Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . gewicht in goud waard?

wo mar 26, 2008 18:59

Je bedoelt de R & L modelletjes (zie de index op pagina 1), tja, het ziet er inderdaad niet uit en soms wordt er €30 voor neergeteld.

En lelijk is geen voorwaarde. Men neme een Starline Berlina (€15), plakt daar wat decals van een Tour de France ploeg uit het verleden op (zeg €3) en doet er een Norev wielrennertje bij (€9). Je zet het op eBay...

Afbeelding

...even wachten en je incasseert €118, oftewel je verdient €91 met een kwartiertje prutsen...

Ik heb de verkoper destijds nog er naar gevraagd, het bestickerde model was fantasie, hij had geen enkele aanwijzing dat de Filotex ploeg destijds een Berlina gebruikte.

the Voice

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . gewicht in goud waard?

wo mar 26, 2008 20:06

Doe het hier maar posten, omdat hier de liefhebbers het eerste kijken.

Te koop: 1/43 33 type 1 en Sud TI type 1 en een 1/55 Guilietta
* 33 rood van Burago.
* Sud rood rally uitvoering van Solido.
* Guilietta rood van Majorette (aparte uitvoering, voordeuren kunnen open en hij heeft een trekhaak hahaha), deze ziet er echt nog schitterend uit.
Heb je interesse dan mail me ff voor foto's.
Ik zou zeggen wat de gek er voor geeft, kunnen meegenomen worden naar een rit of meeting van de VARLN of SCARB of eventueel worden op gestuurd.
Ciao Wim.

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . gewicht in goud waard?

wo mar 26, 2008 23:08

Dit dingetje (heb ik ook op geboden) is inderdaad geleverd op een Rivarossi (treinen merk uit Italië) autotransporter in diverse kleuren.

Afbeelding

Als Bertone- en treinen liefhebber wel een hebbedingetje.....
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . stripfiguur

wo mar 26, 2008 23:26

Het is al weer een tijdje geleden dat van Éditions Atlas in de Franse kiosken een serie modellen uit de Hergé stripalbums van Kuifje (Tintin) uitkwam. In die serie modellen met hun aparte strip-achtige verhoudingen en matte tinten onder andere een Giulietta.

Inmiddels is Atlas met een nieuwe reeks gestart, auto's uit de strips van Franquin's (en later andere tekenaars) Robbedoes en Kwabbernoot. De nummer 20 in deze reeks (moet nog verschijnen) blijkt een Alfa Romeo, en wel de 2000 uit 1958:

Afbeelding

Afbeelding

Wat een leuk ding! :D De auto komt voor in het album 'Robbedoes en de Bobbelmannen'.

Afbeelding


En nou de vraag: wie heeft dat album en kan hier een scan van een plaatje met deze Alfa 2000 plaatsen?
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op vr mar 28, 2008 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . stripfiguur

wo mar 26, 2008 23:42

Het is al weer een tijdje geleden dat van Éditions Atlas in de Franse kiosken een serie modellen uit de Hergé stripalbums van Kuifje (Tintin) uitkwam. In die serie modellen met hun aparte strip-achtige verhoudingen en matte tinten onder andere een Giulietta.

Inmiddels is Atlas met een nieuwe reeks gestart, auto's uit de strips van Franquin's (en later andere tekenaars) Robbedoes en Kwabbernoot. De nummer 20 in deze reeks (moet nog verschijnen) blijkt een Alfa Romeo, en wel de 2000 uit 1958:

Afbeelding

Afbeelding

Wat een leuk ding! :D De auto komt voor in het album 'Robbedoes en de Bobbelmannen'.

Afbeelding


En nou de vraag: wie heeft dat album en kan hier een scan van een plaatje met deze Alfa 2000 plaatsen?
Afbeelding

alstu :wink:

erg leuk ding idd :D

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . stripfiguur

wo mar 26, 2008 23:47

danku :P

Hm, dat model heeft de verkeerde kleur knippers (altijd wat te zaniken, die Dink :| 8) )

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . stripfiguur

wo mar 26, 2008 23:50

Het model oogt realistischer dan de wagen in de strip.
Ik vind het model zelfs best mooi qua verhoudingen. Veel minder stripachtig als de Kuifje Giulietta.
Ik zag dat een aantal modellen uit deze serie op MP worden aangeboden voor rond de 15 euro dus zogauw deze uit is zal die ook wel aangeboden gaan worden denk ik 8)

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . stripfiguur

do mar 27, 2008 06:31

Ik heb gister deze gescoord op ebay. Nog even geduld voor hij hier staat.
Afbeelding

Een gebouwde sc model 155Q4 stradale.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . stripfiguur

vr mar 28, 2008 13:14

Mooi Jan. Als-ie binnen is een foto-vergelijk met de Minichamps 'RIPA' Q4? (Neem aan dat je die hebt...)


