Rick Steentjes

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . 155

wo nov 28, 2007 16:17

Ik ben nog altijd op zoek naar een 155 straatmodel schaal 1:18 of 1:24. Bestaat dit echt niet?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . 155

wo nov 28, 2007 16:28

Straatmodellen: niet dat ik weet.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Bruno's bolide

wo nov 28, 2007 17:19

Pakje uit Italië:

Afbeelding

Een Alfa 179 Formule 1 van Italiës publiekslieveling Bruno Giacomelli, van het Italiaanse merk Yaxon dat een hele reeks simpel vormgegeven maar toch aardige formule 1 modelletjes in de catalogus had. Absoluut niet te vergelijken met de hedendaagse modelletjes van de GP racers. De wieltjes zijn standaard, van plastic en aan de binnenzijde gewoon open. Niks geen afweekdecals (onze oosterburen noemen die heel fraai 'wasserschieber'), maar simpele transparante stukken plakkers met opdruk. Zet het model een paar dagen in de zon en de plakkers krullen er net zo hard af als dat je mondhoeken om laag krullen.

Afbeelding

Afbeelding

De detaillering is simpel gehouden. De verhoudingen zijn goed getroffen en dat maakt het juist zulke aardige modelletjes.

Afbeelding

Toch lijken er fouten in te zitten: het binnenste stel opstaande 'vinnen' voor de achterwielen ontbreekt en de achterspoiler rust op twee 'poten' in plaats van op één centrale. Ook hoort het horizontale plaatwerk vlak voor de achterwielen iets op te lopen en dat doet het bij het modelletje niet.

Afbeelding

Afbeelding

Wie geïnteresseerd is in het verhaal achter deze auto (Alfa maakte de met de voorganger 177 zijn herintrede in de Formule 1) moet het artikel van Evert Hamminga in KB 113 er maar eens bijpakken.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . nog meer 155

do nov 29, 2007 00:19

Nieuw bij Tron:

Afbeelding

155 Polizia, een van de juiste (of bijna juiste) tint blauw voorzien DeAgostini model:

Afbeelding

Leuk dat daarmee de foute smurfenkleur wordt weggewerkt, maar waarom blijft de andere fout (chromen hart op een smallbody) dan zitten? En erger: waarom worden er zelfs andere fouten toegevoegd? Zie de kunststof hoeken achter de spiegels in carrosseriekleur en de witte portiergrepen.

Afbeelding

Ik vind die €60 euro die het model moet kosten zo echt niet gerechtvaardigd.


Ook bij de 155 Polizia Penitenziaria dezelfde fout van het chromen hart op het oude model:

Afbeelding

Ik heb overigens alleen maar foto's van widebody's kunnen ontdekken:

Afbeelding

Daar hoort dat chromen hart dus wel op, maar ik zie ook een logootje op het voorscherm dat op het model ontbreekt.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . nog meer 155

do nov 29, 2007 14:31

Het Duitse merk Siku heeft altijd een heel eigen uitstraling gehad. De modellen zijn nog steeds in de eerste plaats speelgoed en misschien dat het juist daarom een specifieke groep verzamelaars aantrekt. Het merk heeft bijna een cultstatus. Voor verzamelaars van Alfa Miniaturen biedt Siku tot nu toe weinig interessants. Alleen een al weer jaren uit het assortiment zijnde Montreal in oranje, groen, zwart en zilver metallic waarvan de laatste met zwarte portieren.

Per september 2008 komt er een 159. Kleur en uitvoering nog onbekend.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . met sleurhut (2)

do nov 29, 2007 16:21

Volgens mij is het eigenlijk al de vierde sleurhut in deze topic, maar goed. Toch wel grappig zo'n terugkerend aanhangerthema.

Afbeelding

Majorette-combi van Giulietta met caravan. De auto was mij iets te zwaar beschadigd maar een Fransoos had daar voor 7,50 geen moeite mee. Een naar binnen draaiend caravandeurtje lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Iemand een miniatuur driftbuitje gehad?

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . met sleurhut (2)

do nov 29, 2007 16:48

Hmmm... Nou weet ik waarom die trekhaak er zit... Heeft die van mij dus ook. Nou ja, dus nu maar op zoek naar een sleurhut... :shock:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma jun 04, 2007 17:43
Locatie: Wanneperveen

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . met sleurhut (2)

do nov 29, 2007 17:39

Een naar binnen draaiend caravandeurtje lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Das toch altijd zo met speelgoed-caravan-deurtjes?
''Drive tastefully''

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . met sleurhut (2)

do nov 29, 2007 18:02

Niet altijd :wink: Bij de eerste Google was 't meteen 'bingo'. Je kunt zien dat het deurtje dmv het tandwieltje naar buiten opengedraaid wordt.

