Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Neurenberg Nieuws (10)

ma feb 05, 2007 00:22

Ook het wat prijziger modellenwerk is aanwezig in Neurenberg, de naam Spielwarenmesse is daarmee niet bepaald de vlag die de lading geheel dekt.

Van BBR twee nieuwe SZ's (1:43), zowel de lange als de korte uitvoering. Coda tronca resp. coda tonda.

Afbeelding


Op de stand van One Man Factory een overzicht van LSJ Make-Up. De RZ's en de Duetto's zijn echter niet nieuw, of het moeten de groene en de witte Duetto zijn, die kleuren kende ik nog niet. De interieurs van de Duetto's zijn onwaarschijnlijk mooi gedetailleerd, het lakwerk is perfect. Des te storender is de te zwaar aangezette voorruitomlijsting. Maar goed, dat is op deze foto niet te zien.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Neurenberg Nieuws (11)

ma feb 05, 2007 20:39

Op de voorgaande pagina's had ik al het één en ander van de nieuwe M4 modellen laten zien. Op de site van een Japanse online shop vond ik ook afbeeldingen van de andere modellen die zijn aangekondigd (behalve die mysterieuze blauwe neus...)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De 33 TT 12's van Vittorio Brambilla, Arturo Merzario en een presentazione???-versie.


Afbeelding

De onbestickerde 156 WTCC '06. Het is geen 'stradale', een rolkooi is dan wel wat erg overtrokken. Misschien ook een presentazione?


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De 2600 Sprint. De Polizia-versie is dus een andere dan die van DeAgostini. In een discussie op een Italiaans forum had ik ook al eens gezegd "verzamelen is niet kopen, maar kiezen". En dat lijkt steeds meer waar te worden.

Overigens valt bij de Polizia het ontbreken van de zilverkleurige raamomlijsting op. Zou dat op de modellen in de winkel ook zo zijn?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Neurenberg Nieuws (12)

ma feb 05, 2007 21:30

OK, hierbij dan eindelijk wat meer plaatjes van de Minichamps-Neuheiten...

Aan de kleine kant, want ik heb ze geknipt uit overzichtsfoto's, gemaakt door Raidou van het Engelse DiecastCentral-forum.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Een duidelijke plaat van 'onze' Politie Spider heb ik nog steeds niet gezien...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Neurenberg Nieuws (13)

ma feb 05, 2007 23:05

Voor de liefhebbers van het wat grotere spul:

Afbeelding

159 Sportwagon van Welly, 1:24 in (minimaal) twee verschillende kleuren.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Neurenberg Nieuws (14)

ma feb 05, 2007 23:48

Het houdt maar niet op... :wink:

Iets duidelijker fotootje van de Minichamps 1:43 Spider:

Afbeelding


GTV6 Rally in 1:43 van Ixo:

Afbeelding

Ik heb zo'n vermoeden dat dit familie is van de Sainz-circuit auto van het Spaanse Altaya...

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Neurenberg Nieuws (14)

di feb 06, 2007 17:41

Heb even de Sainz erbij gepakt

Die rally ziet er idd uit als de Sainz.
Enige verschil is de kleur, wielen en wat andere kleine details.

Dus ik durf wel te zeggen dat 't model gebaseerd is op de Sainz-GTV6
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Neurenberg Nieuws (15)

wo feb 07, 2007 01:39

Messe-model van Bizarre:

Afbeelding

Een Alfa euh.... dat zoeken we op!

Leuk dat Bizarre vaak niet al te voor de hand liggende modellen kiest!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Neurenberg Nieuws (16)

wo feb 07, 2007 21:21

Zo, nog een stapeltje foto's vanuit Japan, allemaal van een zeer grote modelauto-site www.minicarshop.jp

Eerst van de al vaker aangehaalde M4-'Fabbri's'. Op een Italiaans forum las ik dat M4 van plan is om vrijwel alle 60 (er zouden er dus nog een paar moeten volgen in de Kiosk-reeks) in enkele kleur-/race-varianten uit te brengen, dat is dus een aardige catalogus vol.

Afbeelding

Deze had ik al laten zien, maar deze foto is wat beter. Zelf ben ik gek op deze kleur, misschien moet de rode Fabbri in mijn kast toch maar het veld ruimen...

Afbeelding

Afbeelding

Nog twee verschillende uitvoeringen van de Tipo33. Van welke teksten ze voorzien gaan worden (en òf dat wel gebeurt) is nog even niet bekend. Als ik die TF-versie zo bekijk met dat oranje wat vanuit de grille doorschemert lijkt het eerder op een kaalgemaakte Fabbri dan op een nieuw opgebouwd model...


En dan nog wat Minichamps werk:

Afbeelding

De 75 3.0 V6 America in het rood, een beter plaatje dan die van een aantal postjes terug.


