Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . stijlvolle coupé's

vr nov 02, 2007 19:34

Afbeelding Afbeelding

uitleg volgt komende week...

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . stijlvolle coupé's

za nov 03, 2007 10:41

Afbeelding Afbeelding

uitleg volgt komende week...
Denk dat ik in deze mee mag doen :wink: \:D/ Dus bij deze .... Afbeelding Afbeelding

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . stijlvolle coupé's

za nov 03, 2007 23:35

Van de week binnengekomen: de BAT 7 Pebble Beach 1955 van Bizarre.

Afbeelding
Een prachtig model, mooie kwaliteit voor relatief weinig geld. De verhoudingen zien er, net als bij de Look Smart BATs, goed uit. En dat is een opluchting na de te slanke BAT 7 van SMTS en de te brede BAT 7 van Provence Moulage.
Net als andere modellen van Bizarre, staat ook deze op een bijzonder voetje. Ik vermoed dat deze gebaseerd zal zijn op de locatie waar de BAT op Pebble Beach heeft gestaan. Leuke vondst van Bizarre, waarmee ze hun modellen wat extra's mee weten te geven ten opzichte van de rest.


Afbeelding
Afbeelding
Heel af en toe komt er een model uit, waarbij je bij het zien van de eerste foto ervan tegelijk al heel heel hebberig wordt. Dit was er zo een voor mij. Het rood en geel staan hem gewoon prachtig.


Afbeelding
De enige serieuze misser hebben we ook al gezien bij de "normale" BATs van Bizarre: het is ze niet gelukt om de ramen netjes op de carrosserie aan te laten sluiten. Zonde, want het is op zich wel mooi, die foto geëtste raamlijstjes, zelfs al zijn die lijstjes dan wat aan de brede kant. Maar ze sluiten zo slecht aan dat het afbreuk doet aan de indruk die het model geeft. Dit is voor mij de reden geweest om voor de "normale" BAT serie te kiezen voor (het toch wel fors duurdere) Look Smart. Gelukkig valt het op dit rode model van Bizar wat minder op dan op hun metallic blauwe BAT 7. Op de foto's is het trouwens storender dan in het echt.
Voor de rest valt er weinig te klagen over dit model. De lak zit er prachtig strak op, ook op de binnenkant van de vleugels, en er is voor een zeer fraaie kleur rood gekozen, al heb ik bij gebrek aan fotomateriaal geen idee hoe die zich verhoudt tot de kleur die de echte BAT 7 op Pebble Beach had. De overige afwerking staat over het algemeen op een vrij hoog niveau. Weliswaar nog geen BBR, maar daar is de prijs dan ook niet naar.


Afbeelding
Leuk detail, dat naar ik meen op de metallic blauwe BAT 7 van Bizarre ook al te zien was: de opengeklapte koplampen.


Al met al ben ik bijzonder gelukkig met dit model, ondanks de vrij slechte aansluiting van de raampjes. Wat mij betreft een aanrader!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . wat een snoepje...

ma nov 05, 2007 09:34

Mooi hoor, ook de foto's weer.

Mijn Houtense aankoop:

Afbeelding

Afbeelding

De Pink Panther versie (oranje Spider) heb ik al, maar die is lang zo gaaf niet als deze. Na de aankoop had ik net zo'n kop als Snoopy. De grijns dan, niet de hangende oren :D

marcmilano

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . wat een snoepje...

ma nov 05, 2007 11:17

Laatste tijd niet veel uitbreiding in de collectie gehad (qua Alfa's dan), maar afgelopen maand wel twee langgezochte favorieten toe kunnen voegen: de lichtblauwe Giulia Spider 1600 van Lone Star IMPY (ongeveer 1/55) en een mooie middenblauwe Sei van Norev Minijet (ongeveer 1/66), de eerste met wat lakchips eraf maar verder ok, de tweede mint.

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . wat een snoepje...

ma nov 05, 2007 19:22

In Houten opgepikt:
Afbeelding
Mijn fotokunsten zijn nog in ontwikkeling.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . vakantietijd

ma nov 05, 2007 22:14

eBay transacties hoef je niet altijd met een betaling af te ronden, soms kan je wat ruilen.

Op weg naar Auto Moto Italia ging ik zaterdagochtend bij iemand in Naarden langs voor een 'deal'. Hij kocht e.e.a. aan folders uit mijn eBay winkel en 'betaalde' met automodellen.

