Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . the Ultimate Collectable

vr jan 04, 2008 16:25

Of die van Welly, bij Modelcarweb kost-ie €27.

De grotere speelgoedzaken zullen inmiddels wel Bburago en/of Welly 8c's in de schappen hebben staan.

Gebruikersavatar
AlfaFan
Junior Member
Junior Member
Berichten: 67
Lid geworden op: di mei 03, 2005 19:35
Locatie: Apeldoorn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . the Ultimate Collectable

vr jan 04, 2008 18:04

Hmm ok! Ja, zo'n één van MR is wel erg gaaf, maar ongeveer 350 euro heb ik daar niet voor over denk ik.

Wist niet dat die al in 1:18 uit was. Maar zal is gaan kijken dan :) Bedankt voor de reacties!

Gr. Robin
Nu: '03 147 GTA Blu Metallico. Gehad: 95' 145 1.7 16v > 96' 1.6 IE L > 01' 147 1.6

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . M4-mysterie opgelost

vr jan 04, 2008 23:37

Tijd terug liet ik een nieuw model van M4 zien in de veronderstelling dat het een nieuwe uitgave was. Vreemd dat er op de M4-site al die tijd geen spoor van te bekennen was.

Er is er inmiddels weer één op eBay gezet en nu wordt het wat duidelijker: het is een speciale uitgave voor het team dat door Giuliano Mazzuoli wordt gesponsord.

Afbeelding

Giuliano wie? Ah, de maker van schitterende horloges, al eens voobij gekomen in het 'Leuk klokje'-topic.

Het team heet dan ook 'Contagiri', naar één van de fraaie creaties van Mazzuoli. De originele auto:

Afbeelding

Zouden van de andere teamauto's ook nog speciale uitgaves zijn gemaakt? ;)

Afbeelding

Meer info

Gebruikersavatar
montigirl
Junior Member
Junior Member
Berichten: 51
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 14:26
Locatie: Hann. Muenden (Germany)
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . ff geen nieuws :-)

za jan 05, 2008 10:25

Om even terug te komen op mijn bericht (2 postings terug), de Alfa FNM 2300 RIO is niet van de welbekende Braziliaanse modelbouwer "A modelli", maar van een (voor mij) nieuwkomer uit Brazlie. "A modelli" heeft de 2300 RIO al geruime tijd in de planning staan, maar het project komt niet van de grond. Zoals jullie op de bijgevoegde foto's kunnen zien is de "nieuwkomer" uit Brazilie al redelijk ver gevorderd met zijn 2300 RIO project. Voor mij een originele keuze die ik zeer graag aan mijn collectie wil toevoegen. Nu even afwachten tot het project klaar is. Dit modelproject loopt via de Brazilaanse Alfa Romeo club en ik heb toestemming gekregen de onderstaande foto's te plaatsen

Afbeelding
Hi Alfisti,
firstly happy new year and a lot of nice Alfa models !!

According to the email about Brasil RIO 2.3 Model ( I had one in 1:1..! ) my brasilian friend Michael sent me some more photos and told me, that the builders of this model "Flavio Zortea" + Rodolfo (NOT Paolo Apuzzo!!) finished now the first really sample in 1:43 street version and is also working on a VERY detailed 1:25 Sport version with snake on bonnet. So we want to hope that RIOs are to get for a fair price and not so much limited, that you find them just on ebay and must pay 500 Euro...!!

When I got pics of finished models I send them to forum.

Happy weekend
Hannelore

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

1:24 Alfa Romeo Giulia TZ2 van Hiro models

zo jan 06, 2008 02:39

Om ook nog even terug te komen op een bericht wat ik een tijdje terug geplaatst heb over de Japans gemaakte 1:24 Alfa Romeo Giulia TZ2 kits, het volgende; Ik had verkeerd onthouden dat deze mooie kits door het Japanse merk Hasegawa gemaakt werden ](*,) daardoor kon ik ook toen ik het bericht plaatste geen foto's vonden. Het juiste merk is dus "Hiro models". Er zijn 4 verschillende uitvoeringen verkrijgbaar. Allen hebben het prachtige buizenchassis zoals op de onderstaande foto's te zien is.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Hiro

zo jan 06, 2008 09:34

Model Factory Hiro (Studio27) maakt naast deze schitterende TZ2 1966 (ref.24184) ook kits 1:24 van de

Alfa TZ (1) in uitvoeringen 1964 LeMans en 1964-65 Targa Florio

Eerder verschenen, in super detail:
24168 Alfa 33/2 stradale
24166 Alfa 33/2 1968 LeMans no39
24167 Alfa 33/2 1968 Targa Florio
Voor de zeer geoefende modelbouwer met veel tijd !

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . M4-mysterie opgelost

zo jan 06, 2008 10:18

De verschillende Tipo 33's zijn hier te bewonderen.

Voor de TZ heeft Hiro de moeite genomen om twee verschillende kits uit te brengen, voor de Le Mans en de Targa Florio uitvoeringen.

