Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . Berlinissima

di jan 09, 2007 11:12

Afbeelding

Ik ben er nog niet achter aan welk evenement deze nr. 65 deelnam.
Sebring 12H, April 1st 1967, De Adamich -Zeccoli, qualified 9th, leading at the end of first lap, retired on lap 84

Afbeelding

8)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . 1900 Sprint Mille Miglia

di jan 09, 2007 17:11

Grazie, Patrick :thumbs:

I was about to email you to ask, but you were quicker :D

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . Berlinissima

di jan 09, 2007 18:06

[quote="Dinky Boy"]










Afbeelding

Meer keuze dus (of een mogelijk budgettaire uitdaging voor de ware Berlina-fanaat).



Ik ken sowieso twee forummers die hun rode exemplaar waarschijnlijk wel willen inruilen :wink:

:whistle:
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . 1900 Sprint Mille Miglia

do jan 11, 2007 00:37

Nog even wat betere foto's van eerder getoonde Fabbri-modellen:

Afbeelding

Afbeelding

De 2e 33 Periscopio, 12 uur van Sebring 1967. Ik heb zelf de eerste versie in huis, de nr. 215 van de Fléron heuvelklim. Is een erg geslaagd modelletje.


Afbeelding

Afbeelding

De 1900 Sprint uit de Mille Miglia van 152. Echt een leuk model. (Fotograaf, zet dat achterwiel recht voordat je afdrukt!)


Afbeelding

Race-Duetto, Mugello 1968; veel fabrikanten hebben moeite om de kleine achterlichtjes een correcte vorm te geven. Hier lijken ze er op gedrukt, maar de vorm is in ieder geval goed. De kap had beter gekund en de kentekenplaat is weer een stoeptegel. Maar zoals eerder gezegd: een leuk, apart model.


Afbeelding

Deze vind ik dan weer één van de minder geslaagde Fabbri's, de achterkant overtuigd niet erg. Wel leuk voor verzamelaars van auto's van Nerderlandse coureurs: Hezemans streed hiermee om de 24 uur van Monza in 1971.

Dit is trouwens dezelfde auto van Scala43:

Afbeelding

Gebruikersavatar
AR110AF
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di sep 12, 2006 12:40
Locatie: Liege - Belgium

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . 1900 Sprint Mille Mi

do jan 11, 2007 12:43

Afbeelding

Deze vind ik dan weer één van de minder geslaagde Fabbri's, de achterkant overtuigd niet erg. Wel leuk voor verzamelaars van auto's van Nerderlandse coureurs: Hezemans streed hiermee om de 24 uur van Monza in 1971.
I'm sure you meant 24 h of Francorchamps 1971 :whistle:

The very colour of that car is puzzling. I would go for something closer to Scala43's ineterpretation, but I'm aware that on some period colour pictures, it looks definitely lighter that this sand yellow, and it was defined somewhere as "champagne". Yet it's still not the colour of the Fabbri.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . 6c 1750 Berlina

do jan 11, 2007 19:30

Huh.... No, I did mean 'Monza' because I thought that was it said at the base:

Afbeelding

But it turns out to be wrong. Meanwhile some Hongkong eBayer is selling it as a Le mans racer :roll:



Rio heeft jaren geleden al een heel aardig model van de 6c 1750 Berlina van 1932 uitgebracht, in een bruin-zachtgele kleurencombinatie.

Er zijn nu twee nieuwe kleuren:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Qua detaillering misstaat hij niet tussen de nieuwere modellen, al heb ik onvoldoende kennis van dit type om te beoordelen of hij helemaal correct is.
Eén ding aan dit model is echter helemaal fout: de prijs. Ik zie op diverse sites prijzen van ver over de 40 euro en dat vind ik eerlijk gezegd schandalig voor een model wat al zo lang bestaat en waarvan de ontwikkelingskosten al lang en breed zijn terugverdiend.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Italiaanse toestanden

do jan 11, 2007 23:20

Terug naar Fabbri maar weer:

In Italië begint Fabbri in augustus dit jaar met een tweede serie van de Alfa Romeo Sport Collection.

