Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Gila 450 Autobotte

do mei 31, 2007 20:59

Ik wacht even op het SSAR. :wink:
same here! 8) bovendien moet ik als het goed is morgen mn pakketje van Duc binnen krijgen, en die Politoys 2600 is dus ook nog op komst 8)
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Gila 450 Autobotte

do mei 31, 2007 23:07

Het volgende model in de Fabbri Alfa Romeo Sport Collection wordt een blauwe 159 Q4 3.2 JTS.

Gewoon een straatuitvoering die net als de Brera en de groene Junior Zagato een beetje uit de toon valt tussen al die andere race-, rally- en raidmodellen.
Jammer dat ze er niet pacecar/racecontrol of circuitdokters-auto van hebben gemaakt (b.v. Assen Superbikes...)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Gila 450 Autobotte

do mei 31, 2007 23:48

En de al aangekondigde 166 Carabinieri is er inmiddels ook.

Afbeelding

~kreun~ Sukkels! De wielen zijn niet helemaal correct, maar dat is kostentechnisch nog wel te begrijpen (het model is een oude Solido). Maar die eerste CC-gekentekende 166 was een V6 2.5, de latere waren 2.0 TS'sen. Als je nou de moeite neemt om dit model speciefiek van het eerst uitgegeven CC-kenteken te voorzien, waarom zet je dan niet de juiste type-aanduiding op de kont??? #-o

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . Fabbri

za jun 02, 2007 21:33

Opmerkelijk... de Chinese Fabbri-bron leek een beetje opgedroogd, de Sud TI en Sprint Trofeo werden niet al voor de officiële introductie al op eBay vanuit Hongkong of China aangeboden.

En opeens verschijnt vanuit het verre oosten weer een model dat zeer waarschijnlijk in de Fabbri Alfa Romeo Sport Collection gaat verschijnen:

Afbeelding

Afbeelding

Het is een variant op de eerder verschenen witte Duetto. Is het toeval dat hij eveneens startnummer 130 heeft?


Er gingen al een tijdje geruchten dat de reeks niet 65 maar zelfs 80 modellen gaat omvatten. Deze Duetto lijkt dat te onderschrijven.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . Fabbri

zo jun 03, 2007 00:02

En nòg een Fabbri:

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt een zusje van de lichtblauwe te zijn, maar welk jaar van Le Mans is niet helemaal duidelijk.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . Fabbri

ma jun 04, 2007 13:57

En nòg een Fabbri:

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt een zusje van de lichtblauwe te zijn, maar welk jaar van Le Mans is niet helemaal duidelijk.
Dit moet een van de wagens van Scuderia St. Ambroeus zijn gereden door Giampiero Biscaldi en Sergio Pedretti die meereed in Le Mans 1963, zeker weet ik het echter niet want ik heb geen foto van de echte wagen, vond alleen een SZ Coda Tronca nummer 35 in deze lijst

http://www.formula2.net/1963.htm

Volgens die lijst is de wagen overigens gediskwalificeerd

ik vond wel een foto van de nummer 34

Afbeelding

edit:

kom er net achter dat Exem deze wagen al eerder uitbracht, t lijkt daar alleen wel te gaan om een type met andere neus..

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MarcoAzzurro op ma jun 04, 2007 15:22, 6 keer totaal gewijzigd.
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . Fabbri

ma jun 04, 2007 14:00

Gewonnen op Ebay....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . Fabbri

ma jun 04, 2007 15:34

Die is gaaf ! :D
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
tis een sprint
Guru
Guru
Berichten: 1302
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:46
Locatie: zoetermeer

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . Fabbri

ma jun 04, 2007 15:37

volgens mij issie kapot....











( DAMN WAT MOOI!!!)
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . Fabbri

ma jun 04, 2007 16:15

Leuke Dio. :D

Heb hier ook nog een deels gedemoteerde YatMing liggen, zelfde model.
Dit brengt me op ideeën wat haast niet uitgevoerd word haha.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
tis een sprint
Guru
Guru
Berichten: 1302
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:46
Locatie: zoetermeer

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . Fabbri

ma jun 04, 2007 16:23

jammer dat wit metaal niet uitzichzelf roest anders had ik hier nog wel wat kandidaten liggen voor een jaartje tuinarrest...
Gehad: Sud Sprint
156 foute fiat
33 sw duopenotti :twisted: its alive' its alive :twisted:

Afbeelding

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . Fabbri

ma jun 04, 2007 17:22


Dit moet een van de wagens van Scuderia St. Ambroeus zijn gereden door Giampiero Biscaldi en Sergio Pedretti die meereed in Le Mans 1963, zeker weet ik het echter niet want ik heb geen foto van de echte wagen, vond alleen een SZ Coda Tronca nummer 35 in deze lijst

Volgens die lijst is de wagen overigens gediskwalificeerd
Right. Car #35 had not the modified nose, and Fabbri just recycled the mold with other stickers.