Eén daarvan is deze Mercury Alfetta GT met aanhanger en rubberbootje:

Afbeelding

Er is mee gespeeld, maar wel met liefde, de schade beperkt zich tot slechts wat lichte krasjes en hier en daar een 'chip'. Het leuke is dat hij compleet is, de buitenboordmotor laat maar al te makkelijk los van de rubberboot, die op zijn beurt weer erg losjes op de aanhanger zit. Het model zal een jaartje of 25 oud zijn. Goh... toen konden de deurtjes nog open...

Afbeelding

Afbeelding

Ik geloof dat ik maar instap en er mee naar Porto Ercole rijd... 8)

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . vakantietijd

ma nov 05, 2007 22:30

:thumbs:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . SZ Trofeo

di nov 06, 2007 00:32

Volgens de site van Biante in Australië wordt dit een nieuwe Spark uitgave:

Afbeelding

Productcode S0616.

Al weer een hele tijd geleden heeft iemand eens bij mij geïnformeerd naar foto's van race-SZ's, ben benieuwd of dat in het kader van dit model was.

Leuk dat ze deze frisse kleurstelling hebben gekozen.

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . vakantietijd

di nov 06, 2007 12:51

eBay transacties hoef je niet altijd met een betaling af te ronden, soms kan je wat ruilen.

Op weg naar Auto Moto Italia ging ik zaterdagochtend bij iemand in Naarden langs voor een 'deal'. Hij kocht e.e.a. aan folders uit mijn eBay winkel en 'betaalde' met automodellen.

Eén daarvan is deze Mercury Alfetta GT met aanhanger en rubberbootje:

Afbeelding

Er is mee gespeeld, maar wel met liefde, de schade beperkt zich tot slechts wat lichte krasjes en hier en daar een 'chip'. Het leuke is dat hij compleet is, de buitenboordmotor laat maar al te makkelijk los van de rubberboot, die op zijn beurt weer erg losjes op de aanhanger zit. Het model zal een jaartje of 25 oud zijn. Goh... toen konden de deurtjes nog open...

Afbeelding

Afbeelding

Ik geloof dat ik maar instap en er mee naar Porto Ercole rijd... 8)
Leuk model ! Past wel bij deze (Die ik op Ebay net misliep.... :( )
Afbeelding

Maar deze heb ik dan wel ! :jumping:
Een 1/43 Alfa Romeo GTV Group 5 DRM 1979
Afbeelding

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Trofeo SZ

di nov 06, 2007 13:18

Het zou gaaf zijn als ze die SZ gaan maken inderdaad.
Ik heb voor Spark toen alle bekende foto's ingescand etc en opgestuurd van deze SZ.
Tevens foto's erbij gedaan van het Provence Moulage model wat ik van deze auto heb.

Ik had toen tijdelijk goede contacten met Spark, maar heb al een hele tijd niets meer gehoord hierover...
Volgende wens voor mij was (en is) die Martin Dawes RZ.

De door mij gemaakte foto uit het Zagato-blad :
http://www.gummen.org/tmp/alfasz/SZ_COLLECTION113.JPG

(dezelfde foto als die Dink heeft gepost?)


En mijn PM SZ #65:
http://www.gummen.org/tmp/alfasz/SZ_COLLECTION76.JPG
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Trofeo SZ

di nov 06, 2007 13:20

Ah, de befaamde Isert Alfetta met 1.4 liter turbo blok. Die bleef zelden heel tijdens de race. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de mal van Solido de basis is geweest voor deze kit.
Heel mooi, feli.

Die Sud 'Invernale' zag ik ook, maar ik vind 'm toch net weer iets te lelijk :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Trofeo SZ

di nov 06, 2007 13:25

OK, dat was jij dus, Harry, vermoedde al zoiets.

Nou snap ik ook waarom de Spark SZ maar 7 ribbels in de motorkap heeft in plaats van 13: ze voorzagen toen al problemen met het plakken van het racenummer ;) 8) :P

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Trofeo SZ

di nov 06, 2007 13:26

BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Trofeo SZ

di nov 06, 2007 13:33

Ah, de befaamde Isert Alfetta met 1.4 liter turbo blok. Die bleef zelden heel tijdens de race. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de mal van Solido de basis is geweest voor deze kit.
De Isert Alfa is er als complete kit geweest van Remember, later overgenomen door Competition43, maar ook als transkit. Ik denk van Tron, maar dat weet ik niet meer zeker. Volgens mij is dit de transkit, en daarbij zal waarschijnlijk inderdaad een Solido als basis hebben gediend. Scherp gezien dus van je, Dink!

Gefeliciteerd Salquenen, echt een leuke aanwinst!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”