Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . van Daytona naar Le Mans

wo nov 04, 2009 23:39

Laatst gewijzigd door Corrado op wo nov 04, 2009 23:52, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . van Daytona naar Le Mans

wo nov 04, 2009 23:42

Juist Koen, die decals zou ik moeten hebben dan.. Helaas heb ik deze:

Afbeelding

P.s, bedankt voor die link Koen!, daar zitten weer een hoop foto's bij die ik nog niet had (ik heb ondertussen een behoorlijke verzameling aan foto's van Alfa's in dienst etc) Vooral die Giulia Nuova vind ik geweldig :D
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . van Daytona naar Le Mans

do nov 05, 2009 01:04

Mooie site, Koen! Die kende ik nog niet.

Mark, deze dan:
Afbeelding
:wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

modellisimo
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: ma jan 19, 2009 22:59
Locatie: Beesel

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . van Daytona naar Le Mans

do nov 05, 2009 11:54

Hallo allemaal.
Hoewel ik niet actief ben op dit forum kijk ik wel iedere dag. Ik verzamel al meer dan 25 jaar Alfa Romeo miniaturen. Om een ander droom(klasiek Alfa Rijden) te kunnen verwezelijken verkoop ik al mijn modelauto's. Het zijn er nu nog ongeveer 250. Allemaal in de schaal 1:43. het zijn gebouwde kits en diecast modellen. Als je een lijst wilt ontvangen waarop deze miodellen staan stuur dan een mail naar hejans@home.nl en ik stuur de lijst dan naar jou. De prijzen zijn naar mijn mening goed, want ik heb liever dat mijn collectie bij een echte verzamelaar terecht komt.
Henk Janssen.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . van Daytona naar Le Mans

do nov 05, 2009 11:58

Hoi Henk :wink:
Leuk je ook hier te treffen 8)
Wil het wat lukken met de verkoop? Ik ben in ieder geval erg tevreden met wat ik tot nu toe van je heb overgenomen!
En inderdaad erg scherp geprijst!

Succes met de verdere verkoop!

Groet

Mark

@ Michiel, hmm die was ik nog niet eerder tegen gekomen. Dan houd ik nog decals over voor een andere verbouwing ook :-k :wink:
Grazie!
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

modellisimo
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: ma jan 19, 2009 22:59
Locatie: Beesel

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . van Daytona naar Le Mans

do nov 05, 2009 12:03

hallo Mark.

Mijn totale collectie van 375 modllen is ondertussen al geslonken naar ongeveer 250 stuks.
Ben blij dat je tevreden bent. hoop op deze manier meer mensen blij te maken met mijn collectie..

Henk.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . van Daytona naar Le

do nov 05, 2009 12:52

Ik heb inmiddels mijn Provence Moulage Giulia Promiscua kitje binnen.
Het gaat dus om een Servizio Corse uitvoering zoals hier afgebeeld:

Afbeelding

Ook heb ik er een setje Polizia decals bij maar volgens mij hebben deze nooit in die hoedanigheid op Promiscua's gezeten dus ik denk toch dat het de Servizio Corse gaat worden.
Een vraag alleen, Volgens KB 116 zou dit een ambulance moeten zijn? Lijkt mij erg sterk gezien de auto een achterbank heeft.
Als iemand meer info en foto's heeft over de echte auto dan hoor/zie ik dat graag 8)
Ik heb net KB 116 nog even aandachtig doorgelezen en zie nu dat PM een grote fout heeft gemaakt bij dit model.
De "furgonata" uitvoering is namelijk niet simpelweg een open raam uitvoering met de achterramen "dichtgeplakt" zoals Pm het geeft gedaan.
Die achterste flanken zijn wel degelijk anders en ik kon in KB 116 geen enkele foto vinden van een Furgonata waarbij dit wel zo was.

Zoals je hierboven kun zien op de door Alfavaganza geposte foto is de vorm van de achterste zijruit niet meer aanwezig. bij de Provence is dit wel het geval. Overigens is het materiaal hier ook erg dun en makkelijk weg te snijden met een mesje. De bijgeleverde ruitjes lopen ook door.

EDIT: Ook de achterklep klopt niet.. die loopt bij de PM helemaal door tot de bumper in tegenstelling tot de Furgonata waarbij de achterklep boven de achterlichten eindigt.

Hmm.. wat te doen :-k
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . van Daytona naar Le

do nov 05, 2009 13:17

Ik heb net KB 116 nog even aandachtig doorgelezen en zie nu dat PM een grote fout heeft gemaakt bij dit model.
De "furgonata" uitvoering is namelijk niet simpelweg een open raam uitvoering met de achterramen "dichtgeplakt" zoals Pm het geeft gedaan.
Die achterste flanken zijn wel degelijk anders en ik kon in KB 116 geen enkele foto vinden van een Furgonata waarbij dit wel zo was.

Zoals je hierboven kun zien op de door Alfavaganza geposte foto is de vorm van de achterste zijruit niet meer aanwezig. bij de Provence is dit wel het geval. Overigens is het materiaal hier ook erg dun en makkelijk weg te snijden met een mesje. De bijgeleverde ruitjes lopen ook door.