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . Fabbri

ma jun 04, 2007 18:55


Dit moet een van de wagens van Scuderia St. Ambroeus zijn gereden door Giampiero Biscaldi en Sergio Pedretti die meereed in Le Mans 1963, zeker weet ik het echter niet want ik heb geen foto van de echte wagen, vond alleen een SZ Coda Tronca nummer 35 in deze lijst

Volgens die lijst is de wagen overigens gediskwalificeerd
Right. Car #35 had not the modified nose, and Fabbri just recycled the mold with other stickers.

Afbeelding
Aha!, i knew something wasnt right!, thank you for clearing this up :wink: it seems that Fabbri is wrong again.
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Fabbri gaat door...

ma jun 04, 2007 19:43

Thanks for the information, Patrick :wink:


Ondertussen lag na de Sud TI deze Hezemans-GTAm in de krantenstalletjes:

Afbeelding

Komt bekend voor? Ja, dat kan, het was namelijk de nr. 1 uit de 2e Fabbri-serie die vorig jaar startte. Fabbri maakt het graag zo ingewikkeld mogelijk, dus de volgorde van de modellen is geheel anders, maar die van de boekjes is dezelfde. Dus wie een nummer uit de eerste reeks miste en die uit de tweede reeks op de kop tikt heeft nog steeds een hiaat in z'n boekjescollectie...


Afbeelding

Al eerder genoemd: de civiele 159. Ziet er netjes uit, maar de meerwaarde voor de Sport Collection zie ik niet.


Verder verwacht voor deze maand:

Afbeelding

De 8c Competizione. De neus is niet helemaal correct, maar voor een tientje is het natuurlijk wel een leuk model, zeker nu de Spark 8c bijna onvindbaar is en de Provence te duur en te lomp. Van de nog te verschijnen Minichamps gok ik nog steeds dat dat de serie 8c wordt die afwijkt van het prototype.
Ook hier kan je je afvragen wat een straatauto doet in een Sport Collection.


Afbeelding

De volgende wordt weer een 'doppione', de 2600 Sprint was er eerder al in het wit. Gewoon een goed model, daar valt weinig op af te dingen. Jammer dat Fabbri op z'n site (van het weekend hadden ze de boel weer eens lekker verhaspeld) niet meer vermeldt uit welk evenement de auto komt.


Het laatste model voor juni is de 33.3 Coda Lunga:

Afbeelding

Eveneens een 'doppione', of misschien zelfs een 'doppionissimo'; bij Fabbri was hij er eerder al als Daytona racer met groene accenten, maar van Best verscheen jaren geleden al precies deze zelfde kleurstelling. Die Best is ook een prima model, maar kost wel tegen de 40 euro als je 'm nog vindt.

Met de hiervoor al getoonde (foute) Giulietta SZ Le Mans en rode Duetto gaat Fabbri zoals al verwacht richting de 80 modellen. Ik verwacht alleen niet veel spannends meer.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Fabbri gaat door...

di jun 05, 2007 08:34

Snif... :cry:

Afbeelding

Deze prachtige en netjes gebouwde Cuneo van Alezan ontsnapte mij gisteren op eBay. Je komt ze maar zelden tegen en er waren een paar andere bieders die er nog weer wat meer voor over hadden dan ik. Het origineel van dit Pininfarina prototype op basis van de tipo 33 dateert uit 1968 en staat in het Museo Storico in Arese.

Afbeelding


Dezelfde aanbieder verkocht ook nog een P33, eveneens van Alezan en een Pininfarina ontwerp uit 1968.

Afbeelding

Van de P33 is veel makkelijker een modelletje te vinden, o.a. de 1:43 van Corgi, een 1:66 van <naam even kwijt, ook Corgi?>, en een plusminus 1:72 van Playart. Iets vaker op eBay gezien maar nog veel prijziger zijn de al eerder in deze topic getoonde zandbakautootjes van Tomte die in al hun simpelheid voor bedragen verkocht worden waarmee menig huwelijk zwaar op de proef wordt gesteld.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”