Afbeelding

@Salquenen: die Giulietta's werden ook los verkocht. Dus er hoeft niet per se een caravan achter. Mijn Polizia Giulietta van Majorette heeft ook een trekhaak maar dat is natuurlijk voor de politiepaardentrailer :^o

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . met sleurhut (2)

do nov 29, 2007 20:31

Niet altijd :wink: Bij de eerste Google was 't meteen 'bingo'. Je kunt zien dat het deurtje dmv het tandwieltje naar buiten opengedraaid wordt.

Afbeelding

@Salquenen: die Giulietta's werden ook los verkocht. Dus er hoeft niet per se een caravan achter. Mijn Polizia Giulietta van Majorette heeft ook een trekhaak maar dat is natuurlijk voor de politiepaardentrailer :^o
Ik denk toch dat het deurtje met het tandwieltje naar binnen moet worden gedraaid (het tandwieltje is dan vooral handig om hem weer dicht te krijgen natuurlijk). Het stopje zit aan de binnenkant, dus je krijgt hem nooit naar buiten open.

Ik zag je trouwens gisteren wat moois winnen op eBay. Ik zal niets verklappen hier voor het geval je het leuk vindt er zelf mee te komen als hij binnen is, maar gefeliciteerd! Afbeelding :D
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . met sleurhut (2)

do nov 29, 2007 21:05

Hm, geloof dat je gelijk hebt. Kwam wel een andere Majorette sleurhut tegen met een naar buiten draaiend deurtje. Maar goed, we zitten hier niet op het forum van de Kampeer en Caravan Club :roll:

Als 'het' binnen is volgt wel een fotoshoot ;)

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . met sleurhut (2)

do nov 29, 2007 21:22

Ik heb dit caravannetje vroeger ook gehad maar dan in combinatie met een Honda Accord (vraag me dus ook af of dit wel een combinatie is die echt bij elkaar hoort want deze caravan zal dus achter elk majorette autootje passen met trekhaak en dat zijn er nog al wat)
het deurtje hoort niig naar buiten open te gaan maar heeft inderdaad het manco dat het snel naar binnen drukt en dan vast komt te zitten..

maargoed, tot zover de caravans :lol:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . met sleurhut (2)

do nov 29, 2007 22:19

Vers ontvangen eBay aankoop, de 164 Vigili del Fuoco, gebouwd door Zeppelin op basis van een van de Alezan 164 kits. Hier ben ik al een hele tijd naar op zoek geweest. Hij was niet bepaald goedkoop, maar het is een net exemplaar van een vrij zeldzaam model dus voor die ene keer moest het maar 8)
Schijnwerper nog even rechtzetten, antennetje erop en hij kan de vitrine in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben behoorlijk in de Afbeelding hiermee :D
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . met sleurhut (2)

do nov 29, 2007 22:54

Leuk :thumbs: Lekker gek ding.

Misschien moet ik ook maar de zaag in mijn Tron zetten (en de juiste wielen zoeken ;) ). En dan uiteraard de Minichamps 164 (inmiddels al weer tot feb. uitgesteld) kopen om de burgerversie te vervangen.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 4 x M4

vr nov 30, 2007 01:16

Nieuwe maand, nieuwe modellen. Bij M4.

Na de 159 in SBK pacecar vermomming en de 159 Polizia en Carabinieri nu de Guardia di Finanza:

Afbeelding

Niet echt verrassend, tegenwoordig verschijnt elke Alfa wel in twee of drie zwaailichtvarianten.

Wel een originele nieuwigheid is een 159 in racetrim:

Afbeelding

Los van het feit dat het een racer uit de dieselklasse is (daar wordt de auto uiterlijk niet echt anders van), wie ziet hét leuke detail? (En de 'bijbehorende' fout?)

Dit is overigens de echte:

Afbeelding


Verder voor de pakjesmaand ook nog twee Berlina's, net als de Starline een 1750.

Eén wit (leuk) burgerbakkie:

Afbeelding

Er zitten nu betere wissertjes op dan die mismaakte frutsels van het Fabbri-zusje al staan ze nog steeds te hoog tegen de ruit. De wielen zijn nu anders dan bij de competietieauto's voorzien van wieldoppen. Het 'glas' is nog steeds van jampotbodemkwaliteit. Jammer. De bummerrozetten hebben nu ook 'rubber' (een streepje zwarte verf) al lijkt dat bij onderstaand exemplaar aan één kant vergeten.

En ook hier weer een racer:

Afbeelding

Nou ja, racer, ik zie een rallyschild. Wie kan mij vertellen in welke rally lichtblauwe schilden werden gebruikt?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”