je een beetje geduld hebt.

Het huidige FongalTogi is helaas niet helemaal dezelfde als het vroegere Togi. Dat was eigendom van een Alfa man (en ex werknemer) in hart en nieren. Tegenwoordig is het een bijzaak van de heer Lanzani die destijds het spuitgietwerk leverde aan Togi. Aan de fantasie-varianten die men tegenwoordig maakt zie je dat ze minder affectie hebben met Alfa Romeo. Kijk maar eens naar de race-versie van de Giulietta SS, de Giulia bertone met luchthapper in de motorkap of de nieuwe 2-deurs Sud.

De beloofde 1750 berlina (een idee van mij, op basis van de 2000); Sud Giardinetta en Giulia bertone heruitgave blijven maar uitgesteld zonder introductiedatum. De heruitgave van de Duetto, die men een aantal jaren geleden na ±10 jaar lang belood te zijn geweest, verkoopt voor geen meter, naar ik heb begrepen. De kleuren zijn inmiddels ook niet meer de originele Alfa Romeo lakkleuren zoals vroeger.

Koen

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HPI Racing 155 BTCC

do jul 30, 2009 17:07

Een artikel van mijn hand, destijds geplaatst in het Bertone Bulletin nr. 66 van de RGB.
Met foto's van de auteur. Wilde ik jullie niet onthouden.....
(aanklikken voor volledig formaat)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HPI Racing 155 BTCC

do jul 30, 2009 17:35

Leuk artikel Yvo, en een mooie collectie!

Koen

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HPI Racing 155 BTCC

do jul 30, 2009 20:24

Ik heb nog 3 Provence moulage modellen gekocht op ebay. En wel van de Bat 5,7 en 9.

Ik zal volgende keer op de namac even zoeken naar wat nieuwe bandjes en een paar losse ruitenwissers. Verder leuke aankoop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HPI Racing 155 BTCC

do jul 30, 2009 21:11

Ook ik heb wel eens mazzel op Marktplaats :wink: :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jawel, een Edil Toys Giulia TI :D Ik beschouwde dit model altijd als onmogelijk voor mij door de hoge prijzen die er meestal voor worden gevraagd (zo'n 350 tot 500 euro).
Nou zat ik gewoon wat te neuzen op MP en waarempel.. een Edil! :shock: De advertentie sprak alleen over een leuk model van een Alfa Romeo en verder niets.
Ik de verkoper mailen en zie hier, een nog hele nette Edil voor slechts 35 euri :schrik: Ik kan het zelf nog amper geloven en ik loop dus al de hele dag met een enorme grijns op mn hoofd :mrgreen:

Verder kocht ik begin deze week nog deze GTC via Ebay voor 16 euro:

Afbeelding
Het gaat hier om een Autodrome, een witmetalen kit van Nederlands fabrikaat op basis van de oude Mercury mallen. Mercury heeft echter nooit een GTC gemaakt dus is dit een eigen productie.
Ik kende van Autodrome alleen de Giulia TI en de Giulia GT dus ook dit is een erg leuke aanwinst voor mijn collectie.
Mijn geluk kan niet meer op laten we maar zeggen 8)

Afbeelding

Afbeelding
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HPI Racing 155 BTCC

do jul 30, 2009 22:09

You lucky basterd!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HPI Racing 155 BTCC

do jul 30, 2009 22:28

:shock:

Ik had hem ook gezien......vond het maar een raar ding op die foto's.......

Felis.....mooie aanwinst
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HPI Racing 155 BTCC

vr jul 31, 2009 00:26

Het waren wat onduidelijke foto,s en de vorige eigenaar had de bumpers en deurklinken zwart geverfd (de bumpers heb ik meteen een likje zilververf gegeven).
Daardoor leek hij inderdaad minder mooi maar zoals je op mijn foto's kunt zien is ie nog heel netjes :D
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . HPI Racing 155 BTCC

vr jul 31, 2009 10:38

Wat een mazzel Mark! En dan ook nog een Giulia in zo'n mooie kleur...


Koen :D

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”