Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 2 x 2000 Touring

za dec 15, 2007 16:00

Verbaast me niets, die prijs, zelfs al stijgt die nog een eindje. Zo'n setje was destijds 'luxe' en werd in veel kleinere aantallen verkocht dan de losse auto's. Desondanks zullen de meeste exemplaren destijds in de zandbak (of op het strand) gesneuveld zijn en gave exemplaren zijn lastig te vinden.

Overigens zet ik nooit lopende veilingen in deze rubriek, stel dat je als verzamelaar hoopt op een mazzeltje en door vermelding hier (internationaal gelezen) wordt opeens een paar andere verzamelaars op het model geattendeerd die er vervolgens mee aan de haal gaan. Zou jammer zijn.


Kleurvariant van Beebop, de 2000 Spider van 1958 in zwart en wit. Rood was er eerder al (zie index op pagina 1). Hij onderscheidt zich van de Minichamps 2600 door twee smalle luchtinlaten op de motorkap in plaats van één brede, de 'kiewen' achter de voorwielen en de twee sierstrips onderlangs. Jammer dat die bovenste uit één stuk is, ik vind dit er niet uit zien.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 2 x 2000 Touring

za dec 15, 2007 17:18

Toch een mooi model van Tron.
Dat van die sierstrips, dat valt nog wel aan te passen.

Maar zou graag een andere set wielen eronder zien, dit komt namelijk wel erg ielig over.
Doet helaas een beetje afbreuk aan het model, en toch zou ik 'm zo kopen. :oops:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 2 x 2000 Touring

za dec 15, 2007 19:36

TMaar zou graag een andere set wielen eronder zien, dit komt namelijk wel erg ielig over.
Ze hebben in het echt bandbreedte 165:
Afbeelding
Was vrij normaal in die tijd, als je er iets breders onder wil, moet je de velgen naar buiten toe verbreden, van binnen zit het vol.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 2 x 2000 Touring

za dec 15, 2007 19:42

Scusi, maar er is verwarring volgens mij. :wink:

Ik doelde meer op het formaat vd velgen, dus niet de breedte vd banden.
Scusi dat ik weer vaag was.
Maar als als ik de foto's vd echte en het model vergelijk, dan is er toch enig verschil.
De velgjes op het model komen te klein over.

Hopelijk ben ik nu duidelijk genoeg. :oops: :oops: :oops:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 2 x 2000 Touring

za dec 15, 2007 20:05

De hoogte van de band is inderdaad niet correct.

De door Kees gesignaleerde Mercury GT-met-aanhangwagentje-en-boot-op-het-dak komt naar Nederland...

Afbeelding

Maar niet naar mij ;) 217 euro bracht hij op.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . . 164 Vorschau

zo dec 16, 2007 10:29

Ik heb hier al eens eerder een foto van Minichamps' 164 getoond, in het Italiaanse modellen magazine Modelli Auto (nr. 86) staat een wat duidelijker foto:

Afbeelding

Het is het model van 1992, volgens mij de 'Super' met gladde afwerking van de portieren (onder), zonder 'lip' onder de bumper en met chroomstrip rondom. Daarin verschilt de Minichamps dan gelukkig van de Simple Gamma 164, dat is het introductiemodel van 1987 (en niet 1985 zoals de Tron-site beweert).

Afbeelding

Die Simple Gamma viel uiteindelijk toch wel tegen, zeker voor de prijs die er voor werd gevraagd, Alfavaganza heeft een tijdje geleden eens een opsomming gegeven van alle minpunten en een half pluspuntje.

De Minichamps, waarvan de uitgave inmiddels tot februari is uitgesteld, ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. De 'beslagen' ruiten wijt ik aan het feit dat dit een voorserie exemplaar is (dat hoop ik dan maar ;) ).

Nog even geduld en dan maar afwachten of er nog een tweede kleur komt. Mijn Simple Gamma is namelijk ook donkerblauw met beige interieur....

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . . 164 Vorschau

zo dec 16, 2007 10:54

HEBBUH HEBBUH HEBBUH 8) 8) 8) 8)
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . . 164 Vorsch

zo dec 16, 2007 11:06

HEBBUH HEBBUH HEBBUH 8) 8) 8) 8)
IKKE OOK IKKE OOK IKKE OOK ! ! !

