Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Michelotti Pura

zo sep 27, 2009 16:37

Yvo, daar kan wat charme betreft geen minichamps tegenop. :)

Koen

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Michelotti Pura

zo sep 27, 2009 18:40

Yvo, daar kan wat charme betreft geen minichamps tegenop. :)

Koen
Zo is dat.................

Mooi dingetje.
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

di sep 29, 2009 01:46

Afbeelding

Twee kleurvarianten van de 1:64 Minichamps 8c, een zwarte Competizione (eerder in rosso competizione, metallic dus) en een witte Spider (eerder in rosso Alfa). Carmodel biedt ze al aan voor €9,58, Minichamps heeft nog niets op de site staan.

Gebruikersavatar
marco13
Member
Member
Berichten: 238
Lid geworden op: di sep 29, 2009 18:49
Locatie: Thuis

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

di sep 29, 2009 18:56

heey,

weet iemand heel toevallig een adresje waar ik deze kan krijgen
http://img171.imageshack.us/i/antoinette.jpg/#q=alfa 155 antonette
mag ook een andere versie er van zijn als het maar een 155 is die er netjes bij staat.

MVG marco Van der Krieke

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

do okt 01, 2009 12:55

Hi Guys,

These latest releases from HPI well as you cam all tell they have different decals slightly to ones from minichamps and bbr decal versions, does anyone know was this version by HPI a pre season test car version or did it actually race like this ?? both sister cars 5 & 6 ????

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
This is Minichamps version ofcorse.

Afbeelding
Minichamps Base with BBR Decals

Also, I am looking for a decent detailed base model of 155 to make the version pictured below which is of a 1993 CET Spanish Touring Cars of Villamil & Campos, any advice please, was going to use Top Models version but not correct and not good enough detail ???

Afbeelding

Tanti Saluti
alfasudjoe

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

za okt 03, 2009 18:49

Vandaag op de beurs in Houten weer wat leuke aanwinsten gekocht.een 33sportswagon van Alezan,een 1900sprint van provence moulage en een 2600sprint squadra mobile in donkerblauwmettalic van FDS automodelli,nog niet eerder van gehoord maar het model is mooi gedetaileerd.Alleen mij zijn alleen de groene 2600 polizia's bekend,is deze kleurstelling origineel of is het een fantasiemodel :?:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

za okt 03, 2009 19:17

Leuk nieuws van Klaxon - 2 6C 2500S modellen uit 1947 met carrosserien van Boneschi. Een coupe en een Spider variant in de gebruikelijk mooie kwaliteit van Gamma

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

zo okt 04, 2009 14:08

Mooi trio Frank!

Kijk, een hele leuke site met geweldige fotografie: mebetoys modelsite. Even klikken en je krijgt 12 mooie foto's per model.

Ook de Mebetoys folders en alle verpakkingsvarianten staan er op!

Koen

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

zo okt 04, 2009 14:55

Leuk nieuws van Klaxon - 2 6C 2500S modellen uit 1947 met carrosserien van Boneschi. Een coupe en een Spider variant in de gebruikelijk mooie kwaliteit van Gamma
Dat wordt weer sparen... (voor de kits dan). Grappig, ik kende deze 6C 2500 helemaal niet. Hij staat ook niet in de Anselmi. Heeft iemand misschien foto's van het origineel?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

zo okt 04, 2009 18:26

Ex-RM collectie - deel 1

Deel 1 (A)
Deel 2 (B-C) vind je hier
Deel 3 (D-F) vind je hier
Deel 4 (FDS) vind je hier
Deel 5 (G-L) vind je hier
Deel 6 (M-O) vind je hier
Deel 7 (P-Q) vind je hier
Deel 8 (R-S) vind je hier
Deel 9 (T-V) vind je hier
Deel 10 (W-Z) vind je hier


Van de week heb ik m'n eerste officieel toegestuurde Klaverblaadje door zitten lezen. Ronduit prachtig allemaal natuurlijk, wat een waanzinnig mooi clubblad! Maar tot m'n grote verbazing kom ik in de MARC enkele maar al te bekende foto's tegen: mijn eigen foto's. Bij twee ervan staat vermeld dat ze van Rodger Mangelsdorf zouden zijn (niet dus), bij anderen staat helemaal niets vermeld. Hmmm... :? Deze foto's heb ik enkele jaren geleden gemaakt toen ik een groot deel van Rodger's verzameling voor hem verkocht. Geen idee of de foto's van eBay zijn geplukt of ooit door Rodger zijn opgestuurd, al vermoed ik het laatste gezien de foutieve naamsvermelding, maar in beide gevallen is het natuurlijk niet helemaal in de haak dat ze zonder mijn medeweten in het KB te verschijnen. Maar okee, er gebeuren ergere dingen in deze wereld en ik ga me er zeker niet druk om maken.

