Twee nieuwe aanwinsten. Vers van de pers dus de foto's heb ik nog even 'geleend':
Mooie oudere Togi 2600 Sprint met geheel kartonnen kit-doos uit midden '60 (nog oudere versies hebben geen chroomstrips onderlangs de portieren). Deze heeft nog gesloten zijramen en een van latere versies iets afwijkende bodemplaat.
De eerste serie Togi Carabo met de holle 33 wielen (aanzienlijk zeldzamer) en zonder zijruiten. Dat laatste is niet vergeten maar zo uitgebracht door Togi.
Staat zeer binnenkort naast de versie met de vlakke wielen en zijruiten. Moeilijk te zien, maar nog een klein verschil: bij deze is de achterzijde fel groen van kleur, zoals bij de echte 33 Carabo. Waarom die verschillende wielen? Wie het weet mag het zeggen.
De Carabo die ik al bezat, de veel voorkomende met de vlakkere wielen, zoals onder de 2000 berlina. En een achterzijde in de kleur van de auto. Op de vloerplaat van de doos de instructie voor de klapkoplampen: te openen door het stuur richting dashboard te drukken...
Er is ook nog een huidige FongalTogi versie met niet werkende klapkoplampen. Deze Carabo is geen fraai model maar voor de Togi verzamelaar hoort ie erbij.
En dan nog dit uit de 'hele kleine gehaktballen klasse':
Een bevriende italiaanse Togi verzamelaar besloot z'n mint-boxed Togi Duetto 1750 (er was ook nog een 1300) weer te verkopen (waarom, zou je denken...). Ooit gekocht voor een bedrag van 4 cijfers en mij als mede Togi-verzamelaar te koop aangeboden voor ietsje minder. Aangezien deze bruin dat niet zomaar even kan trekken (helaas) kwam ie op ebay terecht maar bleef steken op iets meer dan € 400,- en dat was toch echt niet de bedoeling. De Duetto is dus toch niet van eigenaar verwisseld.
Koen