Jammer dat de kerstman hem niet kan mee nemen :(
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . . 164 Vorschau

zo dec 16, 2007 12:49

Verrek, ze zijn gewoon precies mijn ex aan het nabouwen :shock: , een donkerblauwe Super met lederen interieur. Zelfs de velgen lijken op wat ik had. Niet exact gelijk (ik had de GTV-velgen eronder liggen), maar close enough.
Nog even goede nummerplaten erop en klaar is Kees... euh, Michiel in dit geval.
Hoewel, wacht even, deze heeft wel een open dak en mistlampen... ben ik toch niet voor niets bezig met die Alezan kit :)
Hij ziet er erg goed uit op de foto. Wat de kleuren betreft, ik hoop dat er ook zo'n donkerrood metallic komt, dat vind ik hem toch altijd heel fraai staan! Of champagne natuurlijk [-o<
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Roeltje 164

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . . 164 Vorsch

zo dec 16, 2007 16:11

Ik heb hier al eens eerder een foto van Minichamps' 164 getoond, in het Italiaanse modellen magazine Modelli Auto (nr. 86) staat een wat duidelijker foto:

Afbeelding

Het is het model van 1992, volgens mij de 'Super' met gladde afwerking van de portieren (onder), zonder 'lip' onder de bumper en met chroomstrip rondom. Daarin verschilt de Minichamps dan gelukkig van de Simple Gamma 164, dat is het introductiemodel van 1987 (en niet 1985 zoals de Tron-site beweert).

Afbeelding

Die Simple Gamma viel uiteindelijk toch wel tegen, zeker voor de prijs die er voor werd gevraagd, Alfavaganza heeft een tijdje geleden eens een opsomming gegeven van alle minpunten en een half pluspuntje.

De Minichamps, waarvan de uitgave inmiddels tot februari is uitgesteld, ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. De 'beslagen' ruiten wijt ik aan het feit dat dit een voorserie exemplaar is (dat hoop ik dan maar ;) ).

Nog even geduld en dan maar afwachten of er nog een tweede kleur komt. Mijn Simple Gamma is namelijk ook donkerblauw met beige interieur....
Je mag hem voor mij bestellen hoor Dink :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . duur speeltje

ma dec 17, 2007 10:15

Ik zit zelf af en toe ook met m'n kin op de tafelrand als ik zie wat sommige onooglijke modelletjes opbrengen. Kwam weer wat geinigs voorbij op eBay. Ik kende 'm overigens nog niet, de aanduiding 'zeldzaam' door de verkoper was misschien dan ook niet uit de lucht gegrepen.

Een enigzins grof afgewerkt Alfettaatje GT, schaal 1:64, van het Hongkong-merk Playart, ging na negen biedingen door zes bieders voor €38 van de hand... Afbeelding

Afbeelding

Hij lijkt overigens verdacht veel op de Polistil RJ 48, ook al is met name de bodemplaat + grille anders.

Accoord, de blisterverpakking was er ook nog bij, dat maakt het dan wel wat meer bijzonder. Toch?

Afbeelding


Nou, euh....

Als je dan ziet dat een andere aanbieder twee weken terug wel vijf van die Alfettaatjes verkocht, in een ongeopende blister...

Afbeelding

Voor een direct-kopen prijs van nog geen €3,50 per stuk.... Afbeelding

Jammer dat ik die toen niet in de smiezen had, de winnende bieder van dat exemplaar van €38 jammert misschien nog wat harder als hij er achter komt :wink:

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . duur speeltje

ma dec 17, 2007 16:24

Das nou ook toevallig.......

Gister met zo'n Alfetta tje in mijn handen gestaan op Vehikel......vent vroeg er 3 euro voor
heb hem laten liggen omdat ik hem te beschadigt vond........

was volgens mij een zandbakvondst........ :cry:
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . duur speeltje

ma dec 17, 2007 17:45

De postbode kwam hier verleden weekend weer langs om t laatste pakje dat ik verwachte af te geven.
hierbij dan mijn laatste 3 aanwinsten deze maand.

Afbeelding

Polistil Montreal in het mooiere groen. Ik had de rooie versie maar hiervan miste helaas t motorblok zoals dat wel vaker mist.
Duc hier op t forum verkocht zijn groene die op een stoelleuning na wel helemaal compleet was alleen had deze weer een barst in de achterruit.
Toch maar besloten deze over te nemen met het plan deze te gebruiken om mijn rooie compleet te maken, echter bij het uitelkaar schroeven van de rooie kwam ik erachter dat een pinnetje van de linkerdeur afgebroken was.. en deze kon er dus niet meer in.
Aangezien ik de groene kleur toch al mooier vond heb ik toch maar besloten de rooie op te offeren en de groene compleet te maken ondanks de andere kleur "glas" die hier in zit.
Mocht iemand nog onderdelen zoeken van dit model, ik heb dus nog een nagenoeg complete rooie versie liggen (mist alleen t motorblokje, de stoelleuning en de ruiten en deur zijn dus stuk)