Zie de nieuwe webpagina's die nog niet eens officieel gepresenteerd zijn, want ze zijn vanaf de hoofd-site van Fabbri niet eens te vinden. De oude natuurlijk wel.

Afbeelding

Linksboven de aankondiging van de oude serie, rechtsboven die van de nieuwe.

Hm, mogen we daaruit concluderen, dat ze daarbij de volgorde omgooien? En ieder model in een andere uitvoering? Die GTAm verscheen heel veel eerder al in het wit (al was het in dat geval een 1750, nu een 2000).
Niet handig vind ik. De Italiaanse modelfora staan bol van de klachten over de slechte verkrijgbaarheid van de verschillende uitgaven. Stel, je hebt een model gemist en dan krijg je het eindelijk in de tweede reeks te pakken. Dan zit er een boekje (fascicolo) bij dat je al hebt... Zie deze en deze. En heeeee.... nu komt diezelfde GTAm opeens uit de 4 uur van Monza? :shock:


De foto met de collectie er onder klopt ook niet helemaal, wat doen die rode Duetto en straat-GT daar?

Ook de abonnees van de serie klagen steen en been, regelmatig worden modellen niet geleverd, terwijl de facturen in viervoud binnenkomen. Nabestellen neemt soms vier maanden in beslag, kortom: Italiaanse toestanden.


Ach, ik vind het nog steeds een leuke serie met veel heel aardige en originele modellen met een goede prijs/kwaliteit-verhouding. De jacht op eBay naar bepaalde modellen maakt het met recht tot een 'Sport' collectie :P
En soms nemen verzamelvrienden wel eens wat voor je mee 8)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Polizia 33 & 90 (1

vr jan 12, 2007 15:06

Jemig, de Spielwarenmesse is nog een maand weg, maar het is net alsof de handel niet meer kan wachten met al het nieuws. Ik zal het een beetje doseren.

We blijven nog even bij de kiosk rondhangen, want er zijn een paar zéér interessante modellen in aantocht.

DeAgostini heeft het overzicht op haar website voor de Collezione Polizia uitgebreid:

18 ALFA 33 I SERIE 26/04/2007
19 ALFA ROMEO GIULIA (LIVREA VERDE) 10/05/2007
20 ALFA AR 8 24/05/2007
23 FISSORE MAGNUM 05/07/2007
24 ALFA ROMEO ALFETTA 19/07/2007
29 ALFA ROMEO 75 27/09/2007
33 ALFA ROMEO 156 SW 22/11/2007
34 ALFA SUD 06/12/2007
36 ALFA ROMEO 90 03/01/2008
38 AR 51 MATTA 31/01/2008

De 33 is natuurlijk zeeeeer welkom, want in de schaal 1:43 moesten we het tot nu toe doen met puur speelgoed (van Bburago) of het dure kits. Hmmmm, waar blijven de types 2 en 3? ;) Want die ARS willen we natuurlijk zo snel mogelijk vergeten.

Het AR8-busje/bestelwagen, ook leuk. Je kon hem al zelf maken, met een Iveco Polizia-busje van Oldcars en een Alfa grilletje waarvan collega verzamelaar Ger Franse er een reeks heeft laten maken (ik moet de mijne nog steeds monteren... :oops: )

De Rayton Fissore kan eventueel interessant zijn, want ze zijn een tijd geleverd met Alfa motoren, 2.0, 2.4TD en 2.5V6.
Hier een voorbeeld. De stakker staat op een sloperij in Emilia Romagna, reeds ontdaan van opschriften en lampen. [edit]: deze is beter.[/edit]

Alfasud: hiervoor geldt hetzelfde als voor de 33, speelgoed of handbouw en daar tussenin de onredelijke dure en slordige Progetto K's. De gemiddelde kwaliteit van de DeAgostini's is behoorlijk goed, ook al zijn ze niet altijd vrij van fouten, zoals een wide-body-grilletje op een oud type 155.

En de 90 in 1:43 zal onder een deel van de forummers hier gretig aftrek vinden, want tot nu toe waren er alleen de prijzige Bee Bop en de onvindbare Progetto K. Wel even een jaartje geduld hebben :P

Uiteraard zullen enkele modellen ook in de Carabinieri reeks van DeAgostini opduiken. En ik verwacht dan ook 'burger'-uitvoeringen, en dat zal dan wel bij Edison Giocattoli zijn.
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op vr jan 12, 2007 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Polizia 33 & 90 (1

vr jan 12, 2007 17:40

En over weer naar Fabbri (we blijven bezig... :roll: )...

