Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1810
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Gehaktballen

di jan 02, 2007 12:55

Feesie!! :D :D

Afbeelding
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Gehaktballen

di jan 02, 2007 13:29

Dat is inderdaad een feessie waard !
Feli :D
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Gehaktballen

wo jan 03, 2007 20:13

Feelsteert Cor!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Verzamelwoede

do jan 04, 2007 19:10

Foei heren [-X

Terug naar het echte werk :wink:

Hoewel, weinig nieuws nu, maar dat is ook wel eens lekker. Niet direct Alfa-gerelateerd, maar des te meer gerelateerd aan het verzamelen op zich. De Engelse Minichamps Collectors site houdt er mee op. Hij is nog wel te lezen, maar de verzamelaar die de site heeft opgezet heeft het wel een beetje gehad met het verzamelen. Echt een interessant stuk op de startpagina waarin hij motiveert waarom hij er de brui aan geeft. Als je zelf verzamelt: lees maar eens.

Het is heel gezond om je zo nu en dan af te vragen waar je mee bezig bent met je verzameling. Als ik op diverse fora de teksten lees van (jongere?) verzamelaars die stellen dat fabrikant X model Y moet uitbrengen zodat ze hem zo snel mogelijk op de plank kunnen zetten, vraag ik me af wat er over is gebleven van het oude verzamelen: geduldig speuren (liefst op een beurs natuurlijk) naar dat ene modelletje waar je echt iets mee 'hebt'. Tegenwoordig lijkt het meer consumeren dan verzamelen. Persoonlijk zie ik de lol niet zo erg van 'alles compleet'. Ik heb liever een brede grijns omdat het me gelukt is dat ene lelijke maar toch bijzondere modelletje eindelijk een keer te bemachtigen. Het model wordt voor mij alleen maar boeiender omdat het zo lang duurde voordat ik hem te pakken kreeg (denk maar aan de Track Stars WD-40 avonturen).

De eisen zijn soms ook niet redelijk meer. De Fabbri-modelletjes kosten 9,90 euro in Italië en daar zit voor dat geld dan ook nog een informatief boekwerkje bij. Toen Fabbri een paar modellen in een tweede kleur uitbracht was het commentaar op Italiaanse fora niet van de lucht. Terwijl het een grote verdienste van Fabbri is dat ze een paar Alfa-types hebben uitgebracht die tot nu toe alleen maar in een onbetaalbare handbouwklasse verschenen (3000 CM, 1900 SSZ, Disco Volante Coupé bijvoorbeeld). Kunnen moderne verzamelaars eigenlijk nog wel tevreden zijn?

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Verzamelwoede

do jan 04, 2007 20:23

Vandaag de Carabinieri Alfetta van edison giocattoli gekocht. !!!

En jawel, ook vanaf vandaag staat deze in mijn kast :

Afbeelding
\:D/


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Verzamelwoede

do jan 04, 2007 22:33

Het is heel gezond om je zo nu en dan af te vragen waar je mee bezig bent met je verzameling. Als ik op diverse fora de teksten lees van (jongere?) verzamelaars die stellen dat fabrikant X model Y moet uitbrengen zodat ze hem zo snel mogelijk op de plank kunnen zetten, vraag ik me af wat er over is gebleven van het oude verzamelen: geduldig speuren (liefst op een beurs natuurlijk) naar dat ene modelletje waar je echt iets mee 'hebt'. Tegenwoordig lijkt het meer consumeren dan verzamelen. Persoonlijk zie ik de lol niet zo erg van 'alles compleet'. Ik heb liever een brede grijns omdat het me gelukt is dat ene lelijke maar toch bijzondere modelletje eindelijk een keer te bemachtigen. Het model wordt voor mij alleen maar boeiender omdat het zo lang duurde voordat ik hem te pakken kreeg (denk maar aan de Track Stars WD-40 avonturen).

De eisen zijn soms ook niet redelijk meer. De Fabbri-modelletjes kosten 9,90 euro in Italië en daar zit voor dat geld dan ook nog een informatief boekwerkje bij. Toen Fabbri een paar modellen in een tweede kleur uitbracht was het commentaar op Italiaanse fora niet van de lucht. Terwijl het een grote verdienste van Fabbri is dat ze een paar Alfa-types hebben uitgebracht die tot nu toe alleen maar in een onbetaalbare handbouwklasse verschenen (3000 CM, 1900 SSZ, Disco Volante Coupé bijvoorbeeld). Kunnen moderne verzamelaars eigenlijk nog wel tevreden zijn?
Goede tekst Dink! 8)

Mee eens ook, ik koop eigenlijk alleen maar Giulia en SZ maar ik betrap me er eigenlijk ook op dat ik een zwarte SZ gelijk de dag na ik hem gezien heb wil hebben, geen geduld meer. Dat zijn echter niet de modellen waar ik het meest lol van heb, dat zijn modellen als 1/64 Kyosho Giulia's uit Japan, een complete race-serie van ProgettoK, dat soort dingen, gewoon leuk, iets dat je graag wilt.
Ik heb dan nog maar een model waar ik me op richt maar zodra je het iets ruimer pakt is het einde zoek.
Ik was afgelopen week bij de modelzaak ik de stad en daar was net een serie van ongeveer 30 (!) Citroën DS'en afgeleverd uit een tijdschriften reeks, verschillende wel te verstaan. Dan is als DS-verzamelaar het eind toch zoek... Die koop je dan voor de heb, niet vanwege de zoektocht...
Overigens waren ze een aantal dagen grotendeels weg dus voor de modelzaak is het wel goede handel! :lol:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
GiuliaReis
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: do sep 14, 2006 20:32
Locatie: Oirschot