Afbeelding

Afbeelding

Deze kenden we al van de Kyosho Toy Fair van 2006. Ontlokte een hoop kritiek, zwart zou geen leuke kleur zijn voor dit model. "Die Duitsers snappen er niets van!" riepen de Italianen. Dus verscheen werd hij in de aankondiging opeens zilver. Ook lauw ontvangen. En nu is-ie weer zwart. Ach, hij verschijnt gewoon in twee kleuren! En ik blijf hopen op een Sinussiaanse roomwitte in 2008 of zo.


Afbeelding

Kleurvariant. Wel weer een mooi kleurtje. Maar wat een simpel grilletje eigenlijk.

Bovenstaande was allemaal 1:43. Over naar de ruimtevreters in de vitrine.


Afbeelding

Pech voor Carlo... moet-ie weer achter een nieuwe 1:18 kleur aan :biggrin:


En dan de 1:18 uitsmijter....

Tadaaaaaaaaaaaaaaaa....!!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Neurenberg Nieuws (16)

wo feb 07, 2007 21:38

Jammer, heel jammer dat de kleur die spider niet klopt. In die bouwjaren was de striping oranje ( Niet fluoriserend) en zeker niet roodachtig. Het geheel gekleurde bestuurderportier komt mij ook vreemd, voor, maar gezien het feit dat het nummer wel klopt, zal ik me wel vergissen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Neurenberg Nieuws (16)

wo feb 07, 2007 21:49

Hij lijkt me ook te rood, maar dat kan ook aan de foto liggen. Ook al twijfel ik daar zelf wel aan. Bedenk verder dat dit een voorserie-exemplaar is, het ontbreken van nummerplaat en verstralers zou ik voor een productiemodel in deze prijsklasse (> 70 euro) niet acceptabel vinden. De koplampkappen horen er niet op.

Afbeelding

Het gekleurde vlak zat in werkelijkheid ook vrij hoog. Op deze foto ontbreekt het woord 'rijkspolitie'.

Dit is zoals Delta Models 'm bouwde:

Afbeelding

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Neurenberg Nieuws (16)

wo feb 07, 2007 21:59

Ja en de mistlamp achter, want die hgadden ze allemaal, ook de Porsches.

Wat mij verder aan de Juul opviel. Ik zag meteen dat ie anders was als wat ik in de kast heb.......

Afbeelding

Het verschil gevonden????

De bumpers, grille handgrepen en wieldoppen hebben nu veel meer een chrome-effect en daar frist ie echt van op...
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Neurenberg Nieuws (16)

do feb 08, 2007 10:17

Daareentegen sluiten de motorkap en kofferdeksel een stuk minder maar dat zal wel exemplarisch zijn... :?
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . . Neurenberg Nieuws (

do feb 08, 2007 11:14

Ja en de mistlamp achter, want die hgadden ze allemaal, ook de Porsches.

Wat mij verder aan de Juul opviel. Ik zag meteen dat ie anders was als wat ik in de kast heb.......

Afbeelding

Het verschil gevonden????

De bumpers, grille handgrepen en wieldoppen hebben nu veel meer een chrome-effect en daar frist ie echt van op...
Ik weet niet wat je bedoelt, maar de bumpers, grille handgrepen en wieldoppen hebben nu veel meer een chrome-effect.... :wink:

Inderdaad een zwak punt, vergelijk maar eens met een 1750 GTV van Autoart. Dat glimt zoals het moet, deze giulia had een aluminiumeffect.
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . Het zijn ook net flippo's

do feb 08, 2007 20:21

Flippo's, die plastic schijfjes met tekenfilmfiguurtjes er op, gratis meeverpakt bij de chips. Het werd een waanzinnige rage, de omzet van de chips ging sky-high en het leidde zelfs tot 'berovingen' op schoolpleinen. De chipsfabrikant spon goudgaren bij deze hype en verdiende ook nog eens extra aan de 'speciale' verzamelalbums die voor een x-voud van de waarde aan verzamelverslaafde Flippo-fans werden versleten.

In de modelvarzamelaarswereld zie je soortgelijke verschijnselen, de befaamde Kyosho-modelletjes, Alfa's in 1:100 gratis bij een blikje of flesje ijskoffie of ijstee deden sommige Japanners de drankjes per tray inslaan. Om zelf een collectie te bemachtigen en om ze op eBay te zetten en zo een leuk bedragje te verdienen.

En wat doet Kyosho? Juist... een verzamelvitrine aanbieden... (net als bij de 1:64-collectie), in twee verschillende uitvoeringen.

Afbeelding

Ze zijn best geinig, helaas ben ik de link kwijt van de site waar ik de foto's vond en weet dus ook niet meer wat ze moeten kosten.

Afbeelding

Afbeelding

SPIDERVELOCE1750

RE: ** Alfa Romeo miniaturen **. . Het zijn ook net flippo's

do feb 08, 2007 20:39

Zondag was het heel mooi weer ... Ik kan het even niet laten om ze hier te plaatsen . :oops:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:wink:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”