Afbeelding

Mebetoys Alfasud Sprint
Deze zocht ik al een poos maar op ebay brengen ze vaak enorme bedragen op en dat werd me dan toch wat teveel.
Na wat strunen op Marktplaats kwam ik deze tegen en voor 7,50 was ik de nieuwe eigenaar.
Het model is dan wel bespeeld maar hij is wel helemaal compleet dus even opnieuw in de lak en hij is weer zo goed als nieuw 8)

Afbeelding

Penny Giulia TI
Eveneens op Marktplaats vond ik deze Giulia TI van Penny Politoys.
Ik had er al een maar deze zit toch net even mooier in de lak en aangezien ik een zwak heb voor penny's kon ik em gewoon niet voorbij laten gaan :wink:
Het enige onoriginele aan dit modelletje zijn de ingekleurde achterlichtjes maar dit stoort mij niet.

Afbeelding
Afbeelding

mn beide penny juultjes naast elkaar (excuses voor de wazige foto's.. hopelijk brengt de kerstman een nieuwe camera voor me mee :lol: )

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** Festa MilleMiglia Japan 1:64

ma dec 17, 2007 17:55

Je hebt weloverwogen aankopen en impuls-aankopen... en nog iets... euh... reflex-aankopen?

Wat heb ik nou weer gekocht? :shock:

Ah, ja, geinig. Een 1:64 Disco Volante, uitgegeven in een splinternieuwe serie van (voorlopig?) vijf stuks. Allemaal auto's die in de Japanse variant van de historische Mille Miglia meereden oftewel de 'Festa Mille Miglia'.

De hele serie:

Afbeelding

Afbeelding


Daaruit kocht ik het vliegende schoteltje:

Afbeelding

Afbeelding


Op een Japanse blog vond ik nog wat commentaar dat ik gebabelfished heb:
About 3 the fact that it doubles it is secret, but コンプ (laughing) interior persevering safely, it meaning that colors it does, but
The shift knob it is too huge.... Reaching up to ディスコボランテ which is your first aim the steering wheel
Because to be too huge the wiper to be too huge (' the ・ ω ・ `) modelling the body is good very, sweetness of stuffing
The ちand it is regrettable. Being to buy the fact that the rose it is done as for arrangement you do not understand.... っ ス which is not excuse.

Well as for something at anyhow, 1/64 ディスコボランテ of this quality enter into the hand this price with....
They are good age, because (the *´ д ` *) paint as expected had not reached to capital trade level, as example
Depending, the compound -> the polymer -> with waxing the level lifting. In addition to writing first, in the air
Because it is hard the point which you do not eat, this time that we think whether ガッツリ and custom it will do, (` the ・ ω ・ ')
But the day when ビザール 1/43 is useful in such a way comes with... (laughing) temporarily at present time thinking
As for being like below feeling.

Muffler paint. When even then you do not eat in the air, the original work.
Because the steering wheel and shift are to be too huge, it transplants from the capital trade 1/64 which is doubled.
Deca- it passes also the wiper. Shaving the window part, after to plane surface converting, the original work.
Pin addition of bonnet.
Rear part (place between tail lamp) detail rise paint.

Truth does, also the front grille which becomes タンポ being the original work to like to do, but as expected the technology to over there
Being not to be as for there compromise. ... Does only -,! Don't you think? クアドリフォリオ which is essential to the side don't you think? the ぇ -?
It can compromise just this and absolutely is! REPT (The ` Д ') the ノ meaning there is no technology which makes the decare of those which are said
Way oak and others.... ディスコボランテ which does not have クアドリフォリオ how, the miso soup it has not been attached
Don't you think? it seems like the fixed food of the fried food it is, - the あ ぁ っ! Searching even with プラモ of alpha, it is exactly good
Only it pastes size or....
Wat een gezeur om een paar kleine onvolkomenheden :P , kennelijk heb ik een Japanse dubbelgangel Afbeelding :biggrin:

Ze doen denken aan de 1:64 Kyoshootjes, maar volgens verkoper en diverse blogs zijn deze modelletjes van Yow Modelli, bekend van de veel duurdere kits en handbouwmodellen.

De prijs hiervan viel best mee, $12,99 oftewel € 9,00. Verzendkosten zijn bij deze verkoper aan de hoge kant, maar ik heb geen idee hoe moeilijk het wordt om meer van deze modelletjes te pakken te krijgen, dus meteen maar toegeslagen. Een reflex-aankoop dus ;)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** Festa MilleMiglia Japan 1:64

ma dec 17, 2007 20:38

Wat een geinig ding, die 1/64 Disco! En dat van Yow Modelli. Zo op het eerste gezicht ziet hij er goed uit al dat komt natuurlijk vooral doordat wij die giga-versnellingspookknop niet te zien krijgen. ;-)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”