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Verzamelwoede

do jan 04, 2007 22:44

Helemaal mee eens, jee wat was ik blij met mijn eerste supertje (gescored in Houten) en vlot erop de tweede.
Big smile en nog steeds genieten. Carlo, je weet het :wink:

ErwinV6

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Verzamelwoede

do jan 04, 2007 23:10

Mensen! Weten jullie misschien of er ook een model is van een 156 sportwagon met nieuwe neus???
Ik heb nl. pas een 20 klepper diesel gekocht en zou het leuk vinden er een modelletje van te hebben, maar tot nu toe heb ik alleen nog maar 'oude' neuzen gevonden! :roll:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Verzamelwoede

do jan 04, 2007 23:21

Yep, kijk maar in de index op pagina 1 bij Bonini.

Zijn geen Minichampsprijsjes helaas, laat staan Cararama....



Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Verzamelwoede

vr jan 05, 2007 20:24

Het is heel gezond om je zo nu en dan af te vragen waar je mee bezig bent met je verzameling. Als ik op diverse fora de teksten lees van (jongere?) verzamelaars die stellen dat fabrikant X model Y moet uitbrengen zodat ze hem zo snel mogelijk op de plank kunnen zetten, vraag ik me af wat er over is gebleven van het oude verzamelen: geduldig speuren (liefst op een beurs natuurlijk) naar dat ene modelletje waar je echt iets mee 'hebt'. Tegenwoordig lijkt het meer consumeren dan verzamelen. Persoonlijk zie ik de lol niet zo erg van 'alles compleet'. Ik heb liever een brede grijns omdat het me gelukt is dat ene lelijke maar toch bijzondere modelletje eindelijk een keer te bemachtigen. Het model wordt voor mij alleen maar boeiender omdat het zo lang duurde voordat ik hem te pakken kreeg (denk maar aan de Track Stars WD-40 avonturen).
Mee eens ook, ik koop eigenlijk alleen maar Giulia en SZ maar ik betrap me er eigenlijk ook op dat ik een zwarte SZ gelijk de dag na ik hem gezien heb wil hebben, geen geduld meer. Dat zijn echter niet de modellen waar ik het meest lol van heb, dat zijn modellen als 1/64 Kyosho Giulia's uit Japan, een complete race-serie van ProgettoK, dat soort dingen, gewoon leuk, iets dat je graag wilt.
Om er nog even op terug te komen... ik moet tot mijn schande bekennen dat het wel eens is gebeurd dat de postbode een pakje bracht en dat dat nog anderhalf uur onaangeroerd op de tafel heeft gestaan omdat ik op eBay op het volgende model zat te jagen... :roll:

Opeens realiseerde ik me dat ik zo niet goed bezig was en sindsdien laat ik heel makkelijk van alles schieten, ook al is het model op zich nog zo zeldzaam, populair en/of voordelig. Het moet echt iets toevoegen aan het karakter van mijn collectie.
Daarbij komt dat wij leven in een tijd zonder idealen. Zelfs consumptie bevredigt niet meer (lang): het verlangen wordt niet meer uitgesteld (het verlangen eindigt met het bezit der zaak). We zijn verworden tot kinderen – “ik wil het nu” – die altijd hun zin krijgen: instant satisfactie. Het uitstellen en plannen van verlangen hoeft niet meer. Dit is de Dolce Vita-paradox: we leven steeds meer het mooie leven en het smaakt ons steeds minder… Dit is een gemis.
Komt hier vandaan, best interessant om te lezen.

Gebruikersavatar
joost
Member
Member
Berichten: 226
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 13:29
Locatie: ede city

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Verzamelwoede

vr jan 05, 2007 21:17

Dan heb ik nu ook maar weer mezelf een kado gegeven in de vorm van een mooi modelletje!
Zag hem al in het klaverblaadje staan maar vond hem wel heel mooi, niet vaak gezien.
De mooie Disco Volante coupe van Bizzarre!! Wat een beauty.

Dan gaat toch ook wel een beetje het verhaal op van de vorige mails, toch een bijzonder model dat ik heeel mooi vind en
graag wil hebben. Gaat mij ook meer om hoe mooi ik iets vind en niet om alle types/kleuren ofzo. Ieder zijn ding natuurlijk he!!
Maar nu nog even wachte, heb hem gister via internet bij toms besteld dus waarschijnlijk maandag binnen, joeppiee!!!!
33 16v s 1992 alfa Rosso
usa spider 1987 nero
156 sw 2.0 jts 2002 blu daytona
159 sw 2.2 jts 2007 alfa rosso
Scarb lidnr 04117

Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Verzamelwoede

vr jan 05, 2007 21:27

Het moet echt iets toevoegen aan het karakter van mijn collectie.
Precies, daarom heb ik niet alleen Alfaatjes, maar ook deze 1:25 Fiat 127, 128 en Lancia Fulvia.
Ik heb de Fiats vroeger op 3 en 4-jarige leeftijd in Italië op vakantie gehad. En kapot gespeeld en gesloopt...
Gelukkig weer mooie exemplaren kunnen vinden. Puur jeugdsentiment, ik kan er net zo blij mee zijn als met een 1:1 auto.... :oops: :lol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4237
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Verzamelwoede

vr jan 05, 2007 23:33

Hé, die Lancia heb ik ook gehad :-)
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”