Afbeelding Afbeelding

Er zal denk ik wel iets meer verschil inzitten dan alleen een setje verstralers.

Huidige prijs: ¥27,000 = €168,50.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . beursplaatjes

zo jan 06, 2008 10:43

Over een maand zal de Spielwarenmesse van Nürnberg weer haar poorten openen, overigens alleen voor mensen die in de branche aanwezig zijn. 'Nürnberg' is de grootste beurs in haar soort, maar ook elders in de wereld worden speelgoedbeurzen gehouden. Eind vorig jaar in Japan en daarvan vond ik via een Italiaans forum nog wat leuke foto's.

Nieuw (wat de kleur betreft) is de rode RZ van Spark, voor wie de gele of de zwarte niet mooi vindt.

Afbeelding


De Minichamps 164 en de Spark Carabo hadden we al eerder gezien.

Afbeelding

Afbeelding

Op de Carabo nog steeds dezelfde afwijkingen die we eerder zagen, zoals de tint van de ruiten en de ontbrekende oranje bies voorop, maar dus ook het felgroene achterpaneel. Het kan natuurlijk hetzelfde preproductie modelletje zijn van de eerdere foto.

Net als bij de 164: de niet al te heldere ruitpartij en de veel te brede chroomstrip op de bumper kennen we al van de eerdere foto's. Duimen maar dat dat wordt aangepast voordat hij daadwerkelijk uitkomt. Voor de rest een prachtig model. Nog één maandje wachten dus ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4237
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . beursplaatjes

zo jan 06, 2008 12:19

De foto's van het model zelf zijn nogal wazig, maar wat een achtergrond :shock:

Afbeelding
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . beursplaatjes

zo jan 06, 2008 12:39

Model zal met opzet wel wazig zijn. "Trekpleister" Carrrararrannnararrananna van 2 euro 25.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . buikschuivertje

ma jan 07, 2008 16:09

Nieuwe aanwinst van eBay: de Giulia 1300 GT van Penny in Polizia-kleuren. Ik kan me geloof ik niet herinneren dat ik ooit een foto van een échte politie-Bert heb gezien, dit zal wel fantasie zijn in tegenstelling tot de 2600 Sprint die in het verleden wel het wagenpark van de Italiaanse politie sierde.

Afbeelding

Van nieuwe modellen laat ik fantasie-uitvoeringen sowieso liggen, maar van een oud speelgoedmodelletje als dit stoort het me niet zo. Zoals het een echte Penny betaamt ligt het ding met z'n bodem zowat op de grond, wat het rijden op tapijt of gehaakte tafelkleedjes er voor de bambini er niet makkelijker op gemaakt zal hebben.

Afbeelding

Afbeelding


Dit is de olijfgroene variant, er bestaat ook nog een grijsgroene. Mijn exemplaar heeft wat butsjes en krasjes. De prijs bleef daarom steken bij €15. Een paar dagen later werd een ander mint exemplaar mét doosje verkocht voor het vijfvoudige.

Afbeelding


Zelfs een 1:66 verkeersdrempeltje is met deze geringe grondspeling onneembaar. Gelukkig hadden ze in die tijd alleen maar gaten in de weg, geen drempels:

Afbeelding


Het korps staat paraat om op boefjes te jagen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . buikschuivertje

ma jan 07, 2008 16:17

Benzine tank zit aan de verkeerde kant.... :roll:
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . buikschuivertje

ma jan 07, 2008 16:34

Benzine tank zit aan de verkeerde kant.... :roll:
sterker nog...hij heeft helemaal geen kleppie......
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . buikschuivertje

ma jan 07, 2008 16:39

Stelletje kniesoren. :biggrin:

Over de twee verschillende kleuren groen; deze foto postte onze Zwitserse forummer GiuliaSprintGTA een tijdje geleden:

Afbeelding

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . M4-mysterie opge

ma jan 07, 2008 17:13

Tijd terug liet ik een nieuw model van M4 zien in de veronderstelling dat het een nieuwe uitgave was. Vreemd dat er op de M4-site al die tijd geen spoor van te bekennen was.

Er is er inmiddels weer één op eBay gezet en nu wordt het wat duidelijker: het is een speciale uitgave voor het team dat door Giuliano Mazzuoli wordt gesponsord.

Afbeelding

Giuliano wie? Ah, de maker van schitterende horloges, al eens voobij gekomen in het 'Leuk klokje'-topic.

Het team heet dan ook 'Contagiri', naar één van de fraaie creaties van Mazzuoli. De originele auto:

Afbeelding

Zouden van de andere teamauto's ook nog speciale uitgaves zijn gemaakt? ;)

Can I ask Dinky,

Is this the only GTAM they will be making (M4 ofcorse) will they be making one with car number 82 ? also, do you know if there are any plans to make the alfa suds, and has the alfa romeo sport collection finished ?

Saluti
alfasudjoe
:D

Afbeelding

Meer info

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”