EDIT: Ook de achterklep klopt niet.. die loopt bij de PM helemaal door tot de bumper in tegenstelling tot de Furgonata waarbij de achterklep boven de achterlichten eindigt.

Hmm.. wat te doen :-k
Je hebt twee opties:

1) Je plakt de ruituitsparingen achter dicht met een dun plaatje plastic (precies de goede dikte zoeken of iets dunner nemen en bij het lijmen de dikte corrigeren) en vult de randjes op met putty en schuurt alles na drogen mooi glad. Vervolgens neem je een panelscriber (of een graveerpen o.i.d.) en je corrigeert de achterklep. Eventueel het oude naadje met putty dichtmaken.
2) Je maakt je er niet druk om en bouwt hem gewoon zoals hij is (after all, who will know...)

De moeilijk keuze mag je zelf maken :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . van Daytona naar Le

do nov 05, 2009 13:19

Ik heb net KB 116 nog even aandachtig doorgelezen en zie nu dat PM een grote fout heeft gemaakt bij dit model.
De "furgonata" uitvoering is namelijk niet simpelweg een open raam uitvoering met de achterramen "dichtgeplakt" zoals Pm het geeft gedaan.
Die achterste flanken zijn wel degelijk anders en ik kon in KB 116 geen enkele foto vinden van een Furgonata waarbij dit wel zo was.

Zoals je hierboven kun zien op de door Alfavaganza geposte foto is de vorm van de achterste zijruit niet meer aanwezig. bij de Provence is dit wel het geval. Overigens is het materiaal hier ook erg dun en makkelijk weg te snijden met een mesje. De bijgeleverde ruitjes lopen ook door.

EDIT: Ook de achterklep klopt niet.. die loopt bij de PM helemaal door tot de bumper in tegenstelling tot de Furgonata waarbij de achterklep boven de achterlichten eindigt.

Hmm.. wat te doen :-k
Je hebt twee opties:

1) Je plakt de ruituitsparingen achter dicht met een dun plaatje plastic (precies de goede dikte zoeken of iets dunner nemen en bij het lijmen de dikte corrigeren) en vult de randjes op met putty en schuurt alles na drogen mooi glad. Vervolgens neem je een panelscriber (of een graveerpen o.i.d.) en je corrigeert de achterklep. Eventueel het oude naadje met putty dichtmaken.
2) Je maakt je er niet druk om en bouwt hem gewoon zoals hij is (after all, who will know...)

De moeilijk keuze mag je zelf maken :wink:
Optie 3 is de achterste ruitjes open snijden en een "open" versie maken :wink: .
Hehe, hier moet ik maar even een nachtje over slapen :lol:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . van Daytona naar Le

do nov 05, 2009 13:40

EDIT: Ook de achterklep klopt niet.. die loopt bij de PM helemaal door tot de bumper in tegenstelling tot de Furgonata waarbij de achterklep boven de achterlichten eindigt.
PM heeft mogelijk een Colli als uitgangspunt gekozen, terwijl de betreffende auto een Giorgetti (of Introzzi of Grazia) was. Hoewel de luchtsleufjes in het PM-zijpaneel 'on-Colli' zijn. Wel heeft de nr 352 op p. 82 van KB 116 de oplopende daklijn en zo te zien kleine scharnieren. Ik mis op die foto dan weer de rechtse uitlaat, die zou zichtbaar moeten zijn lijkt me.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . van Daytona naar Le Mans

do nov 05, 2009 13:44

Wat betreft de keuze uit de diverse opties:

Vraag je zelf af welk resultaat je wilt: een 'echt' Provence model met alle bijbehorende fouten/afwijkingen? Of een getrouwe weergave van de 1:1 auto? (dan moet je ook achterklep en daklijn onderhanden nemen).

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . van Daytona naar Le Mans

do nov 05, 2009 13:55

Provence is idd gewoon uitgegaan van de Colli Promiscua met de open achterruiten:

Afbeelding

en heeft toen simpelweg de zijruiten dichtgemaakt. Er zijn dan dus meer zaken die niet kloppen waaronder de achterlichten en de knippers op de spatborden.

Tja, wat wil ik als eindresutaat.. Met dit soort handbouw zie ik toch graag een realisctiche weergave van de auto helemaal gezien de verhoudingen van de Provence Giulia verder heel erg mooi zijn. Ik laat het even bezinken :wink: Ik heb er geen haast mee dus..
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1728
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Servizio Corse

do nov 05, 2009 18:24

Drie verschillende transkitjes om 1:43 Bertones en Giulia's om te bouwen tot rallye-versie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Staan als nieuwe items van de maand november op deze site


.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Servizio Corse

do nov 05, 2009 19:04

Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1728
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Servizio Corse

do nov 05, 2009 20:25

Oké hier dus geen nieuwtje. Maar wel goedkoper, heeft het toch enig nut als je ze wilt bestellen :wink:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”