De tweede reeks blijkt nu reeds gestart (Gennaio = januari staat er nu dan ook) en de okergele GTAm ligt reeds in de kiosken. De modellen zullen nu wekeleijks verschijnen. Benieuwd of we meer variaties te zien krijgen.

Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Polizia 33 & 9

vr jan 12, 2007 21:56

De Rayton Fissore kan eventueel interessant zijn, want ze zijn een tijd geleverd met Alfa motoren, 2.0, 2.4TD en 2.5V6.
Hier een voorbeeld. De stakker staat op een sloperij in Emilia Romagna, reeds ontdaan van opschriften en lampen. [edit]: deze is beter.[/edit]

Dankuwel :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Polizia 33 & 90 (1

za jan 13, 2007 13:16

Voor de DeAgostini Carabinieri-serie staan de volgende modellen nog in de planning:

42 / AR 51 "MATTA" LIVREA VERDE / 22-03-2007
44 / ALFA ROMEO 159 / 19-04-2007
47 / ALFA ROMEO 166 / 31-05-2007



Een mooi overzicht van heel veel van de kioskreeksen die in Italië lopen of hebben gelopen vind je op www.sgurz.it.

Afbeelding

Veel duidelijke, mooie foto's. Voor Alfa verzamelaars zijn de Carabinieri, Polizia di Stato en uiteraard Sport Collection zeer interessant, terwijl ook in de andere reeksen de nodige Alfaatjes te vinden zijn.



(N?)ever ending Story: het schijnt dat de Norev 166 Restyle deze maand tóch gaat uitkomen...

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Polizia 33 & 90 (1

za jan 13, 2007 23:56

Hierbij mijn vitrinetje... wie ziet dé fout?

Ik heb besloten, me te gaan concentreren op de niet-rode modellen in 1/43.... Op AMI heb ik de 8c 2900 gekocht, en jawel: die is rood (maar wel héééél mooi) dus die uitglijder heb ik mezelf gemakkelijk vergeven :wink: .

PS nog bedankt Alessandro & Alfetta QO voor het transport van het vitrinetje (beter laat dan nooit :wink: ) :thumbs:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Polizia 33 & 9

zo jan 14, 2007 00:07

Er staat een groene BMW in...

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Polizia 33 & 9

zo jan 14, 2007 00:10

Er staat een groene BMW in...
Als je doelt op die (gele) dinky toy met die groene kikker.... Dat is géén fout, dat heb ik bewust gedaan :wink:
En het is ook geen BMW... Wat het wél is weet ik al niet meer :roll:
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . over streepjes...

zo jan 14, 2007 09:57

Nieuws van de site van Tron, de Beebop 1:43 Giulietta SVZ uit 1956, van Massimo Leto di Priolo. Hij had met zijn Giulietta een zware crash gemaakt en in plaats van een nieuwe te kopen ging hij naar carrosseriebouwer Zagato om hem in verbeterde en lichtere vorm weer op te bouwen. Dat bleek een goede zet, want het debuut op Monza in de Coppa Intereuropa werd glansrijk gewonnen.

Afbeelding

Nou ja, nieuw? Een tijd geleden liet ik deze al zien, met een anders gevormde streep op het dak:

Afbeelding

Herstelde fout, of zit het nog anders in elkaar? Dit is een foto van dezelfde auto in de Mille Miglia:

Afbeelding

Smalle streep... geen bumpers en uiteraard een ander nummer.

Na nog wat Googlen vind ik op Alfabb.com dé foto:

Afbeelding

O ja, dat werkt dus alleen voor degenen die daar een account hebben. Maar als je heel goed kijkt zie je inderdaad een streep die uitloopt langs de gehele bovenkant van de voorruit. Blijkt de bovenste versie toch de juiste... Heel klein puntje van kritiek is de sierstrip op de flanken die niet genoeg doorloopt.

Prijzen: kit 45 euro, gebouwd 100.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”