Wel bracht dit me op het idee dat ik hier nog een hele verzameling van die foto's heb, die waarschijnlijk best interessant is om hier te laten zien. De modellen van Rodger waren tenslotte voor een groot gedeelte behoorlijk bijzondere en/of zeldzame modellen. Ik heb me dus voorgenomen om in een aantal "afleveringen" deze foto's hier te posten, voor wie het interessant vind. En speciaal voor Dink om te zorgen dat het bijhouden van de index een beetje een uitdaging blijft :wink:

NB: Van bijna elk model heb ik meer foto's dan alleen de getoonde, dus laat maar weten wanneer er behoefte aan is om die extra foto's voor een bepaald model hier te posten.


Hierbij deel 1:

Afbeelding
ABC: 6C 1750 Gasogeno
Een vroeg handbouwmodel (1978) en alleen daarom al bijzonder. De installatie die aan de auto hangt is een houtvergasser, die voor de brandstof van deze aangepaste 6C 1750 zorgde. ABC is jarenlang de enige geweest die dit model in 1/43 voerde (Togi had er een in 1/23 en verder geloof ik niet dat er schaalmodellen van waren), tot Tron enkele jaren terug hun eigen versie uitbracht, die niet alleen beter is in de detaillering maar bovendien beter lijkt op het origineel.


Afbeelding
ABC: Scuderia Ferrari Autotransporter
Een Alfa Romeo vrachtwagen (maar welke type?). Later ook uitgebracht door Exoto als kwaliteits-diecast, met openende deuren en een afgewerkt interieur en met een wat vlakker lopende bult bovenop.


Afbeelding
Alezan: Cuneo
De Cuneo was een van de concept cars die door Pininfarina is gemaakt op basis van de 33/3. Voor zover mij bekend is, is dit het enige schaalmodel van deze auto.


Afbeelding
Alezan: Alfa 33 1.7i QV


Afbeelding
Alezan: Alfa 33 SW


Afbeelding
Autodrome: Giulia
Weer vroege handbouw. Een niet erg ver gedetailleerd model, maar zeldzaam en met gave velgen!


Afbeelding
Autohobby: 6C 3000 C50 MM
Apart is hij wel, dit model van Autohobby, oud ook (voor handbouw dan, ca. 1980) en zeer zeker zeldzaam, maar de vormen zitten zover naast de werkelijkheid dat je je bijna af gaat vragen of dit als een soort karikatuur-auto bedoeld is geweest. Autohobby was trouwens een merk van Idea3.


Afbeelding
Autohobby: 6C 2500 SS Corsa
Ook hier weer zo'n model die er net uitziet alsof hij uit een stripverhaal komt.


Afbeelding
Afbeelding
Autoreplica: 8C 2300 Le Mans
Weer zo'n oud handbouwmodel. De 8C 2300 Le Mans wagens zijn sindsdien door velen in 1/43 nagebootst (Starter, Fabbri, Simple Gamma, etc) en die zien er over het algemeen wat beter uit dan deze, wanneer je kijkt naar detaillering en gelijkenis. Maar dit is wel de enige met echt leren motorkapriemen en met motor!


Afbeelding
Autoreplica: 8C 2300 Le Mans


Afbeelding
Autoreplica: 8C 2300 Castagna
Bij mijn weten het enige model in 1/43 van deze specifieke 8C 2300. Ook hier weer weinig verfijning, wat logisch is gezien de gevorderde leeftijd van dit model, maar wel met afneembare motorkap.


Afbeelding
Autostile: RLSS stradale
Autostile is een merk van ABC Brianza. Deze serie witmetalen handbouwmodellen komt van de beginperiode van de handbouw (ca 1981), maar ondanks de wat grove afwerking naar huidige maatstaven, zijn het zeer aantrekkelijke modellen, die in veel gevallen nooit door anderen in 1/43 (of welke schaal dan ook) zijn uitgebracht. Deze RLSS is voor zover ik kan nagaan in andere kleuren uitgevoerd dan ABC zelf deed.


Afbeelding
Autostile: RLSS Avus
Dezelfde RLSS, maar nu in raceuitvoering, gestript van voorruit, spatborden en meer. In het Klaverblaadje wordt terecht verbaasd gereageerd op het links zittende stuur. Dit is een fout bij het bouwen geweest, ook op het model hoort hij "gewoon" rechts te zitten.


Afbeelding
Autostile: 6C 2300 Pescara Spider
Door Rodger in een mooi eigen kleurenschema gelakt.