Nog een afbeelding van de strip-2000. Mijn broer is Robbedoes-adept, waarom bedacht ik dat niet eerder ](*,)

Afbeelding

Nog meer plaatjes staan in de strips-topic.

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . stripfiguur

vr mar 28, 2008 17:04

Het is al weer een tijdje geleden dat van Éditions Atlas in de Franse kiosken een serie modellen uit de Hergé stripalbums van Kuifje (Tintin) uitkwam. In die serie modellen met hun aparte strip-achtige verhoudingen en matte tinten onder andere een Giulietta.

Inmiddels is Atlas met een nieuwe reeks gestart, auto's uit de strips van Franquin's (en later andere tekenaars) Robbedoes en Kwabbernoot. De nummer 20 in deze reeks (moet nog verschijnen) blijkt een Alfa Romeo, en wel de 2000 uit 1958:

Afbeelding

Afbeelding

Wat een leuk ding! :D De auto komt voor in het album 'Robbedoes en de Bobbelmannen'.

Afbeelding


En nou de vraag: wie heeft dat album en kan hier een scan van een plaatje met deze Alfa 2000 plaatsen?
ehm het zal je niet verbazen.. ik heb m ;-) 8)

maar scannen.. ehh ne dat lukt dan weer niet hiero :roll:
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Roeltje 164

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . stripfiguur

vr mar 28, 2008 23:37

Gearriveerd!!

En nu 4 stuks 164 1; 43 in de kast..... :cool: :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . buiten de prijzen...

za mar 29, 2008 09:41

Gefeliciteerd Roel, prachtig kwartet!

De ongeduldige eBayer die overdreven veel geld neertelde voor de Minichamps 1:18 Giulia 1300 GTA "Jägermeister" kan nog even wat langer genieten van zijn 'zeldzame' bezit, de officiële marktintroductie is opnieuw uitgesteld, nu tot juni.


Ook uitstel bij M4. De aankondigingen voor maart zijn doorgeschoven naar april. En inmiddels staan de nieuwtjes voor de maand mei ook al op de site. Geen echt nieuwe dingen, de modellen stonden allemaal al in de vitrines op Neurenberg.

Als eerste de andere twee 33's waarmee Autodelta in 1969 (zonder succes) deelnam aan de 24 uur van Le Mans:

Afbeelding
Tipo 33.3, Courage/De Adamich.

Afbeelding
Tipo 33.3, Hezemans/Gregory.


Twee leuke Alfetta GTV's:

Afbeelding
Alfetta GTV testexemplaar uit 1976.

Afbeelding
Alfetta GTV Turbodelta, presentatie-uitvoering uit 1980.


En de 2000 GTAm van De Adamich en Venturi uit de 4 ore di Monza van 1972. Zij vielen uit met een defecte brandstofpomp.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . stripfiguur

za mar 29, 2008 16:11

Het is al weer een tijdje geleden dat van Éditions Atlas in de Franse kiosken een serie modellen uit de Hergé stripalbums van Kuifje (Tintin) uitkwam. In die serie modellen met hun aparte strip-achtige verhoudingen en matte tinten onder andere een Giulietta.

Inmiddels is Atlas met een nieuwe reeks gestart, auto's uit de strips van Franquin's (en later andere tekenaars) Robbedoes en Kwabbernoot. De nummer 20 in deze reeks (moet nog verschijnen) blijkt een Alfa Romeo, en wel de 2000 uit 1958:

Afbeelding

Afbeelding

Wat een leuk ding! :D De auto komt voor in het album 'Robbedoes en de Bobbelmannen'.

Afbeelding


Super model..........zou ik graag willen in mijn verzameling.............(voor het echt ook wel eigenlijk....)

En nou de vraag: wie heeft dat album en kan hier een scan van een plaatje met deze Alfa 2000 plaatsen?
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . stripfiguur

za mar 29, 2008 16:26

Super model..........zou ik graag willen in mijn verzameling.............(voor het echt ook wel eigenlijk....)
Geduld wordt beloond ;)

Ze worden nu al vanuit Hongkong aangeboden. Grote kans dat je 'm dan zonder doosje krijgt en die zijn juist zo leuk gedecoreerd met een scene uit het betreffende album. Gewoon twee maandjes wachten en dan gaan allerlei Fransozen 'm op eBay zetten. Voor onder de €20 inclu porto moet mogelijk zijn. Helaas worden de Éditions Atlas modellen niet via journeaux.fr verkocht.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Mini Mito

zo mar 30, 2008 11:16

De eerste 1:43 Mito schijnt van Norev te komen, als promotiemodel en tegelijk met de marktintroductie. Waarschijnlijk kan je dus meteen een modelletje op de kop tikken als je de Mito in de showroom gaat bekijken.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”