Tot zover de A, volgende keer verder met de B.
Laatst gewijzigd door Alfavaganza op ma okt 19, 2009 02:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

zo okt 04, 2009 18:47

Leuk nieuws van Klaxon - 2 6C 2500S modellen uit 1947 met carrosserien van Boneschi. Een coupe en een Spider variant in de gebruikelijk mooie kwaliteit van Gamma
Dat wordt weer sparen... (voor de kits dan). Grappig, ik kende deze 6C 2500 helemaal niet. Hij staat ook niet in de Anselmi. Heeft iemand misschien foto's van het origineel?
Michiel, in het Anselmi 6C 2500 boek op blz 57 staat de 2500 S 5 posti coupé
vrgr Fer
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa GT 1.9 JTDm trackday
Alfa Giulietta Sprint 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

zo okt 04, 2009 18:58

Leuk nieuws van Klaxon - 2 6C 2500S modellen uit 1947 met carrosserien van Boneschi. Een coupe en een Spider variant in de gebruikelijk mooie kwaliteit van Gamma
Dat wordt weer sparen... (voor de kits dan). Grappig, ik kende deze 6C 2500 helemaal niet. Hij staat ook niet in de Anselmi. Heeft iemand misschien foto's van het origineel?
Michiel, in het Anselmi 6C 2500 boek op blz 57 staat de 2500 S 5 posti coupé
vrgr Fer
Inderdaad, je hebt gelijk Fer! Ik had bij de Boneschi's gekeken, maar hij staat apart in het "voorgedeelte". De Klaxon heeft opnieuw weer te lage ruiten en een wat verkeerd gevormde voorruit, jammer. Maar voor de rest ziet het er best overtuigend uit.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

ma okt 05, 2009 22:43

Ex-RM collectie - deel 2

Deel 1 (A) vind je hier
Deel 2 (B-C)
Deel 3 (D-F) vind je hier
Deel 4 (FDS) vind je hier
Deel 5 (G-L) vind je hier
Deel 6 (M-O) vind je hier
Deel 7 (P-Q) vind je hier
Deel 8 (R-S) vind je hier
Deel 9 (T-V) vind je hier
Deel 10 (W-Z) vind je hier


Afbeelding
Barnini: GTA Junior Monza
De kits van Barnini zijn al wat ouder, maar bevatten leuke details, zoals echte gaasjes voor de grille en stukjes stof voor de vloerbekleding.


Afbeelding
Barnini: Giulia GTC


Afbeelding
Barnini: Alfa Abarth 1100 Monza record car
Een redelijk zeldzame en vrij gewilde kit. Later is er ook een handbouwmodel van uitgebracht door Car Pin.


Afbeelding
BBR: 1900 SSZ


Afbeelding
BBR: Montreal Zolder 1974 Medley
Zoals de meesten wel zullen weten is deze versie is redelijk recentelijk nog uitgebracht door M4 voor een fractie van de prijs die de BBR moest kosten. Maar hoewel de M4 voor zijn geld best een goede kwaliteit levert, zijn de twee niet te vergelijken als het op kwaliteit aankomt. Maar eerlijk is eerlijk, gezien het prijsverschil zou het bijzonder triest zijn als dat niet zo was.


Afbeelding
CB Modelli: Romeo
Het enige mij bekende model van de Romeo. Alle Progetto's, Off'43-s, etc zijn Romeo 2's. Het verschil is niet groot, maar was er volgens Rodger wel. Het schijnt in details te zitten, zoals de plaatsing van de buitenspiegels.


Afbeelding
Century: 2000 GTV
Een model dat hier vaker voorbij is gekomen. In dit geval: compleet met wissers. Niet zelden ontbreken die op modellen die te koop worden aangeboden.


Afbeelding
C-Scale: 177 prototipo
Niet zomaar een kale F1-wagen dus, maar het prototype. Zelden in 1/43 verkleind.
C-Scale is een van die al lang verdwenen merken uit de begintijd van de handbouw. Loodzware modellen die nauwelijks meer zijn te vinden.


Afbeelding
C-Scale: 177 n0 35 Giacomelli


Afbeelding
C-Scale: Tipo 316 GP Belgium
De tipo 316 is er niet veel in 1/43, maar deze specifieke versie (die maar kort zo heeft gereden), de "Dolphin Nose" is er alleen maar geweest van C-Scale.


Volgende keer verder met de D.
Laatst gewijzigd door Alfavaganza op ma okt 19, 2009 02:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1723
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

ma okt 05, 2009 23:08

Volgende keer verder met de D.
Dit belooft een héle lange reeks te worden? Leuk Michiel!

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Mini-Minichamps

ma okt 05, 2009 23:31



Afbeelding
Century: Giulia GTV 1750
Een model dat hier vaker voorbij is gekomen. In dit geval: compleet met wissers. Niet zelden ontbreken die op modellen die te koop worden aangeboden.
2000 GTV :wink:

Afbeelding

Mijn vriendin heeft hem ook, tevens met ruitewissers (en wat extra opgeleukte details)
Ze heeft ook nog de GTA van hetzelfde merk in het rood.
Geweldige modellen Michiel! ga zo door zou ik zeggen :wink:

@Frank
Leuke nieuwe aanwinsten! vooral de 33 staat nog op mijn verlanglijstje.
Erg mooi 8) Wat de 2600 betreft, ik ben er zeker van dat dit een fantasie kleur betreft maar toch is het een leuk ding 8)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”